Lugna dig lite, hade kontroll på det hela4sure skrev:Ska du uppdatera frågorna till imorgon?

Frågorna är nu uppdaterade!
Lugna dig lite, hade kontroll på det hela4sure skrev:Ska du uppdatera frågorna till imorgon?
Instämmer! Har bestämt mig. Får någon rätt på sekunden så får man 50(!) extrapoäng. Detta innebär att maxpoängen på denna omgång är 66 poäng!Enbom skrev:Någon form av bonuspoäng ifall man gissar första målet rätt på sekunden vore något att hänga i granen.
Du gör ett jättebra jobb med detta lilleman.lilleman skrev:Instämmer! Har bestämt mig. Får någon rätt på sekunden så får man 50(!) extrapoäng. Detta innebär att maxpoängen på denna omgång är 66 poäng!Enbom skrev:Någon form av bonuspoäng ifall man gissar första målet rätt på sekunden vore något att hänga i granen.
En kul idé tycker jag. Fast skulle föredra typ.. top 10 är med i kvartsfinal, sen top 5 i eventuell semi, och de två bästa "head to head" i en supereventuell final. Om vi åker ur är det den som leder slutspelspoängen som vinner bara?sthlm_dif skrev:Ett litet förslag från min sida:
Om tävlingen avslutas när grundserien slutar, så kan man ju ha en "slutspelstävling" i tippning också, där alla som kommer bland de 10 bästa får delta.
Sen för varje omgång så ryker 2 st tippare, och till slut så får vi en direkt avgörande kamp mellan två personer när den femte kvartsfinalen spelas (skulle ha varit roligare att hålla på längre, men chansen att vi ryker i kvarten finns ju, och då är det bäst att ta ett spelsystem som till 99% chans kommer att funka, dvs det är inte så troligt att vi eller våra motståndare vinner i 4 raka matcher).
Till exempel:
Kvartsfinal 1: Top 10 deltar
Kvartsfinal 2: De 8 bästa tipparna från kvartsfinal 1 deltar.
Kvartsfinal 3: De 6 bästa tipparna från kvartsfinal 1 & 2 deltar.
Kvartsfinal 4: De 4 bästa tipparna från kvartsfinal 1 & 2 & 3 deltar.
Kvartsfinal 5: De 2 bästa tipparna från kvartsfinal 1 & 2 & 3 & 4 deltar, men allt nollställs tills denna omgång för att få mer spänning i det hela.
Jepp så måste det ju vara eftersom dom inte sköt MER än 40 skott.Soulsic skrev:Vi fick in 40 skott prick idag. Frågan löd: "Skjuter DIF fler än 40 skott?". Alltså borde väl de som svarade nej på den här frågan få poäng?
Det låter hur bra som helst. Definitivt något som jag tycker att vi ska göra.lilleman skrev:Top 10 i en kvartsfinal, sedan top 5 i en semi och de två bästa i en final. Om Djurgården skulle åka ut kan vi bara köra på med de andra lagen istället. Inför varje slutspelsserie ( kvarten, semi och final) så nollställs poängen.
Låter det som något?
Då kör vi på det. Tar upp det inför nästa tävling!sthlm_dif skrev:Det låter hur bra som helst. Definitivt något som jag tycker att vi ska göra.lilleman skrev:Top 10 i en kvartsfinal, sedan top 5 i en semi och de två bästa i en final. Om Djurgården skulle åka ut kan vi bara köra på med de andra lagen istället. Inför varje slutspelsserie ( kvarten, semi och final) så nollställs poängen.
Låter det som något?
Det stämmer! Det är nu ändrat.1891 skrev:Jag tror att du missade att räkna med mina poäng den senaste omgången.
Vik inte ner dig nu! Han har säkert fuskat i tidigare omgångar också.lilleman skrev:Det stämmer! Det är nu ändrat.1891 skrev:Jag tror att du missade att räkna med mina poäng den senaste omgången.
Ber om ursäkt!