Ny back klar - Fredric Ericsson
-
Ny back klar - Fredric Ericsson
Inte officiellt än. Men Bofors Fredrik Ericson lirar i DIF nästa säsong. Ingen spelare jag har någon jättekoll på förutom att han varit i gnaget. Någon som vet hur han är som spelare?
-
Re: Ny back klar - Fredric Ericsson
jag spelar hockey 10 mil därfrån.. min kusin pär bäcker ska.. ju lira dif
men fredda har spela bra denna säsong i bofors iaf. vad jag har sett /n.bäcker

tjenna.. ja är kusin med pär bäcker och är riktigt sugen på att lira dif jag med 

-
I fall detta stämmer blir jag besviken. Ericson är väl en relativt bra allsvensk back men knappast en stabil "klass-back" som vi inte bara behöver utan MÅSTE ha.jensa öhling skrev:Inte officiellt än. Men Bofors Fredrik Ericson lirar i DIF nästa säsong. Ingen spelare jag har någon jättekoll på förutom att han varit i gnaget. Någon som vet hur han är som spelare?
Johansson kan inte bära hela försvaret på sina axlar. Värva minst en riktigt bra back till annars ser det dystert ut....igen,suck.
-
ok.
googlade Fredik och fick bland annat upp en artikel från aiks:s hemsida där han säger att han hejat på aik sen han var liten och att det är klubben i hans hjärta. känns ju sådär. vill till att han är jävligt bra nu.
enligt Karlskoga tidning rycker nu även DIF i Bofors Nick Angell. Malmö, Frölunda m fl gör det också så honom lär vi knappast få.
googlade Fredik och fick bland annat upp en artikel från aiks:s hemsida där han säger att han hejat på aik sen han var liten och att det är klubben i hans hjärta. känns ju sådär. vill till att han är jävligt bra nu.
enligt Karlskoga tidning rycker nu även DIF i Bofors Nick Angell. Malmö, Frölunda m fl gör det också så honom lär vi knappast få.
-
känns inte som en klass back men :/ pär är ju med nu så de ska att gå vägen detta 

