Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
fanaticbee

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av fanaticbee »

sthlm_dif skrev:Är det bara jag som tycker att klacken idag sög något brutalt?
Var i princip bara bra tryck under Super Djurgårn i slutet och under ole ole ola. Annars var det dött, sett till att det faktiskt var 2700 man i klacken. Det var nog inte mycket mer än 60-65% som sjöng, ganska bedrövligt faktiskt.
Nej, du är inte ensam. Tyckte det var mycket bättre i lördags. Blev förvånad när jag kom hem och lästa alla positiva kommentarer om stämningen. Men det är ju bra om det inte var så illa ändå... Jag stog vid A15 i första perioden, och där sjöng nästan inga.

Synd att folk blir så upphetsade under Super Djurgårn att tempot skenar iväg när musiken lägger av. Ritkigt skönt med rätt takt i början, spelar ingen roll att ljudtopparna är lägre än när folk skriker ut ramsan på slutet.
Användarvisningsbild
4sure
Säsongskort: Ja

Inlägg av 4sure »

Jag tyckte klacken gjorde stora framsteg denna match!
Speciellt när dom spela upp "Super Djurgår'n" gåshud. Men varför ska det vara så svårt att bara gå mental när en ramsa skall höras. Bara sjunga allt du har och skapa enorm stämning!
Och shit vilka jävla fjollor de står i klacken alltså, folk som står och sippar på samma bira i 2 perioder? Sen sjunger dom bara med i typ "Hardy Nilsons Järnkaminer.." fan lär er ramsorna!

Vi stod ett antal polare igår och gick mental efter första målet, hoppade ut i klacken! medan andra står bredvid med sin backslick och skickar sms på mobilen.
Bara spåra ur när det blir mål, så det ska vara !!

Nu kör vi på fredag!
BIBO

Inlägg av BIBO »

4sure skrev:Jag tyckte klacken gjorde stora framsteg denna match!
Speciellt när dom spela upp "Super Djurgår'n" gåshud. Men varför ska det vara så svårt att bara gå mental när en ramsa skall höras. Bara sjunga allt du har och skapa enorm stämning!
Och shit vilka jävla fjollor de står i klacken alltså, folk som står och sippar på samma bira i 2 perioder? Sen sjunger dom bara med i typ "Hardy Nilsons Järnkaminer.." fan lär er ramsorna!

Vi stod ett antal polare igår och gick mental efter första målet, hoppade ut i klacken! medan andra står bredvid med sin backslick och skickar sms på mobilen.

Nu kör vi på fredag!

words!
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Silverminken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Silverminken »

Jag stod i klacken och tyckte det var rätt bra stämning, men visst kan det bli bättre. Jag kollade runt ibland och det är förvånansvärt många som bara står där knäpptysta som fån! men som många sagt. Super Djurgår'n var en höjdare :)
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

Det är bra drag i mitten av klacken (A18), men tittar man ut på sidorna står folk som fån. Att dem inte skämms är ett mysterium, visst kan man ibland få vila rösten i 30 sekunder, men annars är det väl inte så svårt att sjunga i 20 minuter innan man får vila?

Det bästa vore om någon kunde agera klackledare och ställa sig nedanför vänstra delen av klacken, där är det helt värdelöst just nu och det känns som att dem som står där har köpt klackbiljetter för att dem är billigast... Nu gäller det dock inte alla, men speciellt dem längst ner, dem orkar inte ens lyfta på armarna och klappa.

Nya tag på fredag, ska bli intressant att se vad vi kan uträtta i Globen.
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Klacken ska vara för dom som sjunger hela matchen. Pyntar man >50 kr per match ska man sjunga hela matchen.

Är man gammal/vill vila halsen 5 minuter per period/ bara vara med på Hardys JK osv så får man väl göra som jag och köpa på AS. Jag o mina polare sjöng mer än många i klacken igår, samma sak under många grundsspelsmatcher. Jag sjunger gärna, men kanske inte 27 matcher i grundserien, och kanske inte 60 minuter i slutspelet (men var nog närmare 55 i alla fall igår).

Tänk om vi kunde ha 1500-2000 sjungande i klacken. Som sjunger hela tiden. Och sen kanske 600 aktiv-sittplats som ger ett mer varierande bidrag till stämningen. 300 på varje sida av klacken.

