Tack snälla! TACK! TACK!PNY skrev:
Kvalserien
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-
Lee Harvey Oswald skrev:Wainscotting skrev:Lider faktiskt lite med Rögle. Lite småtrevligt lag, oförargligt liksom. I alla fall om man jämför.
Hoppas att Hovet saneras till på torsdag.
Vaaah!!!!!![]()
Antar att detta var ett försök till vass ironi, var inte särskilt kul iaf
Neej, nu när dom äntligen åkt ner i dyn vill jag aldrig mer se dom....
Nä, okej. Lider med dem är kanske att ta i en smula, men om jag måste välja mellan Rögle och packet väljer jag för min mentala och fysiska hälsas skull Skåne. Vet inte riktigt hur jag ska orka med sju derbyn mot dem på ett år.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Hittade länken på JK Forum. Det är inte mig du ska tacka.Snazzi skrev:Tack snälla! TACK! TACK!
- -daniel-
sthlm1891 skrev:men fan ta ssk, rögle och leksand som spelade detta i händerna på hororna fy fan.
Nej som sagt tidigare nu jävlar ska vi köra över dem totalt inte en jävla gnagare ska vara hel efter vi kört över dem.
shit alltså är så jävla arg och fylld av hat just nu fy fan kan inte bara den där äckliga jävla skit klubben gå i konkurs så man slipper dem fy fan hatar dem mer än allt annat på denna jord och horan tärnström fy fan vad han ska få stryk nästa säsong den äckliga jäveln.

Vassego'
Tog en promenad i friska luften och luftade min ilska så är lite lugnare nu...-daniel- skrev:sthlm1891 skrev:men fan ta ssk, rögle och leksand som spelade detta i händerna på hororna fy fan.
Nej som sagt tidigare nu jävlar ska vi köra över dem totalt inte en jävla gnagare ska vara hel efter vi kört över dem.
shit alltså är så jävla arg och fylld av hat just nu fy fan kan inte bara den där äckliga jävla skit klubben gå i konkurs så man slipper dem fy fan hatar dem mer än allt annat på denna jord och horan tärnström fy fan vad han ska få stryk nästa säsong den äckliga jäveln.![]()
Vassego'
- DIF_Soldier
Ganska rätt läge ändå. Jag menar, hade ju känts många klasser sämre om DIF fortfarande hade varit ett bottenlag i nuläget.
Säg den glädje som varar
Blev lite nyfiken sen jag hörde det här om AIK:s 25 miljoner som det pratas om. Någon sorts elitseriebonus? Tillfaller det alla lag i Elitserien eller bara de lagen som går upp? Läste någonstans att Elitseriebonusen var rekord stor i år, stämmer det?
Någon insatt får gärna svara!
- -daniel-
Handlar inte om bonus utan om TV-avtal som i år är 25 miljoner istället för 17 som det var tidigare.oswä0216 skrev:Blev lite nyfiken sen jag hörde det här om AIK:s 25 miljoner som det pratas om. Någon sorts elitseriebonus? Tillfaller det alla lag i Elitserien eller bara de lagen som går upp? Läste någonstans att Elitseriebonusen var rekord stor i år, stämmer det?
Förstår inte hur folk kan tycka att det är dåligt att aik tog steget, Jag ser i stort sett inga nackdelar med det, förutom att Ekman skulle kunna välja dem men det är väl inte så stor chans??
- Daniel942
Allting vi har byggt upp, säkra läktare med många barnfamiljer osv osv kommer rasa lite med detta eftersom huliganerna kommer att vakna upp nu när det är DIF-AIK. Detta kommer med stor sannolikhet innebära att dessa börjar gå på andra matcher också, vilket i sin tur innebär att barnfamiljer slutar gå på matcher då "de känner sig hotade".diffarn1 skrev:Förstår inte hur folk kan tycka att det är dåligt att aik tog steget, Jag ser i stort sett inga nackdelar med det, förutom att Ekman skulle kunna välja dem men det är väl inte så stor chans??
DIF!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Men jag gör.diffarn1 skrev:Förstår inte hur folk kan tycka att det är dåligt att aik tog steget, Jag ser i stort sett inga nackdelar med det, förutom att Ekman skulle kunna välja dem men det är väl inte så stor chans??
Vi i DIF gillar inte ajk.
Bråk, bråk och bråk, detta kommer att uppstå. Kan möjligtvis även skada vårat goda rykte.
De kan ta juniorer som annars skulle sluta upp i DIF. Möjligt, även fast våran juniorverksamhet är klart bättre än deras.
De är längre ifrån en konkurs nu. Dvs, deras fula logotyp kommer sitta kvar på Hovets is.
En jävla massa tjat från nyss blivna hockeyfans, överallt, på stan, på facebook, i skolan.
Lycka är att vara Djurgårdare.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag hatar Packet och letar fördelar för DIF i och med detta. Att bråk kommer att förstöra den läktartradition som skapats är något jag fasar. Packet lär behöva förstärka, skillnaden mellan serierna är enorm. Det kommer att bli sex derbyn eller nåt - antagligen i Globen. Vem vill gå på alla dem? Plus är också kortare resor i och med att Skåne inte existerar på hockeykartan längre, tack och lov iofs. Nu kommer gul- svarta halsdukar fram igen. Plötsligt dök de upp på stan efter förra årets fotbolls- säsong, nu har de inte synts till men nu vaknar väl medgångsupportrarna upp. FY FAAN!
Exakt detta har jag disskuterat med min fru. Vår familj brukar sitta på antingen familjeläktaren eller aktiv sittplats. DIF har en helt fantastisk klack och det känns alltid tryggt och framför allt roligt med "icke hotfull" stänmning Kommer detta att vara möjligt på derbyna? Kommer AIK att komma dit med sina jäkla firman boys? Detta måste hockeyligan utreda tillsammans med polisen inför nästa sässong.Daniel942 skrev:Allting vi har byggt upp, säkra läktare med många barnfamiljer osv osv kommer rasa lite med detta eftersom huliganerna kommer att vakna upp nu när det är DIF-AIK. Detta kommer med stor sannolikhet innebära att dessa börjar gå på andra matcher också, vilket i sin tur innebär att barnfamiljer slutar gå på matcher då "de känner sig hotade".diffarn1 skrev:Förstår inte hur folk kan tycka att det är dåligt att aik tog steget, Jag ser i stort sett inga nackdelar med det, förutom att Ekman skulle kunna välja dem men det är väl inte så stor chans??
AIK I ELITSERIEN SISÅDÄR! HAR INTE PISSAT PÅ FLERA ÅR!
Ok jag tänkte inte på vad som kommer hända på läktarna, det har ni helt rätt i, men Fan så skönt det kommer bli att dänga dem i 5 eller 6 derbyn!