Tippningstävlingen-diskussionstråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
lilleman

Re: Tippningstävlingen-diskussionstråd

Inlägg av lilleman »

4sure skrev:Ska du uppdatera frågorna till imorgon?
Lugna dig lite, hade kontroll på det hela :wink:
Frågorna är nu uppdaterade!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Någon form av bonuspoäng ifall man gissar första målet rätt på sekunden vore något att hänga i granen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Enbom skrev:Någon form av bonuspoäng ifall man gissar första målet rätt på sekunden vore något att hänga i granen.
Instämmer! Har bestämt mig. Får någon rätt på sekunden så får man 50(!) extrapoäng. Detta innebär att maxpoängen på denna omgång är 66 poäng!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Sorry för OT, men måste fråga. Vart någonstans ska det gå utför?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

lilleman skrev:
Enbom skrev:Någon form av bonuspoäng ifall man gissar första målet rätt på sekunden vore något att hänga i granen.
Instämmer! Har bestämt mig. Får någon rätt på sekunden så får man 50(!) extrapoäng. Detta innebär att maxpoängen på denna omgång är 66 poäng!
Du gör ett jättebra jobb med detta lilleman.

Någon tyckte det var orättvist att man kunde se vad andra tippar och då kunna ta rygg på deras tips. Jag tycker inte att det är något problem. Vill någon härma någon så låt dem göra det då. Kan inte vara så roligt att vara med då och jag tror faktiskt ingen gör så heller.
Kanske kan det bli ett problem sista omgången om den som ligger i topp "härmar" den som ligger 2:a och på så sätt garanterat behåller ledningen. Men tja, den som ligger efter får väl helt enkelt lämna in tipset senare.

Det enda som jag tycker är aningen missvisande är att bonuspoängen är så avgörande. Vilket betyder att tävlingen till stor del avgörs av vem som gissar bäst och inte den som tippar bäst.
Jag menar, det är mer gissning över vilken tid någon gör första målet mot att tippa rätt på vilka som vinner matchen.
Men än en gång, du gör ett kanonjobb och det är en rolig tävling att vara med i.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Ett litet förslag från min sida:
Om tävlingen avslutas när grundserien slutar, så kan man ju ha en "slutspelstävling" i tippning också, där alla som kommer bland de 10 bästa får delta.
Sen för varje omgång så ryker 2 st tippare, och till slut så får vi en direkt avgörande kamp mellan två personer när den femte kvartsfinalen spelas (skulle ha varit roligare att hålla på längre, men chansen att vi ryker i kvarten finns ju, och då är det bäst att ta ett spelsystem som till 99% chans kommer att funka, dvs det är inte så troligt att vi eller våra motståndare vinner i 4 raka matcher).

Till exempel:
Kvartsfinal 1: Top 10 deltar
Kvartsfinal 2: De 8 bästa tipparna från kvartsfinal 1 deltar.
Kvartsfinal 3: De 6 bästa tipparna från kvartsfinal 1 & 2 deltar.
Kvartsfinal 4: De 4 bästa tipparna från kvartsfinal 1 & 2 & 3 deltar.
Kvartsfinal 5: De 2 bästa tipparna från kvartsfinal 1 & 2 & 3 & 4 deltar, men allt nollställs tills denna omgång för att få mer spänning i det hela.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm_dif skrev:Ett litet förslag från min sida:
Om tävlingen avslutas när grundserien slutar, så kan man ju ha en "slutspelstävling" i tippning också, där alla som kommer bland de 10 bästa får delta.
Sen för varje omgång så ryker 2 st tippare, och till slut så får vi en direkt avgörande kamp mellan två personer när den femte kvartsfinalen spelas (skulle ha varit roligare att hålla på längre, men chansen att vi ryker i kvarten finns ju, och då är det bäst att ta ett spelsystem som till 99% chans kommer att funka, dvs det är inte så troligt att vi eller våra motståndare vinner i 4 raka matcher).

Till exempel:
Kvartsfinal 1: Top 10 deltar
Kvartsfinal 2: De 8 bästa tipparna från kvartsfinal 1 deltar.
Kvartsfinal 3: De 6 bästa tipparna från kvartsfinal 1 & 2 deltar.
Kvartsfinal 4: De 4 bästa tipparna från kvartsfinal 1 & 2 & 3 deltar.
Kvartsfinal 5: De 2 bästa tipparna från kvartsfinal 1 & 2 & 3 & 4 deltar, men allt nollställs tills denna omgång för att få mer spänning i det hela.
En kul idé tycker jag. Fast skulle föredra typ.. top 10 är med i kvartsfinal, sen top 5 i eventuell semi, och de två bästa "head to head" i en supereventuell final. Om vi åker ur är det den som leder slutspelspoängen som vinner bara?
Expert.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Vi fick in 40 skott prick idag. Frågan löd: "Skjuter DIF fler än 40 skott?". Alltså borde väl de som svarade nej på den här frågan få poäng?
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Soulsic skrev:Vi fick in 40 skott prick idag. Frågan löd: "Skjuter DIF fler än 40 skott?". Alltså borde väl de som svarade nej på den här frågan få poäng?
Jepp så måste det ju vara eftersom dom inte sköt MER än 40 skott.
lilleman

Inlägg av lilleman »

sthlm_DIF: Det är en mycket bra idé. Dock är frågan om vi inte ska använda det som sirDIFalot skriver.

Vad tycker ni om detta:

Top 10 i en kvartsfinal, sedan top 5 i en semi och de två bästa i en final. Om Djurgården skulle åka ut kan vi bara köra på med de andra lagen istället. Inför varje slutspelsserie ( kvarten, semi och final) så nollställs poängen.

Låter det som något?

-----

Soulsic: Det stämmer. Nej är svaret på frågan.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

lilleman skrev:Top 10 i en kvartsfinal, sedan top 5 i en semi och de två bästa i en final. Om Djurgården skulle åka ut kan vi bara köra på med de andra lagen istället. Inför varje slutspelsserie ( kvarten, semi och final) så nollställs poängen.

Låter det som något?
Det låter hur bra som helst. Definitivt något som jag tycker att vi ska göra.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
lilleman

Inlägg av lilleman »

sthlm_dif skrev:
lilleman skrev:Top 10 i en kvartsfinal, sedan top 5 i en semi och de två bästa i en final. Om Djurgården skulle åka ut kan vi bara köra på med de andra lagen istället. Inför varje slutspelsserie ( kvarten, semi och final) så nollställs poängen.

Låter det som något?
Det låter hur bra som helst. Definitivt något som jag tycker att vi ska göra.
Då kör vi på det. Tar upp det inför nästa tävling!
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Jag tror att du missade att räkna med mina poäng den senaste omgången.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
lilleman

Inlägg av lilleman »

1891 skrev:Jag tror att du missade att räkna med mina poäng den senaste omgången.
Det stämmer! Det är nu ändrat.

Ber om ursäkt!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

lilleman skrev:
1891 skrev:Jag tror att du missade att räkna med mina poäng den senaste omgången.
Det stämmer! Det är nu ändrat.

Ber om ursäkt!
Vik inte ner dig nu! Han har säkert fuskat i tidigare omgångar också.
Jag har en känsla av att han inte kommer tippa mer på resten av säsongen också, bara för att jag skriver detta.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar