18 klubbar bildar European Trophy
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: 18 klubbar bildar European Trophy
Skulle nog säga att det visst finns sådana planer och Djurgården kommer nog inte, om man blir tillfrågad tacka nej till en plats.
Än är man inte där men arbetet är i full gång och European Trophy är nog bara ett delmål.
Än är man inte där men arbetet är i full gång och European Trophy är nog bara ett delmål.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-
- Säsongskort: Ja
Läskigt. Tror dom kommer tappa som fan på det. Iaf kommer det bytas ut åskådare. Klacken kommer försvinna och ersättas av musik á la NHL. *Ryser*Frasse skrev:Skulle nog säga att det visst finns sådana planer och Djurgården kommer nog inte, om man blir tillfrågad tacka nej till en plats.
Djurgårdens IF
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag håller med de flesta andra och säger: NEJ, till en europaliga. Det är ju hatkärleken och känslorna för alla elitserielag som gör hockeyn så rolig. Om DIF skulle fajtas mot en massa europeiska lag med spelare man inte känner igen, utan någon lång prestigefyllda historia osv skulle ju matcherna bli totalt intetsägande.
Försäsongsturnering med dessa lag är en annan sak dock och låter roligt! Hellre det än några strömatcher mot diverse randomlag.
Försäsongsturnering med dessa lag är en annan sak dock och låter roligt! Hellre det än några strömatcher mot diverse randomlag.
I en eventuell ny liga kommer HV71 + LHC + FHC + FBK + MIF ingå. Att DIF inte kommer att möta svenska lag stämmer inte. Personligen är inte BIF + TIK + RBK + SAIK + Luleå + Modo + SSK de publimmatcher jag drömmer om. Är Vålrengen mindre intressanta än SSK att titta på?SkönaDjurgårn skrev:Jag håller med de flesta andra och säger: NEJ, till en europaliga. Det är ju hatkärleken och känslorna för alla elitserielag som gör hockeyn så rolig. Om DIF skulle fajtas mot en massa europeiska lag med spelare man inte känner igen, utan någon lång prestigefyllda historia osv skulle ju matcherna bli totalt intetsägande.
Det kommer även delta flera andra lag utöver dem där, och jag möter alla dagar i veckan BIF,TIK,RBK,SAIK,Luleå,Modo och SSK framför dem utländska lag som vi kommer få möta, och det kommer väl alltid ganska mycket folk vid BIF matcher och för den delen modo matcher.Östgöten skrev:I en eventuell ny liga kommer HV71 + LHC + FHC + FBK + MIF ingå. Att DIF inte kommer att möta svenska lag stämmer inte. Personligen är inte BIF + TIK + RBK + SAIK + Luleå + Modo + SSK de publimmatcher jag drömmer om. Är Vålrengen mindre intressanta än SSK att titta på?SkönaDjurgårn skrev:Jag håller med de flesta andra och säger: NEJ, till en europaliga. Det är ju hatkärleken och känslorna för alla elitserielag som gör hockeyn så rolig. Om DIF skulle fajtas mot en massa europeiska lag med spelare man inte känner igen, utan någon lång prestigefyllda historia osv skulle ju matcherna bli totalt intetsägande.
När man kollat runt på olika forum så får man känslan av att dem flesta fans i dem andra lagen också motsätter sig en ny Europa liga.
För att slåss med NHL som nu verkar vara målet så kommer man behöva som i NHL där en eller flera rika personer köper ett lag och pumpar in pengar till spelare och kan garantera att vi kommer bli flyttade från Hovet och få spela på globen och vi kommer få massa kostymer som går på matcherna istället för riktiga fans som sjunger på matcherna.
Jag hoppas verkligen att detta aldrig ska hända och att dem tar sitt förnuft till fånga och inser att går dem med i en sådan liga så kommer det förstöra allt dem byggt upp dem senaste åren.
Det är väl på tiden att elitserien får lite konkurrens. Är så less på ishockeyförbundet att jag inte orkar skriva om det mer.
Ser gärna matcher mot svenska och övriga Europas topplag, kanske får vi till och med en serie där ligan bryr sig om fansen! Touch icing, 5 min major för fighting, liten rink, duktiga domare, arenor som lockar åskådare med fina faciliteter.
Det för mig låter väldigt lockande jämfört med en ruggig elitseriematch mot almtuna/rögle/timrå eller något annat marginellt bonngäng med wolmer edqvist och cecilias disciplinnämnd i händelsernas centrum.
Ser gärna matcher mot svenska och övriga Europas topplag, kanske får vi till och med en serie där ligan bryr sig om fansen! Touch icing, 5 min major för fighting, liten rink, duktiga domare, arenor som lockar åskådare med fina faciliteter.
Det för mig låter väldigt lockande jämfört med en ruggig elitseriematch mot almtuna/rögle/timrå eller något annat marginellt bonngäng med wolmer edqvist och cecilias disciplinnämnd i händelsernas centrum.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Touch icing stödde jag mer förut men dem hade ett program i NHL där dem gick igenom och har tydligen kommit till en massa skador pga den regeln så är inte helt säker på den.sensei skrev:Det är väl på tiden att elitserien får lite konkurrens. Är så less på ishockeyförbundet att jag inte orkar skriva om det mer.
