Kvalserien

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
lilleman

Re: Kvalserien

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:Alltså jag vill verkligen inte försvara råttpacket, men det är trots allt helt två olika serier du pratar om. Att ha så fruktansvärt uselt snitt som både RBK och SSK har är riktigt jävla dåligt för att vara landets högsta serie.

Hur mycket publik tror du på helt allvar exempelvis DIF vs Troja Ljungby skulle dra...?
Fast skillnaden med aik är att dem spelar mot sådana lag hela tiden så för dem är detta som ett slutspel tror jag. De klarar inte ens av att fylla Hovet mot Leksand när vi klarar av att göra det mot lag som Brynäs. Att ha ca 3200 i en såpass viktig match är ett rent fiasko. Framförallt när klubben behöver alla publikintäkter dem kan få. Vart finns hjärtat hos solnaiterna egentligen?

Anledningarn till att jag vill ha upp SSK och Almtuna:

*Korta bortaresor = stöd på bortaplan
* Jävligt sköna resor till Södertälje
* Kul med underdogs ibland.

Anledningen till att jag inte vill ha upp fittorna från Solna:

* Hatar dem av hela mitt hjärta, vill att dem ska försvinna från jordens yta. Vill aldrig mer se skitklubben i verkligen fotboll,hockey, handboll, curling, shack, boule eller vad fan som helst. Försvinn för fan. Dem gör ingen nytta här. De kommer göra Elitserien ont. HATA GNAGET!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wainscotting »

Jag ställer mig på sidan som inte vill ha upp Gnaget till ES, även om det troligen skulle vara bättre för hockeyn om de gick upp. Jag vill inte ha upp dem av anledningen att det är så lugnt och skönt i serielunken i ES. Missförstå mig rätt, jag tycker att det räcker med fotbollsderbyna, matcherna mot aik tar så mycket tid och energi, veckorna innan och efter kan ju ivärsta fall bli helt förstörda, bommade en tenta häromåret pga derbyfokus istället för tentafokus. Inte bra!
Så nej, jag vill inte ha upp dem!
Skicka dem långt, långt bort åt helvete så vi är av med skiten! :twisted:
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev: Fast skillnaden med aik är att dem spelar mot sådana lag hela tiden så för dem är detta som ett slutspel tror jag. De klarar inte ens av att fylla Hovet mot Leksand när vi klarar av att göra det mot lag som Brynäs. Att ha ca 3200 i en såpass viktig match är ett rent fiasko. Framförallt när klubben behöver alla publikintäkter dem kan få. Vart finns hjärtat hos solnaiterna egentligen?

* Hatar dem av hela mitt hjärta, vill att dem ska försvinna från jordens yta. Vill aldrig mer se skitklubben i verkligen fotboll,hockey, handboll, curling, shack, boule eller vad fan som helst. Försvinn för fan. Dem gör ingen nytta här. De kommer göra Elitserien ont. HATA GNAGET!
Vill egentligen inte spekulera, men har svårt att se att så väldigt många skulle följa DIF i en situation liknande den Ajk hamnat i när man harvar runt i landets näst högsta serie, är nära men ändå så jävla långt borta att kliva upp och en konkurs hotar i princip varje månad. Lätt att snacka när det går bra för laget att man alltid stödjer en klubb, men jag har en känsla av att DIF tämligen stensäkert skulle ha precis likadana problem som råttorna om vi befann oss i deras sits....

Almtuna, seriöst? Hur mycket folk skulle de dra på någon bortamatch i nån arena i Sverige? Enormt tråkigt, faktiskt potential att bli ännu tråkigare än Rögle och då är det illa. Jävligt illa.

Annars kan jag bara flika in att det grova hatet mot Ajk med all säkerhet kommer gå över med tiden. Ogillar allt med den föreningen skarpt, men "hata" är något jag sen länge lagt av med...
lilleman

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:
lilleman skrev: Fast skillnaden med aik är att dem spelar mot sådana lag hela tiden så för dem är detta som ett slutspel tror jag. De klarar inte ens av att fylla Hovet mot Leksand när vi klarar av att göra det mot lag som Brynäs. Att ha ca 3200 i en såpass viktig match är ett rent fiasko. Framförallt när klubben behöver alla publikintäkter dem kan få. Vart finns hjärtat hos solnaiterna egentligen?

