Önske/marddrömmslottning i slutspelet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
kelle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Önske/marddrömmslottning i slutspelet

Inlägg av kelle »

:D Skönt att vårat DIF är tillbaka i slutspel i hockey där ska vi bara vara.
Stor eloge till hela ledarteamet och alla nya och gamla spelare som bidragit till detta.
Stor eloge oxå till Sportchefen Järlefeldt för att så tidigt förlänga med tränartrojkan + att även idag förlängt med Jimmy Ölvestad(årets stora förvandling)
Dessutom en stor eloge till KG Stoppel för att gjort så att DIF får fram alla dessa duktiga juniorer som bara poppar upp.

Har nu tittat på tänkta lag i slutspel och som jag ser det finns det bara ett lag som är bra för DIF.
Skellefteå AIK Dom tror jag vi slår alla dagar i veckan sedan kanske även Frölunda skulle funka men där har man dåliga vibbar från andra år.
Visst Timrå el Södertälje skulle funka men dom kommer vi inte åt med dagens tabellplacering.
Nej hoppas att DIF blir 3 och får FBK bakom sig som fyra och får då välja på Brynäs el Skellefteå då valet är enklet. Skellefteå. Tråkigt för "Säcken och Hadelöv"att bli utslagna av DIF men den röda maskinen maler bara ner dessa västerbottningar
Användarvisningsbild
melker

Re: Önske/marddrömmslottning i slutspelet

Inlägg av melker »

kelle skrev:Skellefteå AIK Dom tror jag vi slår alla dagar i veckan sedan kanske även Frölunda skulle funka
Tror även Luleå skulle passa oss bra.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

SAIK och Lule tror jag vi skulle krossa rätt ordentligen i en kvart.
Vill inte möta Brynäs, den där Markström kan ju täppa till om han så känner för det.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Det finns 5 möjliga motståndare: Färjestad, Skellefteå, Brynäs, Frölunda och Modo.

Luleå, Frölunda och Modo kommer att slåss om två slutspelsplatser. Känner på mig att det blir Frölunda och Luleå som tar dessa två platserna, vilket innebär att tabellen ser ut så här efter 55 omgångar.

3. DIF/Saik/FBK
4. DIF/Saik/FBK
5. DIF/Saik/FBK
6. Brynäs
7. Frölunda/Luleå
8. Frölunda/Luleå

Luleå kommer att bli valda först av den som kommer etta av LHC eller Hv71.
Sedan så kommer tvåan förmodligen välja Brynäs före Frölunda.
Om vi kommer trea har vi då att välja mellan Frölunda och förmodligen Skellefteå (jag är övertygad om att de inte blir bättre än femma). Att välja Frölunda vore idiotiskt, så därför känns Saik som en väldigt trolig motståndare i en kvartsfinal för vår del.

Å andra sidan om vi kommer fyra så kommer vi förmodligen att få möta Frölunda, vilket visserligen är en ganska bra motståndare för vår del, men man vet aldrig var man har dem, så de är lite luriga. Helst undviker jag dom.

Så med största sannolikhet blir det antingen Frölunda eller Skellefteå, och då föredrar jag som jag skrev tidigare Skellefteå alla dagar i veckan.

Mardrömsscenariot: Att vi kommer femma, och ställs mot Färjestad. Här ska vi dock ha mycket goda chanser, en riktig 50/50 serie, men Färjestad undviker man dock helst.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:
Mardrömsscenariot: Att vi kommer femma, och ställs mot Färjestad. Här ska vi dock ha mycket goda chanser, en riktig 50/50 serie, men Färjestad undviker man dock helst.
Turen måste ju vända, kanske man ska hoppas på en kvartserie mot värmlänningarna?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:
sthlm_dif skrev:
Turen måste ju vända, kanske man ska hoppas på en kvartserie mot värmlänningarna?
Oavsett om turen skulle vända så är Saik en bra mycket enklare motståndare, och även en mycket mer trolig motståndare.
Så Färjestad kan vi gärna möta i en semifinal om det nu blir möjligt, dvs om Hv71 eller Linköping blir utslagna i kvarten.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

sakta i backarna nu ...7 matcher kvar att spela efter OS...Eftersom dom släpper slutspelsbiljetterna så lär vi väl vara klara för slutspel men vi kan nog med lite otur hamna på den nedre delen av topp åtta. Man vet aldrig vad ett sånt här långt uppehåll gör med alla lag.
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Nu vill jag inte på något sett räkna in tredjeplatsen ännu. Inte på långa vägar klart men nu utgår jag i alla fall från att vi tar den :wink: .

