alrighty..my bad...missade det där.Honken skrev:
Naturligtvis vet DIF om detta, citat från biljettsidan
”Vad händer om Djurgården missar slutspel?
Då kan du använda pengarna till att köpa säsongskort eller souvenirer, men någon återbetalning sker inte.”
Önske/marddrömmslottning i slutspelet
Re: Önske/marddrömmslottning i slutspelet
bajz
Senast redigerad av Enbom den 2012-02-06 00:05:49, redigerad totalt 1 gånger.
Förutsatt att vi kommer topp 4 så tror jag tyvärr att vi kan få Brynäs om vi har otur, vilket är det värsta motstånd vi kan få.
Jacob Markström, nuff' said.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Så om jag skulle tänka som dig så skulle jag vilja ha brynäs(för jag bor i gävle) men jag vill inte ha dem. vilket annat lag som hällst är bättre.Enbom skrev:Önskar på Luleå. Varför? Jag bor i Luleå. Skicka hem dom i kvarten vore ganska trevligt.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Skillnaden mellan Brynäs och Luleå är ju dock att Brynäs kan spela hockey.Steef skrev:Så om jag skulle tänka som dig så skulle jag vilja ha brynäs(för jag bor i gävle) men jag vill inte ha dem. vilket annat lag som hällst är bättre.Enbom skrev:Önskar på Luleå. Varför? Jag bor i Luleå. Skicka hem dom i kvarten vore ganska trevligt.
Ja är lite tveksam till det. visst i sina bästa stunder spelar dem hockey men rätt så ofta jag sett dem spelar dem nått som påmminer om rugby. Men om vi får brynäs så kan vi ju göra som vi gjorde när vi mötte dem i kvartsfinal nått av åren vi vann guld, honken dominerade (vilket "jacke" kommer göra om vi får dem) och sen tror jag det var Tjärna som drog på ett slagskott i magen på honken så han spyde i hjälmen och efetr det var han inte lika dominant längre. så om vi får möta brynäs så ska vi se till så Markström (ovan nämd som "Jacke") spyr i hjälmen.Enbom skrev:Skillnaden mellan Brynäs och Luleå är ju dock att Brynäs kan spela hockey.Steef skrev:Så om jag skulle tänka som dig så skulle jag vilja ha brynäs(för jag bor i gävle) men jag vill inte ha dem. vilket annat lag som hällst är bättre.Enbom skrev:Önskar på Luleå. Varför? Jag bor i Luleå. Skicka hem dom i kvarten vore ganska trevligt.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker precis tvärtom, finns inget tråkigare än att se Brynäs ultratäta defensiv. Tycker Luleå med bröderna Abbot spelar med både fart, finess och kraft och från ett sådant perspektiv ser jag hellre att vi får möta Luleå. Har alltid tyckt det varit härliga drabbningar mot dem.Enbom skrev:Skillnaden mellan Brynäs och Luleå är ju dock att Brynäs kan spela hockey.Steef skrev:Så om jag skulle tänka som dig så skulle jag vilja ha brynäs(för jag bor i gävle) men jag vill inte ha dem. vilket annat lag som hällst är bättre.Enbom skrev:Önskar på Luleå. Varför? Jag bor i Luleå. Skicka hem dom i kvarten vore ganska trevligt.
Brynäs bygger sitt spel på en överjävlig målvakt och sin defensiva uppställning. Hade vi exempelvis bytt målvakt med dem hade vi legat etta och Brynäs hade missat slutspel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Att Markström är grym i Elitserien är inget att snacka om.Edin skrev:Förutsatt att vi kommer topp 4 så tror jag tyvärr att vi kan få Brynäs om vi har otur, vilket är det värsta motstånd vi kan få.
Frågan är om han pallar trycket, Han är ändå bara 19 år.
Han var inte varit bra i JVM förra året eller i år. (final / semi)
Kommer inte ihåg hur han spelade i kvartsfinalerna förra året, men Brynäs åkte ut i fyra raka.
Han kanske inte fixar pressen när det drar ihop sig?
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vill minnas att Brynäs åkte på pisk mot extremt överlägsna FBK i 4:a matcher i rad. Inte ens en plexiglasskiva i mål hade stoppat värmlänningarna förra säsongen...Honken skrev: Att Markström är grym i Elitserien är inget att snacka om.
Kommer inte ihåg hur han spelade i kvartsfinalerna förra året, men Brynäs åkte ut i fyra raka.
