Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Cirkus är bara förnamnet

Nästa match blir grymt viktig, hoppas vi är med från start då.
Skulle vi halka ner till en 4:e kan vi få det diskutabla nöjet att möta ett formtoppat Modo i kvarten.
Tror faktiskt att fbk, frölunda väljs före modo, finns inte en sportmössa att ett skadesjkutet Luleå orkar hålla undan
(eller, just det man möter ju DIF nästa)

Ja ja, 16p kvar att spela om
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:
jensa85 skrev:
Jim Morrison skrev:Hur fan kan vi få ett powerplay? Domarna är under all kritik.
Kan inte du bara hålla käft?
Titta på matchen igen och kolla sekvensen när vi får PP i slutet så borde du fatta varför.
Det stod 3 mot 5 på TVn så jag var lite snabb i fingrarna där, men oavsett tycker jag att det borde ha kvittas. Ta av dig djurgårdsbrillorna och tänk till lite.
Helt rätt dömt. Eklund en 2:a och sedan tar Norgren och Skrbek varsin solklar utvisning.

Märkligt? Ja! Eftersom Eklund startade det, men när sedan humöret rinner över på saikarna är det bara att tacka å ta emot. Tyvärr fick vi ingen utdelning.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-03-04 21:51:22, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Visst jag är väl lite partisk men vafan har Skrbek i situationen att göra. Det kommer in spelare från höger och vänster o ska nita Fimpen både som andra, tredje och fjärde gubbe. Jag tycker domaren gör helt rätt. Visst, tacklingen är idiotisk, men orutin från Skellefteå.

Men varför i hela helvete åker Ölvestad för sin propp? Det är så äckligt tydligt nu när mn har en del OS-hockey i bakhuvudet hur fjantig elitserien i själva verket är. Den tacklingen hade inte gett ett piss i OS. I sådana här lägen så skäms jag över att vara svensk.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Lätt att klaga på domarna, men det är faktiskt inte dem som avgör matchen, utan hur pissigt vi faktiskt spelade i större delen av matchen. Lite trist att hoppet tändes för att snabbt släckas igen, men, vi kommer igen! Nästa match tar vi samtidigt som Färjestad faktiskt kan räknas bort från topp 4 då HV och LHC väntar i nästkommande matcher.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jim Morrison skrev:
jensa85 skrev:
Jim Morrison skrev:Hur fan kan vi få ett powerplay? Domarna är under all kritik.
Kan inte du bara hålla käft?
Titta på matchen igen och kolla sekvensen när vi får PP i slutet så borde du fatta varför.
Det stod 3 mot 5 på TVn så jag var lite snabb i fingrarna där, men oavsett tycker jag att det borde ha kvittas. Ta av dig djurgårdsbrillorna och tänk till lite.
Just i detta fallet är inte mina Djurgårdsbrillor på.

* Fimpen tacklar Söderberg bakifrån = 2 minuter
* Norgren gör nacksving på Fimpen helt oprovocerat = 2 minuter
* Skrbek slår Fimpen i ansiktet efteråt utan handske = 2 minuter (minst)

Klart?

Däremot hade ju domarna tveklöst på sig "Skellefteåbrillor" hela matchen innan fram till detta, helt korrekt dömda läget.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Lee Harvey Oswald skrev: Ja ja, 16p kvar att spela om
Vet inte hur du får det till 16p. Det är väl ändå 12?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jockmaniac skrev:Visst jag är väl lite partisk men vafan har Skrbek i situationen att göra. Det kommer in spelare från höger och vänster o ska nita Fimpen både som andra, tredje och fjärde gubbe. Jag tycker domaren gör helt rätt. Visst, tacklingen är idiotisk, men orutin från Skellefteå.

Men varför i hela helvete åker Ölvestad för sin propp? Det är så äckligt tydligt nu när mn har en del OS-hockey i bakhuvudet hur fjantig elitserien i själva verket är. Den tacklingen hade inte gett ett piss i OS. I sådana här lägen så skäms jag över att vara svensk.
O ja, håller med. Bara för att Rundblad tittar ned i isen och kan inte komma upp igen så visar dom ut Jimmie. Helt sjukt. Man behöver tydligen bara ligga ned och åma sig för att få ett powerplay :(
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Lee Harvey Oswald skrev:Cirkus är bara förnamnet

Nästa match blir grymt viktig, hoppas vi är med från start då.
Skulle vi halka ner till en 4:e kan vi få det diskutabla nöjet att möta ett formtoppat Modo i kvarten.
Tror faktiskt att fbk, frölunda väljs före modo, finns inte en sportmössa att ett skadesjkutet Luleå orkar hålla undan
(eller, just det man möter ju DIF nästa)

Ja ja, 16p kvar att spela om
4X3 är alltid lika med 12 :wink:
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:Visst jag är väl lite partisk men vafan har Skrbek i situationen att göra. Det kommer in spelare från höger och vänster o ska nita Fimpen både som andra, tredje och fjärde gubbe. Jag tycker domaren gör helt rätt. Visst, tacklingen är idiotisk, men orutin från Skellefteå.

WORD!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Snazzi skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Ja ja, 16p kvar att spela om
Vet inte hur du får det till 16p. Det är väl ändå 12?
Det beror på hur man räknar ...hmm eller...totalt hjärnsläpp från mig där :oops:
Vi nöjer oss med 12 då
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

jensa85 skrev:

WORD!
Håller med. Sen att domarn faktiskt inte blåser av för tacklingen utan i EFTERHAND visar ut Ölvestad bevisar ju bara att ligga och grina resulterar i powerplay.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Okej avslutning på risig insats. Typisk Wesslau match där han börjar med massor av riktigt bra räddningar för att avsluta med att goofa sig ner i hörnet vid 4-2 målet.

Deilert är inte heller bra på 4-2 målet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Säga vad man vill men Djurgården är en seg insekt att döda.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det pinsamma med Ölvestads utvisning är ju att domarna INTE signalerar för någon utvisning förens Saik-tattarna börjar tjafsa och Rundblad ligger kvar.

Då står ändå domaren 3 meter ifrån tacklingen.
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:Det pinsamma med Ölvestads utvisning är ju att domarna INTE signalerar för någon utvisning förens Saik-tattarna börjar tjafsa och Rundblad ligger kvar.

Då står ändå domaren 3 meter ifrån tacklingen.
Ska bli intressant att se repris på, ska hålla utkik efter det.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar