Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010
- Lee Harvey Oswald
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010
Cirkus är bara förnamnet
Nästa match blir grymt viktig, hoppas vi är med från start då.
Skulle vi halka ner till en 4:e kan vi få det diskutabla nöjet att möta ett formtoppat Modo i kvarten.
Tror faktiskt att fbk, frölunda väljs före modo, finns inte en sportmössa att ett skadesjkutet Luleå orkar hålla undan
(eller, just det man möter ju DIF nästa)
Ja ja, 16p kvar att spela om
Skulle vi halka ner till en 4:e kan vi få det diskutabla nöjet att möta ett formtoppat Modo i kvarten.
Tror faktiskt att fbk, frölunda väljs före modo, finns inte en sportmössa att ett skadesjkutet Luleå orkar hålla undan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt rätt dömt. Eklund en 2:a och sedan tar Norgren och Skrbek varsin solklar utvisning.Jim Morrison skrev:Det stod 3 mot 5 på TVn så jag var lite snabb i fingrarna där, men oavsett tycker jag att det borde ha kvittas. Ta av dig djurgårdsbrillorna och tänk till lite.jensa85 skrev:Kan inte du bara hålla käft?Jim Morrison skrev:Hur fan kan vi få ett powerplay? Domarna är under all kritik.
Titta på matchen igen och kolla sekvensen när vi får PP i slutet så borde du fatta varför.
Märkligt? Ja! Eftersom Eklund startade det, men när sedan humöret rinner över på saikarna är det bara att tacka å ta emot. Tyvärr fick vi ingen utdelning.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-03-04 21:51:22, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Visst jag är väl lite partisk men vafan har Skrbek i situationen att göra. Det kommer in spelare från höger och vänster o ska nita Fimpen både som andra, tredje och fjärde gubbe. Jag tycker domaren gör helt rätt. Visst, tacklingen är idiotisk, men orutin från Skellefteå.
Men varför i hela helvete åker Ölvestad för sin propp? Det är så äckligt tydligt nu när mn har en del OS-hockey i bakhuvudet hur fjantig elitserien i själva verket är. Den tacklingen hade inte gett ett piss i OS. I sådana här lägen så skäms jag över att vara svensk.
Men varför i hela helvete åker Ölvestad för sin propp? Det är så äckligt tydligt nu när mn har en del OS-hockey i bakhuvudet hur fjantig elitserien i själva verket är. Den tacklingen hade inte gett ett piss i OS. I sådana här lägen så skäms jag över att vara svensk.
100% DJURGÅRDSJ***L
Lätt att klaga på domarna, men det är faktiskt inte dem som avgör matchen, utan hur pissigt vi faktiskt spelade i större delen av matchen. Lite trist att hoppet tändes för att snabbt släckas igen, men, vi kommer igen! Nästa match tar vi samtidigt som Färjestad faktiskt kan räknas bort från topp 4 då HV och LHC väntar i nästkommande matcher.
Just i detta fallet är inte mina Djurgårdsbrillor på.Jim Morrison skrev:Det stod 3 mot 5 på TVn så jag var lite snabb i fingrarna där, men oavsett tycker jag att det borde ha kvittas. Ta av dig djurgårdsbrillorna och tänk till lite.jensa85 skrev:Kan inte du bara hålla käft?Jim Morrison skrev:Hur fan kan vi få ett powerplay? Domarna är under all kritik.
Titta på matchen igen och kolla sekvensen när vi får PP i slutet så borde du fatta varför.
* Fimpen tacklar Söderberg bakifrån = 2 minuter
* Norgren gör nacksving på Fimpen helt oprovocerat = 2 minuter
* Skrbek slår Fimpen i ansiktet efteråt utan handske = 2 minuter (minst)
Klart?
Däremot hade ju domarna tveklöst på sig "Skellefteåbrillor" hela matchen innan fram till detta, helt korrekt dömda läget.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Vet inte hur du får det till 16p. Det är väl ändå 12?Lee Harvey Oswald skrev: Ja ja, 16p kvar att spela om
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Jim Morrison
O ja, håller med. Bara för att Rundblad tittar ned i isen och kan inte komma upp igen så visar dom ut Jimmie. Helt sjukt. Man behöver tydligen bara ligga ned och åma sig för att få ett powerplayJockmaniac skrev:Visst jag är väl lite partisk men vafan har Skrbek i situationen att göra. Det kommer in spelare från höger och vänster o ska nita Fimpen både som andra, tredje och fjärde gubbe. Jag tycker domaren gör helt rätt. Visst, tacklingen är idiotisk, men orutin från Skellefteå.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
4X3 är alltid lika med 12Lee Harvey Oswald skrev:Cirkus är bara förnamnet

WORD!Jockmaniac skrev:Visst jag är väl lite partisk men vafan har Skrbek i situationen att göra. Det kommer in spelare från höger och vänster o ska nita Fimpen både som andra, tredje och fjärde gubbe. Jag tycker domaren gör helt rätt. Visst, tacklingen är idiotisk, men orutin från Skellefteå.
- Lee Harvey Oswald
Det beror på hur man räknar ...hmm eller...totalt hjärnsläpp från mig därSnazzi skrev:Vet inte hur du får det till 16p. Det är väl ändå 12?Lee Harvey Oswald skrev: Ja ja, 16p kvar att spela om

Vi nöjer oss med 12 då
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Håller med. Sen att domarn faktiskt inte blåser av för tacklingen utan i EFTERHAND visar ut Ölvestad bevisar ju bara att ligga och grina resulterar i powerplay.jensa85 skrev:WORD!Jockmaniac skrev:Visst jag är väl lite partisk men vafan har Skrbek i situationen att göra. Det kommer in spelare från höger och vänster o ska nita Fimpen både som andra, tredje och fjärde gubbe. Jag tycker domaren gör helt rätt. Visst, tacklingen är idiotisk, men orutin från Skellefteå.
Okej avslutning på risig insats. Typisk Wesslau match där han börjar med massor av riktigt bra räddningar för att avsluta med att goofa sig ner i hörnet vid 4-2 målet.
Deilert är inte heller bra på 4-2 målet.
Deilert är inte heller bra på 4-2 målet.
- DIF_Soldier
Säga vad man vill men Djurgården är en seg insekt att döda.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Det pinsamma med Ölvestads utvisning är ju att domarna INTE signalerar för någon utvisning förens Saik-tattarna börjar tjafsa och Rundblad ligger kvar.
Då står ändå domaren 3 meter ifrån tacklingen.
Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Ska bli intressant att se repris på, ska hålla utkik efter det.SirDIFalot skrev:Det pinsamma med Ölvestads utvisning är ju att domarna INTE signalerar för någon utvisning förens Saik-tattarna börjar tjafsa och Rundblad ligger kvar.
Lycka är att vara Djurgårdare.