Vill egentligen inte spekulera, men har svårt att se att så väldigt många skulle följa DIF i en situation liknande den Ajk hamnat i när man harvar runt i landets näst högsta serie, är nära men ändå så jävla långt borta att kliva upp och en konkurs hotar i princip varje månad. Lätt att snacka när det går bra för laget att man alltid stödjer en klubb, men jag har en känsla av att DIF tämligen stensäkert skulle ha precis likadana problem som råttorna om vi befann oss i deras sits....

Almtuna, seriöst? Hur mycket folk skulle de dra på någon bortamatch i nån arena i Sverige? Enormt tråkigt, faktiskt potential att bli ännu tråkigare än Rögle och då är det illa. Jävligt illa.

Annars kan jag bara flika in att det grova hatet mot Ajk med all säkerhet kommer gå över med tiden. Ogillar allt med den föreningen skarpt, men "hata" är något jag sen länge lagt av med...
Vi har inte befunnit oss i exakt samma sits som dem men close enough. Vi hjälpte vår klubb, knöt näven och kolla vart vi är idag.

Angående Almtuna... Att åka till Uppsala för att se DIF är enligt mig inte så jäkla tråkigt. Skit i Almtuna, man är väl där för att se och stödja DIF?

Nej, hatet mot råttorna kommer aldrig ta slut. Har många gnaget kompisar och ja, jag vet inte, så fort de börjar prata om deras förening så vill jag bara slå dem på käften. Hata är för mig rätt ord när det handlar om Gnaget. Det hatet är så mycket starkare än det mot Bajen. Bajen ogillar jag skarpt, Gnaget hatar jag!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lilleman skrev:
-daniel- skrev:Alltså jag vill verkligen inte försvara råttpacket, men det är trots allt helt två olika serier du pratar om. Att ha så fruktansvärt uselt snitt som både RBK och SSK har är riktigt jävla dåligt för att vara landets högsta serie.

Hur mycket publik tror du på helt allvar exempelvis DIF vs Troja Ljungby skulle dra...?
Fast skillnaden med aik är att dem spelar mot sådana lag hela tiden så för dem är detta som ett slutspel tror jag. De klarar inte ens av att fylla Hovet mot Leksand när vi klarar av att göra det mot lag som Brynäs. Att ha ca 3200 i en såpass viktig match är ett rent fiasko. Framförallt när klubben behöver alla publikintäkter dem kan få. Vart finns hjärtat hos solnaiterna egentligen?

Fattar inte grejen, hur orkar alla lägga ner såååå mycket energi på hat?
Under match hettar det till, då kan det brinna helt i huvudet på mig med.
Men det flesta som skriver här inne förstår ju inte att det gynnar DIF om aik går upp.
ÄHH DET SKITER JAG I, DOM SKA DÖÖÖÖÖÖ verkar vara det enda alternativet.

Moget & klarsynt....

Ibland skäms jag över mig själv
(att jag spenderar så mycket av min tid här)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Jag vill ha kvar SSK och vill ha upp Leksand det tycker jag är bäst för oss och för svensk hockey då framför all Leksand är publik lag och vi skulle troligtvis få nästintill eller helt slutsålt varje gång.

Almtuna behöver nog nåt eller några säsonger till, dem behöver en ny arena och lite sånt innan jag kan tänka mig att ha dem i Elitserien.

aik vill jag aldrig ha upp någonsin!!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev: Vi har inte befunnit oss i exakt samma sits som dem men close enough. Vi hjälpte vår klubb, knöt näven och kolla vart vi är idag.

Angående Almtuna... Att åka till Uppsala för att se DIF är enligt mig inte så jäkla tråkigt. Skit i Almtuna, man är väl där för att se och stödja DIF?

Nej, hatet mot råttorna kommer aldrig ta slut. Har många gnaget kompisar och ja, jag vet inte, så fort de börjar prata om deras förening så vill jag bara slå dem på käften. Hata är för mig rätt ord när det handlar om Gnaget. Det hatet är så mycket starkare än det mot Bajen. Bajen ogillar jag skarpt, Gnaget hatar jag!
Tycker liknelsen med den sitsen som DIF befann sig i haltar betänkligt.