En liga som bryr sig om fansen? Det enda som kommer hända är att dem kommer bygga massa nytt höja priserna på biljetterna(för att betala dem dyra spelare som köps in) så bara kostymerna har råd att gå och vi vanliga dödliga kommer få stå utanför eller spara in på allt annat för att ha råd med biljett, det kommer inte bli bättre för fansen med en ny Europeisk liga det finns absolut ingenting som talar för det.
Intressant, du är synsk. Får jag låna din magiska tidskula?
När det gäller dina förutspådda priser kan jag direkt säga att du har fel. En vettig hockeyprodukt vänder sig mot hela marknaden. Om du vill ha bevis, gå till ticketmaster och sök på biljetter på bank atlantic center. Voila! Billigaste NHL-biljetten kostar $20.
När det gäller dina förutspådda priser kan jag direkt säga att du har fel. En vettig hockeyprodukt vänder sig mot hela marknaden. Om du vill ha bevis, gå till ticketmaster och sök på biljetter på bank atlantic center. Voila! Billigaste NHL-biljetten kostar $20.
Nu är väl Florida inget bra exempel då dem knappt vet vad hockey är där nere, om vi Kollar Toronto så ligger priserna på över 250 just nu på dem sämsta platserna längst upp vid taket så skall man se något så måste punga ut med en bra mycket större summa, Billigaste biljetten i Madison Square Garden ligger på närmare 400kr, så priserna i NHL är klart högre än här och tror denna liga skulle driva upp priserna rejält för att kunna betala ny arena, löner osv.sensei skrev:Intressant, du är synsk. Får jag låna din magiska tidskula?
Jag är inte heller något fan av en ny Europaliga men tycker helt klart att DIF måste hoppa på tåget om det blir av. För en sak som är säker är att om inte vi gör det kommer de bjuda in aik då ligan säkert vill vara repressenterade i Stockholm. aik har ju dessutom visat tydligt tidigare att dom gör nästan vad som helst för att lämna det svenska seriesystemet eftersom de är för inkompetenta för att komma upp i högsta serien. Det skulle även kanske rädda deras överlevnad. Jag ryser vid tanken att aik skulle vara rikaste klubben i Stockholm vilket i förlängningen leder till att de lockar till sig de bästa talangerna och kanske till och med plockar de bästa spelarna från DIF (minus trotjänare som Ölvestad och Otto såklart). För verkligeheten är ju sådan att om spelare får chansen att hamna i en bättre liga och har möjligheten att tjäna mer pengar där så tar de flesta den. Det är ju bara att titta på hur många bra spelare som lämnar Elitserien för KHL nu som aldrig hade lämnat innan den blev så stor. Ett strålande exempel är Nisse Ekman som gick ut och sa att han kunde tänka sig att spela i aik om de kom med i KHL. Tro mig det kommer att bli mer av den varan. Den svenska ligan kommer bli betydligt sämre om en Europaliga startar och även om man vinner Elitserien kommer alla ändå veta att man inte är sveriges bästa lag då de bästa lagen spelar i Europaligan. Jag vill dock avslutningsvis betona att jag hoppas att det inte blir någon Europaliga utan att Elitserien på något annat sätt kan växa och kunna behålla fler bra spelare. Ett sätt kanske skulle vara någon seriös form av Champions Hockey League.
ALLTID OAVSETT!
Har du något bättre förslag då? Eller du tycker inte att vi ska visa vårat missnöje med att DIF gräver sin grav?Robinhansen skrev:Bojkotta en Djurgårds match?... du kan inte vara Djurgårdare om du vräker ut dig något sånt..
snälla alla ta det lugnt.. det är en försäsongsturnering som är väldigt bra det innerhåller slutspel och mycket vinst pengar, djurgården kommer vara i väldigt fin form till elitserie starten nästa år, det gynnar oss bara förstår inte vad många är missnöjda med .. klart det inte blir en permanent liga, detta är ett sätt från aftonbladet/expressens att starta rubriker.
nu kanske det händer något i elitserien, högre nivå på domare, högre kvalié på elitserien , så ta det lugnt finns ingen anledning och bli hysteriska. vinner djurgården en sådan turnerings så blir vi ju några miljoner rikare och alla vill väl att vi ska gå bra ekonomiskt också eller hur?
Planerna om en ny liga har funnits i några år nu, och Håkan Loob har haft huvudansvaret i att starta en helt ny europa liga, detta är steget ditåt, och DIF har visat stort intresse för att gå med.
Försäsongsturneringen stör mig inte, visst tjäna några miljoner där. Men spela i en helt ny liga? Nej det kommer aldrig att dra publik.
Avgå Jocke.
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Din vedersakare, sanna färger har du redan bekänt, värva nu din uppviglande pöbel på Gnagets hemsida.B.I.B.A skrev:Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.