Såg förövrigt att Läck hade fått en backslick efter våran "Super djurgårn" igår.

Bra gjort klacken igår. Andra perioden är ju alltid sömnig, men spelet bidrog ju inte heller igår. Bra gjort av DIF att sätta in lite tung oasis i powerbreaken.
Född till sportchef.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Om vi får fler sångvilliga att ställa sig mer på kanterna och på så sätt få med övriga kanske vi får ännu bättre drag. Hetsa igång varandra, ryt till dom som inte sjunger. Nu ska vi skapa den sjukaste stämningen i bollen någonsin.

Btw. Bra jobb av klacken igår!
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Exakt vilka sektioner är klack imorgon? Hoppas att vi kör på onumrerat också..
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Från sportbladets livrapportering från kvalserien.
Sportbladet skrev:Svar till GA: Nej, självfallet inte. Vad jag menar är att stämningen här i Södertälje kan mäta sig med veckans publiksnackis: Draget på Hovet.
/Viktor
Det är riktigt kul att han jämför draget i Tälje med vårt när han inte ens sett en enda match på Hovet den här säsongen. Jag har lyssnat på SSKs match på radion ett bra tag nu, och det är så dött så att man håller på att somna.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Nu kör vi på fredag!
Jag är bara glad att det finns en klack överhuvudtaget.
Under några år har det varit rena svältåkern.
Halvtomma Globen med handfull trogna, sovande i "klacksektion" och sengångare på isen inte som inte ens kunnat underhålla komapatienter.
Har ju kammat tills sedan flytten till Hovet.
En annan minns ju fornstora dagar på 70, 80-talet då vi Blue Saints härjade.
Således ödmjuk och tacksam för JK minst sagt imponerade engagemang.

Bild
Senast redigerad av Blå Helgonet den 2010-03-25 21:09:06, redigerad totalt 1 gånger.
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

BIBO skrev:

Nu kör vi på fredag!

words!

WORD! Acknowledgment, approval, indication of enthusiasm.
Comprehend what you are saying and verify that your statement is true; henceforth the expression in singular mode; WORD!

Sometimes even in two-letter word as in; WORD UP!
Equivalent to; Yeah, thats right or damn right.
Not to be mistaken with "Fuckin' A" even thou a tantamount to "Word" its mainly used by Caucasians in USA.

Black slang may be considered a part of African American Vernacular English, an informal dialect regularly spoken by 80 to 90 percent of the black population in the United States.
Also referred to as Ebonics, African American Vernacular English shares many linguistic characteristics associated with various Creole dialects.
The vocabulary, pronunciation, and unique grammatical structures also bear some resemblance to traditional West African languages.

Bild
Blue Saints...
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Snazzi skrev:
BIBO skrev:Klacken borde till antalet kunna bättre, men om du ser vilka som står där gör vi det bra. För fan kasta ut packet (läs blonderade tjejer) från arenan!
Är du bög? :roll:
Bort med gubbarna och tanterna som man faktiskt ser i klacken. Borde finnas några kriterier att uppfylla för att få köpa ståplats biljett. Klackturister gör ingen nytta, usch!
Håller fullständigt med om att klackturister gör mer skada än nytta. Men dra inte alla gubbar och tanter över samma kam. Vissa av oss stod i klacken innan flera av er var födda. Jag hade sittplats för jag ansåg själv att jag var för gammal för klacken. Funkade inte..jag höll aldrig truten utan ville sjunga, och inte kunde jag sitta still heller. Så jag provade klacken en gång och sen var jag hemma igen. Nu finns aktiv sittplats, javisst, men...nej jag vill vara i klacken:) Jag gör mitt jobb fast jag är väldigt mycket äldre än många andra i klacken. Kriteriet för att stå i klacken är: Stå upp, sjung sångerna, skandera ramsorna, klappa i händerna och lyft fram vårat DIF. Sen om du är 15 eller 147 struntar jag i, så länge du uppfyller detta. Jag står inte mitt i smeten, den tiden är förbi, men jag håller mig i överkant och jag drar mitt strå till stacken för att min sektion ska höras. Jag kanske skulle behövas på vänster flanken? För det är aldrig tyst där jag står :lol: Hoppas ni har överseende med den här gamlingen :wink:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:
Snazzi skrev:
BIBO skrev:Klacken borde till antalet kunna bättre, men om du ser vilka som står där gör vi det bra. För fan kasta ut packet (läs blonderade tjejer) från arenan!
Är du bög? :roll:
Bort med gubbarna och tanterna som man faktiskt ser i klacken. Borde finnas några kriterier att uppfylla för att få köpa ståplats biljett. Klackturister gör ingen nytta, usch!
Håller fullständigt med om att klackturister gör mer skada än nytta. Men dra inte alla gubbar och tanter över samma kam. Vissa av oss stod i klacken innan flera av er var födda. Jag hade sittplats för jag ansåg själv att jag var för gammal för klacken. Funkade inte..jag höll aldrig truten utan ville sjunga, och inte kunde jag sitta still heller. Så jag provade klacken en gång och sen var jag hemma igen. Nu finns aktiv sittplats, javisst, men...nej jag vill vara i klacken:) Jag gör mitt jobb fast jag är väldigt mycket äldre än många andra i klacken. Kriteriet för att stå i klacken är: Stå upp, sjung sångerna, skandera ramsorna, klappa i händerna och lyft fram vårat DIF. Sen om du är 15 eller 147 struntar jag i, så länge du uppfyller detta. Jag står inte mitt i smeten, den tiden är förbi, men jag håller mig i överkant och jag drar mitt strå till stacken för att min sektion ska höras. Jag kanske skulle behövas på vänster flanken? För det är aldrig tyst där jag står :lol: Hoppas ni har överseende med den här gamlingen :wink:
Självklart menar jag inte dig som sjunger, misstolka inte det jag skrev "pappa". haha;)