Jag pratar om Almtuna som publikdragare i ES, hur roligt är det när alla marginalsupportrar i landet väljer att stanna hemma för att ett B-gäng som Altuma kommer på besök? Se på Rögle i årets serie. Orkar inte kolla upp statistiken men kan tänka mig att de garanterat dragit minst publik på bortaplan och bara det skriker "TRÅKLAG".

Hata kan man göra om mycket annat utanför idrotten men har svårt att hata råttorna. De, eller dess supportrar förtjänar inte den energin som det tar att hata...
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Almtuna skulle väl inte dra särdeles mycket folk, men man kan ju tycka att Uppsala kunde förtjäna ett lag i högsta serien i fotboll eller hockey, lite skumt att de inte har det när det är landets fjärde stad. Stackars uppsalabor som bara får gå på bandy i högsta serien.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev:

Men det flesta som skriver här inne förstår ju inte att det gynnar DIF om aik går upp.

Moget & klarsynt....

Det har ju gått fantastiskt bra denna säsong både publikt och spelmässigt utan aik vad skulle bli bättre av att dem kommer in, visst vi kan få derbyn som skulle fylla globen men å andra sidan är jag säker på att en match mot leksand skulle göra samma sak.
lilleman

Inlägg av lilleman »

LHO:

Jag lägger ner mindre tid på att hata än vad jag gör på att älska. Men denna tråd handlar om Kvalserien och det finns inte mycket att älska i den serien.

Sedan förstår jag inte på vilket sett det gynnar DIF förutom publikintäker? Att vi faktiskt riskerar att förlora mot aik, åka på ett brakfiasko och få lida för det under en hel säsong?
I sådant fall så är Leksand ett bättre alternativ. Blir allt som oftast fullsatta läktare och det blir inte lika jobbigt att förlora...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:

Moget & klarsynt....

Hahaha, ja du... men det kommer nog med åldern. Kommer förvisso inte riktigt ihåg att jag "hatade" så värst mycket mer när jag var yngre, men verkar vara annorlunda these days med alla yngre förmågor. :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev:
Sedan förstår jag inte på vilket sett det gynnar DIF förutom publikintäker? Att vi faktiskt riskerar att förlora mot aik, åka på ett brakfiasko och få lida för det under en hel säsong?
Låter som du är mer rädd för att förlora än ser chansen att vinna och förnedra dina värsta fiender. Tänk om, tänk rätt!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm1891 skrev: Det har ju gått fantastiskt bra denna säsong både publikt och spelmässigt utan aik vad skulle bli bättre av att dem kommer in, visst vi kan få derbyn som skulle fylla globen men å andra sidan är jag säker på att en match mot leksand skulle göra samma sak.

BANG ON TARGET PAL!!!

Det är ju det jag menar, först derby-kross mot ajk sedan dalmas-mos mot leksand.
Lite skillnad mot möten med "festfixarna" ssk & (hemska tanke) Almtuna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sthlm1891 skrev: Det har ju gått fantastiskt bra denna säsong både publikt och spelmässigt utan aik vad skulle bli bättre av att dem kommer in, visst vi kan få derbyn som skulle fylla globen men å andra sidan är jag säker på att en match mot leksand skulle göra samma sak.
Finns oerhört mycket att vinna på att hockeyn lyfts upp på tapeten än mer. Ja, det har varit riktigt bra i år men saker kan alltid bli bättre. Hockeyn förtjänar så inihelvete mycket mer utrymme och uppmärksamhet än vad det där svenska tafatta "leråker"-försöket till den internationella sporten som kallas fotboll får.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Lee Harvey Oswald skrev:

BANG ON TARGET PAL!!!

Det är ju det jag menar, först derby-kross mot ajk sedan dalmas-mos mot leksand.
Lite skillnad mot möten med "festfixarna" ssk & (hemska tanke) Almtuna
fast flera av dem matcherna kommer gå under aiks regi och ge dem pengar, det plus risken att få stryk av aik är skäl nog att inte vilja ha upp dem, tycker inte att det positiva uppväger det negativa, jag tror vi kan klara oss bra själva utan att ha aik i elitserien.
Skriv svar