Kvalserien
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kvalserien
Börjar bli riktigt intressant just nu, viktigaste känner jag att Piss-Rögle åker ur och just nu ser det riktigt intressant ut. Efter första matchens förlust mot SSK så ligger danskarna under i 2:a perioden hemma mot Almtuna (!) med 1-2.
Hoppas egentligen på ajk och Leksand, men annars gillar jag ju SSK (speciellt roligt att få åka till Slöddertälje och hälsa på).
Hoppas egentligen på ajk och Leksand, men annars gillar jag ju SSK (speciellt roligt att få åka till Slöddertälje och hälsa på).
Re: Kvalserien
Håller med dig, Rögle blir jag gärna av med.
Har inget särskilt emot SSK, men både AIK och Leksand skulle ju dra mer publik till Elitserien, så för mig skulle det vara mest positivt om dom två gick upp.
Men sen är det kul med underdogs som Almtuna också.
Har inget särskilt emot SSK, men både AIK och Leksand skulle ju dra mer publik till Elitserien, så för mig skulle det vara mest positivt om dom två gick upp.
Men sen är det kul med underdogs som Almtuna också.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Så är det, därför vore Leksand och Ajk helt klart bäst för hockeyn. I vilket fall som helst så är typ alla lag roligare att ha i serien än Rögle.
Däremot är jag sjukt skeptisk till Almtuna...Gränby hallen tar typ 2000 personer eller vad det är och är knappast ES-mässig. Organisationen håller inte heller ES-klass och de har väl mer eller mindre själva deklarerat att de inte är mogna för Elitseriespel. Nuvarande spelarbudget på 8 miljoner eller vad det var. Som sagt roligt med uppstickare men inget höjdarlag som skulle dra folk i någon arena i landet, för att uttrycka sig milt.
Däremot är jag sjukt skeptisk till Almtuna...Gränby hallen tar typ 2000 personer eller vad det är och är knappast ES-mässig. Organisationen håller inte heller ES-klass och de har väl mer eller mindre själva deklarerat att de inte är mogna för Elitseriespel. Nuvarande spelarbudget på 8 miljoner eller vad det var. Som sagt roligt med uppstickare men inget höjdarlag som skulle dra folk i någon arena i landet, för att uttrycka sig milt.
Jag vill också att Rögle ska ner. Jag tror på att AIK i den här serien. sen kommer det att stå mellan Almtuna Leksand och växsjö. Det är så oerhört tajt mellan lagen så det är svårt att säga. Men känner mig rätt så säker på att vi får två nya lag i Elitserien.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
- -daniel-
Suck, danskarna kvitterade just med bara nån minut kvar.
Haha. Södertälje sätter pucken med mindre än en minut kvar. 3-4.
- Lee Harvey Oswald
Soulsic skrev:Haha. Södertälje sätter pucken med mindre än en minut kvar. 3-4.
Vet inte hur kul det där är, kanske får vi aldrig mer förnedra ajk-hockey.
Går man inte upp nu så finns man nog inte kvar som förening nästa säsong.
Tror tyvärr både rögle & ssk stannar kvar....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Precis, det här var nog slutet för AIK Hockey.Lee Harvey Oswald skrev:Soulsic skrev:Haha. Södertälje sätter pucken med mindre än en minut kvar. 3-4.
Vet inte hur kul det där är, kanske får vi aldrig mer förnedra ajk-hockey.
Går man inte upp nu så finns man nog inte kvar som förening nästa säsong.
Tror tyvärr både rögle & ssk stannar kvar....
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Äh, knappast kört för ajk men ser väl mörkare ut helt klart. Går de inte upp så är det nog slut, dock. Tycker det är jävligt tragiskt.
Viktigt nu att inte danskarna kniper bonuspinnen mot Almtuna!
Viktigt nu att inte danskarna kniper bonuspinnen mot Almtuna!
- -daniel-
Nähä, det gick ju inte alls. Det lär bli Böckling-Rögle som bögar sig kvar i ES nästa säs också. Fan vad tråkigt om det slutar så.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Efter allt jävla tjat om 2lax9 och "vi är överallt", har jag fått nog. Om de inte går upp så vi kan mala ner dem nästa säsong, så kan de lika gärna gå i konkurs. Jag vill ha något färskt att trycka i pannan på dem.
Hoppas verkligen att Rögle inte klarar sig kvar, det får inte hända.
Hoppas verkligen att Rögle inte klarar sig kvar, det får inte hända.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag hatar aik. Jag vill dem inget gott. Jag skulle jubla som fan om de konkade.. Jag skulle bli sur om dem gick upp i Elitserien. Har fått nog av dem fittorna.
En råtta svart o gul...
En råtta svart o gul...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Jag gillar sättet lilleman tänker på och kan bara hålla med i varenda ord han skriver.
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Lilleman och BIBO, men vore det inte skönt att bara trycka dit dem i 4 matcher under en säsong(gärna 2 siffrigt)? Det får dem att sluta gå på matcherna, och de konkar innan den 5e matchen ska spelas.
Tänk er det, tänk er glädjen man skulle känna av att ha sopat dem ordentligt en sista gång.
Tänk er det, tänk er glädjen man skulle känna av att ha sopat dem ordentligt en sista gång.
Lycka är att vara Djurgårdare.
jaa du snazzi, det vore nog snäppet bättre, om vi låg i toppen och dom hjälplöst sist med under 2000 i publik på matcherna och vi vann STORT alla matcher mot dom.. tyvärr skulle dom säkert vinna 1 match och vi 4 men lik förbannat skulle alla solnaiter, glennare och allmänna Djurgårds hatare i min klass slå mej som fan dagen efter torsken. Inte värt det. 

Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."