Nä, jag menar de som står stilla och inte sjunger. Stör mig något förbannat på folk som inte öppnar käften under hela matchen, inte ens under "****s Järnkaminer" som den mest senila även skulle kunna. Anledningen till att jag hoppade på er äldre är för att jag har sett ett tiotal de senaste matcherna som just håller käften.
Hur som helst, ta inte åt dig. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

[quote="Snazzi
Bort med gubbarna och tanterna som man faktiskt ser i klacken. Borde finnas några kriterier att uppfylla för att få köpa ståplats biljett. Klackturister gör ingen nytta, usch![/quote]

Håller fullständigt med om att klackturister gör mer skada än nytta. Men dra inte alla gubbar och tanter över samma kam. Vissa av oss stod i klacken innan flera av er var födda. Jag hade sittplats för jag ansåg själv att jag var för gammal för klacken. Funkade inte..jag höll aldrig truten utan ville sjunga, och inte kunde jag sitta still heller. Så jag provade klacken en gång och sen var jag hemma igen. Nu finns aktiv sittplats, javisst, men...nej jag vill vara i klacken:) Jag gör mitt jobb fast jag är väldigt mycket äldre än många andra i klacken. Kriteriet för att stå i klacken är: Stå upp, sjung sångerna, skandera ramsorna, klappa i händerna och lyft fram vårat DIF. Sen om du är 15 eller 147 struntar jag i, så länge du uppfyller detta. Jag står inte mitt i smeten, den tiden är förbi, men jag håller mig i överkant och jag drar mitt strå till stacken för att min sektion ska höras. Jag kanske skulle behövas på vänster flanken? För det är aldrig tyst där jag står :lol: Hoppas ni har överseende med den här gamlingen :wink:[/quote]
Självklart menar jag inte dig som sjunger, misstolka inte det jag skrev "pappa". haha;)

Nä, jag menar de som står stilla och inte sjunger. Stör mig något förbannat på folk som inte öppnar käften under hela matchen, inte ens under "****s Järnkaminer" som den mest senila även skulle kunna. Anledningen till att jag hoppade på er äldre är för att jag har sett ett tiotal de senaste matcherna som just håller käften.
Hur som helst, ta inte åt dig. ;)[/quote]

Någon som vet hur det blir ikväll med 2 olika etage? Jag tror att det kan bli svårt att synka övre och nedre utan "dirigent"
Senast redigerad av Mitt-i-klacken 1983 den 2010-03-26 10:51:49, redigerad totalt 1 gånger.
BIBO

Inlägg av BIBO »

ikväll finns det bara en låt vi MÅSTE sjunga..

GNAGET hyschhysch!
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Skriv svar