Jag är kluven när det gäller Brynäs. Tycker de med sitt organiserade försvarsspel och Markström som sista post där bak har en oerhörd trygghet i sitt spel. När väl offensiven fungerar hyggligt är de sjukt svårstoppade och ett tungt lag att möta. Men å andra sidan så skrämmer inte laget sådär oerhört mycket på pappret, men man vet lite mer vad man får när man ställs mot Brynäs (ett hårt jobbande försvarsinriktat lag som är sega att kämpa ner). Föredrar helt klart både SAIK och Luleå som är väldigt mycket mer ojämna i sitt spel. FBK, Brynäs, Modo eller Frölunda känns på förhand som svåra kvartsfinalmotståndare. Landar vi SAIK eller Luleå så tror jag vi har en god möjlighet till avancemang, vilket knappast är omöjligt mot något av de andra lagen heller men desto svårare.
Man får komma ihåg att vi har en hel del oerfarna spelare, och framförallt målvakter i slutspelssammanhang också. Håller Riddarn/Wesslau när det väl börjar dra ihop sig? Det är det största orosmoment som jag ser det.
-
Honken skrev:Att Markström är grym i Elitserien är inget att snacka om.Edin skrev:Förutsatt att vi kommer topp 4 så tror jag tyvärr att vi kan få Brynäs om vi har otur, vilket är det värsta motstånd vi kan få.
Brynäs känns inte farliga slutspel.
tänk er Djurgården i slutspel då finns ingen marddrömmslottningm´.
Håller faktiskt med. Stackars de fan som får möta oss!Robinhansen skrev:Tänk er Djurgården i slutspel då finns ingen mardrömslottning.
Avgå Jocke.
Verkligen, stackars satar som får mardrömslottningen att möta Mesta Mästarna..
Det enda som oroar mig är att folk pratar om att Markström är darrig när det drar ihop sig, vad säger att våra keepers pallar bättre?
- Dom kommer att ha ett massivt stöd i ryggen från 8000 galna Djurgårdare
Det enda som oroar mig är att folk pratar om att Markström är darrig när det drar ihop sig, vad säger att våra keepers pallar bättre?
- Dom kommer att ha ett massivt stöd i ryggen från 8000 galna Djurgårdare
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Var "tvungen" att titta i historieböckerna hur det har gått mot FBK de senaste säsongerna. Sedan säsongen 05-06 har vi mött dem 31 gånger, träningsmatcher inkluderade. Med reservation för felräkning:
DIF 7 vinster
Oavgjort 7 gånger
FBK 17 vinster
Mål DIF 77
Mål FBK 104
Poäng DIF 30
Poäng FBK 61.
Nu blir väl inte FBK aktuella i slutspelet förrän final. Men jag har min mardrömsmotståndare klar iaf.
DIF 7 vinster
Oavgjort 7 gånger
FBK 17 vinster
Mål DIF 77
Mål FBK 104
Poäng DIF 30
Poäng FBK 61.
Nu blir väl inte FBK aktuella i slutspelet förrän final. Men jag har min mardrömsmotståndare klar iaf.
Drömlottning
SAIK, Luleå
OK-lottning
Brynäs-Frölunda
Mardrömslottning
FBK
Hoppas personligen på Luleå, känns på förhand som den absolut lättaste motståndaren.
SAIK, Luleå
OK-lottning
Brynäs-Frölunda
Mardrömslottning
FBK
Hoppas personligen på Luleå, känns på förhand som den absolut lättaste motståndaren.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Är nästan 100% säker på att Modo kniper åttondeplatsen. Och ett formstarkt Modo som krigat sig fram till ett slutspel kommer bli valda efter både tex Frölunda och Färjestad. Med andra ord så tror jag att om vi kommer fyra och Modo åtta så kommer vi få möta dom.
Detta skulle bli en helt sinnessjukt tuff serie om deras nyckelspelare får gå skadefria. Oerhört tveksam på att vi skulle spöa dom över sju matcher faktiskt. OM dom får vara skadefria alltså.
Isf möter jag både Frölunda och FBK hellre än Modo.
Detta skulle bli en helt sinnessjukt tuff serie om deras nyckelspelare får gå skadefria. Oerhört tveksam på att vi skulle spöa dom över sju matcher faktiskt. OM dom får vara skadefria alltså.
Isf möter jag både Frölunda och FBK hellre än Modo.