Jag föreslår en bojkott av alla dessa försäsongsmatcher, för att visa att en europaliga inte kommer generera något intresse från vårat håll. Vilka är med?
Du hast die scheisse aus deine hosen mean?
Åsikter är som för tidig utlösning, alla fjortisar har att.

Blue Saints...
sthlm1891 skrev:Nu är väl Florida inget bra exempel då dem knappt vet vad hockey är där nere, om vi Kollar Toronto så ligger priserna på över 250 just nu på dem sämsta platserna längst upp vid taket så skall man se något så måste punga ut med en bra mycket större summa, Billigaste biljetten i Madison Square Garden ligger på närmare 400kr, så priserna i NHL är klart högre än här och tror denna liga skulle driva upp priserna rejält för att kunna betala ny arena, löner osv.sensei skrev:Intressant, du är synsk. Får jag låna din magiska tidskula?
Men nu pratar du om helt andra marknadskrafter, nämligen att efterfrågan är väldigt stor.
Lär dig att hålla isär saker och ting. Du påstod tidigare att en liga med dyrare spelare och bättre arena reflexmässigt innebär dyrare priser ("för att betala dem dyra spelare som köps in"), och mitt exempel visar med all önskad tydlighet att så inte är fallet.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är mot en en europaliga men däremot för en form av champions league.
Anledningarna är enkla:
Alla sådana här försök har hittills visat sig vara av ointresse för den genuina hockeypubliken.
Jag skulle verkligen inte bry mig i hur det går i en serie där lag tävlar på helt olika villkor och som består av lag som jag inte har minsta känsla för. Personligen skulle jag inte betala en krona mer till DIF-hockey om de väljer att gå ur Elitserien för att kampera mot Bern och Vålerenga i en stationär liga. Då får den "nya publiken" mer än gärna ta över från sådana som mig.
Sist men inte minst: Jag har försökt få svar hur de praktiskt ska lösa den orättvisa skattefrågan som finns mellan länderna. Hur ska svenska klubbar kunna utmana övriga länder när vi inte är i närheten av att kunna ha samma ekonomiska muskler. Så här långt har jag inte fått ett enda svar på denna kärnfråga.
Så jag är lugn. Elitserieklubbarna kan inte styras av så okunnigt folk att de inte tänker linan ut.
Eller?
Anledningarna är enkla:
Alla sådana här försök har hittills visat sig vara av ointresse för den genuina hockeypubliken.
Jag skulle verkligen inte bry mig i hur det går i en serie där lag tävlar på helt olika villkor och som består av lag som jag inte har minsta känsla för. Personligen skulle jag inte betala en krona mer till DIF-hockey om de väljer att gå ur Elitserien för att kampera mot Bern och Vålerenga i en stationär liga. Då får den "nya publiken" mer än gärna ta över från sådana som mig.
Sist men inte minst: Jag har försökt få svar hur de praktiskt ska lösa den orättvisa skattefrågan som finns mellan länderna. Hur ska svenska klubbar kunna utmana övriga länder när vi inte är i närheten av att kunna ha samma ekonomiska muskler. Så här långt har jag inte fått ett enda svar på denna kärnfråga.
Så jag är lugn. Elitserieklubbarna kan inte styras av så okunnigt folk att de inte tänker linan ut.
Eller?
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-03-30 17:30:03, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ja jag står fast vid att biljett priserna blir dyrare med nya arenor och bättre spelare, det ser vi ju exempel på i flera ligor och i olika sporter där biljetterna har blivit så dyra att många inte har råd att gå och det är den framtiden jag ser med denna liga.sensei skrev:sthlm1891 skrev:Nu är väl Florida inget bra exempel då dem knappt vet vad hockey är där nere, om vi Kollar Toronto så ligger priserna på över 250 just nu på dem sämsta platserna längst upp vid taket så skall man se något så måste punga ut med en bra mycket större summa, Billigaste biljetten i Madison Square Garden ligger på närmare 400kr, så priserna i NHL är klart högre än här och tror denna liga skulle driva upp priserna rejält för att kunna betala ny arena, löner osv.sensei skrev:Intressant, du är synsk. Får jag låna din magiska tidskula?
Men nu pratar du om helt andra marknadskrafter, nämligen att efterfrågan är väldigt stor.
Lär dig att hålla isär saker och ting. Du påstod tidigare att en liga med dyrare spelare och bättre arena reflexmässigt innebär dyrare priser ("för att betala dem dyra spelare som köps in"), och mitt exempel visar med all önskad tydlighet att så inte är fallet.
Tala om för mig hur ska ny arena och nya spelare som kommer vilja ha bra i lön och så dem resor som faktiskt kommer ske utomlands för att spela där, dessa kommer ju knappast betalas med låga biljettpriser, dem kommer försöka locka företag osv att köpa biljetter till dyra priser för att ha råd med allt.
En annan sak som oroar mig med denna nya liga är mycket skit som kommer med den som klubbarna inte kommer kunna säga till om så till slut blir det som i NHL där ingen jävel hejar utan bara sitter och äter popcorn, nej jag kommer aldrig acceptera att DIF går med i en Europeisk liga.