[quote="Snazzi
Bort med gubbarna och tanterna som man faktiskt ser i klacken. Borde finnas några kriterier att uppfylla för att få köpa ståplats biljett. Klackturister gör ingen nytta, usch![/quote]
Håller fullständigt med om att klackturister gör mer skada än nytta. Men dra inte alla gubbar och tanter över samma kam. Vissa av oss stod i klacken innan flera av er var födda. Jag hade sittplats för jag ansåg själv att jag var för gammal för klacken. Funkade inte..jag höll aldrig truten utan ville sjunga, och inte kunde jag sitta still heller. Så jag provade klacken en gång och sen var jag hemma igen. Nu finns aktiv sittplats, javisst, men...nej jag vill vara i klacken:) Jag gör mitt jobb fast jag är väldigt mycket äldre än många andra i klacken. Kriteriet för att stå i klacken är: Stå upp, sjung sångerna, skandera ramsorna, klappa i händerna och lyft fram vårat DIF. Sen om du är 15 eller 147 struntar jag i, så länge du uppfyller detta. Jag står inte mitt i smeten, den tiden är förbi, men jag håller mig i överkant och jag drar mitt strå till stacken för att min sektion ska höras. Jag kanske skulle behövas på vänster flanken? För det är aldrig tyst där jag står

Hoppas ni har överseende med den här gamlingen

[/quote]
Självklart menar jag inte dig som sjunger, misstolka inte det jag skrev "pappa". haha;)
Nä, jag menar de som står stilla och inte sjunger. Stör mig något förbannat på folk som inte öppnar käften under hela matchen, inte ens under "****s Järnkaminer" som den mest senila även skulle kunna. Anledningen till att jag hoppade på er äldre är för att jag har sett ett tiotal de senaste matcherna som just håller käften.
Hur som helst, ta inte åt dig.

[/quote]

Jag vet vad du menar och jag blir också irriterad på dem.
Någon som vet hur det blir ikväll med 2 olika etage? Jag tror att det kan bli svårt att synka övre och nedre utan "dirigent"