tjenna.. ja är kusin med pär bäcker och är riktigt sugen på att lira dif jag med 

-
-
-
Ja, får vi Pihl och Angell ser det ju iaf hyfsat ut. Men känner på mej att ingen av dessa herrar kommer hamna i DIF.jensa öhling skrev:backbesättningen:
b1: Thomas Johansson
b2: vakant
b3: vakant
b4: Ronnie Petterson
b5: Alexander Ribbenstrand
b6: Fredrik Ericson
b7: Jonas Liwing
b8: uppflyttad junior
de två som ska in behöver vara riktigt bra. hoppas på Andreas Pihl och så kanske Nick Angell?
Fernholm och Lintner vore ju inte fel:)
Förresten var har du hört att Ericson är klar?
Å andra sidan kan det väl knappast bli sämre än årets backuppsättning!?
Om nu Ericson är klar så är det alltså hittills 2 nya backar.
Den tyngsta backförlusten var väl ändå Adam och där ersätter ju Thomas J honom med hästlängder. Övriga går ju bara inte hitta sämre ersättare till så Ericson är väl ändå en förstärkning om man ser det så:)
Hmm den backen vi visst signat nu låter INTE som någon höjdare. Om man dessutomhåller på AIK gör ju inte saken bättre. Risken är stor att detta är en back i Stefan Björck klass, dvs helt acceptabel i Allsvenskn, men helt under isen när tempot dras igång. Någon som vet om killen är offensiv / defensiv? Och kanske viktigast av allt hur har han det med speed?
Som jag ser det hela behöver vi få in en bra offensiv back till samt en bra defensiv back till. Måste nog säga att jag hellre sett en junis flyttas upp än att satsa på okända allsvenska backar.....
Som jag ser det hela behöver vi få in en bra offensiv back till samt en bra defensiv back till. Måste nog säga att jag hellre sett en junis flyttas upp än att satsa på okända allsvenska backar.....
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hockeymagasinet.com skriver idag att det nu är klart med Fredrik.jensa öhling skrev:Inte officiellt än. Men Bofors Fredrik Ericson lirar i DIF nästa säsong. Ingen spelare jag har någon jättekoll på förutom att han varit i gnaget. Någon som vet hur han är som spelare?
Kan inte påstå att jag har speciellt bra koll på honom men här är i alla fall hans Statistik.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Låter ju lite som en utfyllnadsback det här. Men samtidigt kan det här vara steget i rätt riktning för killen. Kommer han till oss så har han fått en riktigt bra chans att utvecklas, han är ju inte lastgammal direkt. Frågan är om han tar det.
Klart vi behöver klassbackar, men sen får man titta på vad vi har att erbjuda rent ekonomiskt, och det är det helt plötsligt inte så många klassbackar att tillgå. Jag tar hellre en talangfull junis än ett namn som kan vara påväg utför.
Vi har ändå ganska mycket rutin i Johansson och Ronnie nu. Ribben kommer med all säkerhet fortsätta utvecklas under kommande säsong och man kan ju hoppas att Liwing också tar chansen om han får mer istid.
Klart vi behöver klassbackar, men sen får man titta på vad vi har att erbjuda rent ekonomiskt, och det är det helt plötsligt inte så många klassbackar att tillgå. Jag tar hellre en talangfull junis än ett namn som kan vara påväg utför.
Vi har ändå ganska mycket rutin i Johansson och Ronnie nu. Ribben kommer med all säkerhet fortsätta utvecklas under kommande säsong och man kan ju hoppas att Liwing också tar chansen om han får mer istid.
Lycka är att vara djurgårdare
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har aldrig sett killen spela, men den magkänsla jag får utifrån artiklar och omdömen från diverse forum säger mig att det är en förstärkning mot de backar som lämnat (då räknar jag med att Johansson ersätter Adam Andersson med ett klart plus).
Han kan omöjligt vara sämre än Mattsson, Lamberg eller Ryman i varje fall.
Men jag tror, som någon redan varit inne på, att det krävs åtminstonde en klassback till plus en stabil back för att det ska bli slutspel nästa år. Hoppas verkligen att vi inte bara har råd med några mediokra utfyllnadsspelare nu.
En försiktig optimism har börjat gro inom mig, härligt!
Han kan omöjligt vara sämre än Mattsson, Lamberg eller Ryman i varje fall.
Men jag tror, som någon redan varit inne på, att det krävs åtminstonde en klassback till plus en stabil back för att det ska bli slutspel nästa år. Hoppas verkligen att vi inte bara har råd med några mediokra utfyllnadsspelare nu.
En försiktig optimism har börjat gro inom mig, härligt!
- Kid Notorious
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag är övertygad om att DIF:s sportkommité vet vad dom gör.
Det här blir kanske inte våran bästa back (man vet aldrig dock), men det måste ju finnas backar som ska ingå i tredje och fjärdelinan oxå.
Det verkar som att DIF börjat satsa långsiktigt, då många får två eller treårskontrakt. Det känns oxå bra. Med en massa ettårskontrakt riskerar man att slita upp truppen år efter år.
Dessutom vill jag inflika på jensa öhlings backbestättning.
Vi kan ju alltid hoppas, men troligtvis kommer det inte flyttas upp några juniorer mer än på försök under säsongen. Jag tror alltså inte att man kommer erbjuda några fasta kontrakt.
Det här blir kanske inte våran bästa back (man vet aldrig dock), men det måste ju finnas backar som ska ingå i tredje och fjärdelinan oxå.
Det verkar som att DIF börjat satsa långsiktigt, då många får två eller treårskontrakt. Det känns oxå bra. Med en massa ettårskontrakt riskerar man att slita upp truppen år efter år.
Dessutom vill jag inflika på jensa öhlings backbestättning.
Vi kan ju alltid hoppas, men troligtvis kommer det inte flyttas upp några juniorer mer än på försök under säsongen. Jag tror alltså inte att man kommer erbjuda några fasta kontrakt.