Ny back klar - Fredric Ericsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Hej o hå

Inlägg av Hej o hå »

Jag bor i Karlskoga och har sett honom i princip varje hemmamatch nu under två säsonger och det jag har att säga är väl att är bra och snabb på skridskorna, gillar offensiva utflykter men är lika snabbt hem igen då (om) det tar stopp. Han ska användas i PP då han har ett rungande skott som tyvärr har en förmåga att missa mål då och då, men är det målträff så är det mål nio gånger av tio. Som han sa i nån intervju, han passar inte som sjätte back för att lira 0-0 utan han ska vara i de två första backparen för att producera, det är där han används som bäst. Grym kämpaglöd och riktigt dålig förlorare. Och som Jojje sa, en trevlig kille till på köpet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

"Jag är övertygad om att DIF:s sportkommité vet vad dom gör"

He he...
Jaa, på backsidan kan det ju knappast bli sämre än denna säsong.
Den blev ju historisk på många sätt....
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Tror faktist Fredrik Ericsson kan bli en ganska bra värvning.
Som så många har sagt, det kan inte bli värre än förra säsongen då det är väldigt svårt att vara sämre än Mattsson, Ryman m.m som knappast gjorde mer än att göra det lättare för motståndarna att göra mål.

Hoppas på Niklas Persson också, han kan behövas + 2 toppbackar också.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

låter som Ericsson får gå i backpar två då:

Tompa-Ronnie
Ericson-Vakant (hoppas på Pihl eller Fernholm)
Ribbenstrand-Liwing

sen kan man ju hoppas att någon mer värvas så att t ex Liwing får bli extraback.

Kanske kan LHC:s Christoffer Norgren vara en bra värvning. Habil elitserieback med styrkan i defensiven. Klart att han lämnar LHC.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har mycket orade över att denne back blir en ny Ryman, producerat i en sämre serie, för att sedan bli "rundningsmärke" när tempot drivs upp. Var precis denna typ av värvningar till backsidan som jag INTE ville se. Killen är dessutom inte direkt ung vilket gör att jag tvekar en hel del på hans utvecklingspotential.

Bättre att satsa på 3-4 backar med klass och sedan fylla på med junisar och skippa inköp av äldre "medelmåttor" som i förhållande till sin kapacitet blir rätt dyra. SKulle man ta en spelare från Bofors borde man givetvis satsat på Angell.
Kom Igen Thore

Inlägg av Kom Igen Thore »

Kall-El skrev:Har mycket orade över att denne back blir en ny Ryman, producerat i en sämre serie, för att sedan bli "rundningsmärke" när tempot drivs upp. Var precis denna typ av värvningar till backsidan som jag INTE ville se. Killen är dessutom inte direkt ung vilket gör att jag tvekar en hel del på hans utvecklingspotential.

Bättre att satsa på 3-4 backar med klass och sedan fylla på med junisar och skippa inköp av äldre "medelmåttor" som i förhållande till sin kapacitet blir rätt dyra. SKulle man ta en spelare från Bofors borde man givetvis satsat på Angell.
Håller med dej till 100%.
Har en stark känsla av att han blir en totalflopp. Men ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

jensa öhling skrev:låter som Ericsson får gå i backpar två då:

Tompa-Ronnie
Ericson-Vakant (hoppas på Pihl eller Fernholm)
Ribbenstrand-Liwing

sen kan man ju hoppas att någon mer värvas så att t ex Liwing får bli extraback.

Kanske kan LHC:s Christoffer Norgren vara en bra värvning. Habil elitserieback med styrkan i defensiven. Klart att han lämnar LHC.
Frågan är om Johansson och Ronnie ska sättas i samma backpar eftersom dom har mest rutin utav dom backar vi har i nuläget. Hellre Johansson-Ribben, Ronnie-Liwing/Ericson.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hej o hå skrev:Jag bor i Karlskoga och har sett honom i princip varje hemmamatch nu under två säsonger och det jag har att säga är väl att är bra och snabb på skridskorna, gillar offensiva utflykter men är lika snabbt hem igen då (om) det tar stopp. Han ska användas i PP då han har ett rungande skott som tyvärr har en förmåga att missa mål då och då, men är det målträff så är det mål nio gånger av tio. Som han sa i nån intervju, han passar inte som sjätte back för att lira 0-0 utan han ska vara i de två första backparen för att producera, det är där han används som bäst. Grym kämpaglöd och riktigt dålig förlorare. Och som Jojje sa, en trevlig kille till på köpet.
Det där låter inte så dumt. Stämmer det så har ledningen lyckats bra denna gång, MEN efter förra årets floppvärvningar känner jag inget större förtroende för de värvningsansvariga. Okey att det saknades pengar, men det fanns garanterat bättre spelare än Ryman, Lamberg och Mattsson att få för samma slant.

Bara en liten tanke: Om man ifjol hade samlat alla tillgängliga spelare med samma lönekrav som nyss nämnda backar och sedan låtit en blind höna picka sig fram på ett papper.

Hur många tror att hönan lyckats sämre än ledningen gjorde?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Absolut ingen koll på killen. Men : elitserievana har han ju, och om både Brynäs och SAIK var ute efter honom (och Dif vann) så måste det ju ligga något bakom, eller hur? Håller dock med om att truppen skriker efter 1-2 riktiga klassbackar, hoppas Tompa bara var första värvningen på den fronten.
Hej o hå

Inlägg av Hej o hå »

Kall-El skrev:Har mycket orade över att denne back blir en ny Ryman, producerat i en sämre serie, för att sedan bli "rundningsmärke" när tempot drivs upp. Var precis denna typ av värvningar till backsidan som jag INTE ville se. Killen är dessutom inte direkt ung vilket gör att jag tvekar en hel del på hans utvecklingspotential.

Fredda kommer definitvt inte att bli ett rundningsmärke, var så säker. Angående Angell, som jag skrev i Silly Season-tråden, han är oduglig försvarsmässigt. Dessutom på tok för loj och nonchalant för att hänga med defensivt i Elitserien, det är vad jag tror. Poäng kan han göra men som sagt, försvara sig, det vettefan. Men jag har bara sett honom 25 matcher i år så jag kan ha fel...
Användarvisningsbild
Grizzman

Inlägg av Grizzman »

Hur som helst så ska det bli spännande att se hur det går i vinter med alla nya spelare. Hoppas på en eller två till riktigt bra backar, känns som att det behövs.
hsv

Inlägg av hsv »

Låter ju bra, känns som en ny Adam Andersson ungefär. Han kom också från allsvenskan med spelskicklighet och bra poängskörd. Hoppas detta är lika lyckat! (Att han är fostrad AIK:are känns mindre väsentligt, självklart påverkar en sån sak inte en riktig idrottsman. Vilken tröja man än drar på sig gör man sitt bästa)
Skriv svar