Kvalserien

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
lilleman

Re: Kvalserien

Inlägg av lilleman »

Snazzi:

Nä, ditt förslag är mindre attraktivt i mina ögon :wink:

Jag tror, att om dem skulle gå upp så skulle det bli en hybris ála Gnaget som man bara inte orkar med. Risken att de slår oss en match av fyra är rätt övervägande och då så kommer fitta jubla som dem har vunnit SM-guld.

Nej, fy fan. Inga jävla råttor i Elitserien. Det räcker med att vi har SAIK.

"Heja Djurgår´n-Hata Gnaget"
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Sitter och tittar på SSK-Leksand och stör mig nått kopiöst på slöddertäljes "klack". Det enda man hör är "en jävla massa bönder", "va för jävla pack är ni" och en massa andra ramsor som våran klack är "kända" för.
Är det så fantasilöst hos övriga lags klackar att man helt enkelt kopierar från DIF pga att alla tycker att vi är så övermäktiga?
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

jensa85 skrev:Sitter och tittar på SSK-Leksand och stör mig nått kopiöst på slöddertäljes "klack". Det enda man hör är "en jävla massa bönder", "va för jävla pack är ni" och en massa andra ramsor som våran klack är "kända" för.
Är det så fantasilöst hos övriga lags klackar att man helt enkelt kopierar från DIF pga att alla tycker att vi är så övermäktiga?
Haha, ja. Alla ramsor som sjungs i Elitserien är antingen Djurgårds eller Bajen ramsor, ganska roligt faktiskt :P

Rögle är illa ute. Aik leder med 2-1 i tredje perioden, och om det står sig så har Rögle 2 poäng av 9 möjliga. Blir tufft om dom ska fortsätta så, fast visserligen så har dom ju mött både aik och SSK borta nu, så det blir ett lättare spelschema sen i alla fall.
Men man får ju hoppas på att Rögle åker ur ändå. Dom gör faktiskt ingen nytta i Elitserien. Leksand får gärna gå upp, aik får gärna dra åt helvette.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Varför skall alltid Piss-Rögle lyckas kvittera....? Finns fan inget tråkigare lag. Tillsammans med Mora det absolut tråkigaste laget någonsin i ES....
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Helt sjukt vad dom inte har någon fantasi, att dom ska härma oss är sjukt!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

3-2 till Rögle i SD :D

Och en AIK supporter försöker ge sig på Rögletränaren.. Polisen fick rycka in.. HAHAHA
DIF!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Trist att aik aldrig kan ta sig upp så vi får slå dem i ett fullsatt globen. Aningen mer skoj än att möta ett bonngäng från Danmark en kall tisdagkväll med 4500 pers på läktaren.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
lilleman

Inlägg av lilleman »

sensei skrev:Trist att aik aldrig kan ta sig upp så vi får slå dem i ett fullsatt globen. Aningen mer skoj än att möta ett bonngäng från Danmark en kall tisdagkväll med 4500 pers på läktaren.
Vem fan bryr sig om råttorna? De kan dra åt helvete... bokstavligen så hoppas jag att de drar åt helvete!

Nej till råttorna i Elitserien!
Just nu är SSK och Almtuna på Elitserieplats. Personligen hoppas jag att dessa två lag går upp.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Trist att aik aldrig kan ta sig upp så vi får slå dem i ett fullsatt globen. Aningen mer skoj än att möta ett bonngäng från Danmark en kall tisdagkväll med 4500 pers på läktaren.
Håller verkligen med, folk som hellre spelar mot Rögle måste ha ett tjog med skruvar lösa.
BIBO

Inlägg av BIBO »

All olycka åt ajk är min lycka.. Men leksand vore inte fel..
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

lilleman skrev:
Vem fan bryr sig om råttorna? De kan dra åt helvete... bokstavligen så hoppas jag att de drar åt helvete!

Just nu är SSK och Almtuna på Elitserieplats. Personligen hoppas jag att dessa två lag går upp.
Ssk har liksom inte gjort sig förtjänta av elitseriespel med sina urusla publiksiffror. De andra lagen förtjänar väl knappas någon notis alls, jag menar växjö? Tror du att det blir fantastiska publikfester att se almtuna? Herregud. Då är det bättre att tvångsuppgradera Vita Hästen från norrköping.

Har bestämt mig för att mina två favoriter att gå upp är leksand och aik. Upp med aik och leksand, och stäng sen elitserien, gå ur hockeyförbundet och starta en kommersiellt driven liga med dessa lag. Det vore det bästa.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev: Har bestämt mig för att mina två favoriter att gå upp är leksand och aik. Upp med aik och leksand, och stäng sen elitserien, gå ur hockeyförbundet och starta en kommersiellt driven liga med dessa lag. Det vore det bästa.
Jag gillar förvisso att ha SSK kvar för det är trevligt att åka till Lill-Beirut på bortamatch, men annars håller jag i princip med dig. Förutom angående det där med stängd liga; känns jäääääävligt tråkigt om inte spänningen med risken att åka ur finns där.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Daniel942 skrev:3-2 till Rögle i SD :D

Och en AIK supporter försöker ge sig på Rögletränaren.. Polisen fick rycka in.. HAHAHA
Haha, så jävla äckliga dom är.
Ett stort jävla gäng idioter till fans. Så jävla äckliga och vidriga så att jag inte finner ord.

RÅTTPACK
INGA PENGAR
FULA BRUDAR
RULLAD MÖSSA
BOMBARJACKA
SOLNASVIN
VI ÄR INTE aik!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sensei skrev:
lilleman skrev:

Ssk har liksom inte gjort sig förtjänta av elitseriespel med sina urusla publiksiffror. De andra lagen förtjänar väl knappas någon notis alls, jag menar växjö? Tror du att det blir fantastiska publikfester att se almtuna? Herregud. Då är det bättre att tvångsuppgradera Vita Hästen från norrköping.

Har bestämt mig för att mina två favoriter att gå upp är leksand och aik. Upp med aik och leksand, och stäng sen elitserien, gå ur hockeyförbundet och starta en kommersiellt driven liga med dessa lag. Det vore det bästa.
För ajk har ju grymma publiksiffror. Vad låg snittet på, 2000?
SSK och Leksand, tack.

Publik idag: 3 847
Undra om publikintäkterna täcker böterna som kommer. :)
KONKURS!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Alltså jag vill verkligen inte försvara råttpacket, men det är trots allt helt två olika serier du pratar om. Att ha så fruktansvärt uselt snitt som både RBK och SSK har är riktigt jävla dåligt för att vara landets högsta serie.

Hur mycket publik tror du på helt allvar exempelvis DIF vs Troja Ljungby skulle dra...?
Skriv svar