Då vill jag verkligen möta Frölunda! Alla varnar för att de kommer komma igång i ett slutspel men jag tror nog de kommer vara precis lika jävla lama som tidigare. Deras publik är skit och att vi dessutom åker ner i sista omgången med ca 1.000 pers och skrämmer livet ur göteborgarna är en riktig fördel när de sen ska komma till ett übermentalt Hovet. Vi har dessutom plusstatistik och är det laget jag även tror Hardy är mest sugna på att möta i ett slutspel då de kommer vara grymt överskattade och tippade att kunna skrälla av alla experter.

Tyvärr finns det ju viss risk att vi spelar ner dem till ingemansland i sista omgången.

Har ingen mardrömslottning. Det är vi som är allas mardrömslottning. :twisted:
lilleman

Inlägg av lilleman »

Sakta i backarna nu gubbs... Vi är inte helt klara för slutspel ännu :wink: 17 poäng före niondeplatsen med sju omgångar kvar att spela= 21 poäng att spela om.

En seger och en oavgjord match krävs. Eller en förlust för MoDo och en oavgjord match för oss.

Haha, nejmen. Min mardrömsmotståndare är MoDo. Tror dem kan bli riktigt jävla farliga. Dock så är dem nog en av dem skönaste lagen att slå.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Tror SAIK skulle vara ett bra lag för oss att möta. Marddrömmen vore ju att FBK går om oss och att vi får möta dom.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Möter nästan hellre FBK än Brynäs i en kvartsfinalserie. Men jag tror som sagt SAIK skulle passa oss bra, Lulea lika så. Frölunda vet jag inte riktigt vart man har, finns en hyfsad risk att de kommer växa och hitta sitt spel lite bättre. Modo skulle vara mardrömsmotståndare OM de lyckas lyfta sig och OM de stabiliserar sitt spel (vilket jag inte tror kommer ske).
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Av de som vi har någon möjlighet/risk att möta ser jag följande.

Mardrömsmotståndare:
Färjestad
Brynäs

Vi vet ju alla hur Färjestad brukar se ut när det är dags för slutspel, även om vi kanske kan hota dem, är de det klart värsta alternativet.

Brynäs skulle vi kunna vinna enkelt mot, men om Markström hittar formen kan han vinna matcher åt laget på egen hand, därför möter jag inte gärna Brynäs.

Drömmotståndare:
Luleå
Skellefteå
Timrå
Södertälje

Luleå är inget uselt lag, men jag tror inte de har vad som krävs för att kunna hota oss i en kvartsfinal. De är nog nöjda och glada om de kommer till slutspel, det är inte vi.

Skellefteå är för ojämna, och skulle nog kunna hota oss, men de är egentligen inget lag som ska kunna ge oss problem.

Timrå och Södertälje lär inte nå slutspel, men skulle de göra det så är de absoluta drömmotståndare. De har inte vad som krävs för att kunna utmana.

För svåra att bedöma:
Frölunda
Modo

Frölunda har visserligen ett värdelöst försvar, men den individuella talangen hos lagets forwards och målvakt är så stor, att om de viktiga spelarna hittar formen så kan de ändå bli farliga. Spelar de som de gjort under säsongen så möter jag dem dock mer än gärna.

Modo är ojämna, men när Foppa är i form så visar de att de faktiskt har en hög högsta-nivå. Kan skrälla i ett slutspel.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

"Drömlottning". (förväntar mig att FBK tar en top4 före Saik, slutar serien som den ser ut nu är FBK värsta tänkbara)
1. Saik
2. Brynäs
3. Luleå

Mardröm.
1. Modo (ifall de tar sista slutspelplatsen)
2. Frölunda

Men, jag återkommer med ett nytt tips då man vet alla förutsättningar. Det är långt ifrån säkert att vi slutar top 4 eller vilka lag som går till slutspel. I och med det kan vi råka på allt från HV till Timrå.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

lilleman skrev:Sakta i backarna nu gubbs... Vi är inte helt klara för slutspel ännu :wink: 17 poäng före niondeplatsen med sju omgångar kvar att spela= 21 poäng att spela om.

En seger och en oavgjord match krävs. Eller en förlust för MoDo och en oavgjord match för oss.

Haha, nejmen. Min mardrömsmotståndare är MoDo. Tror dem kan bli riktigt jävla farliga. Dock så är dem nog en av dem skönaste lagen att slå.
dom måste ha räknat igenom det hela och kommit fram till att vi är klara för slutspel. Tror inte dom skulle våga sig på att släppa slutspelsbiljetter innan det är klart på riktigt. Man räknar väl med att lag där nere möter varandra osv och att det då inte är möjligt för oss att hamna 9a eller lägre även om vi skulle loosa alla resterande matcher
Honken

Inlägg av Honken »

Har svårt att förstå varför alla är så rädda för Modo.
Sett till säsongen har dom ett STORT problem, målvaktssidan.
Visst någon enstaka match så kan det fungera. Men över en sju lång matchserie så fungerar inte deras såll.
Då är Frölunda värre tror jag som verkar börja få ihop defensiven.

Det finns inga mardröms motståndare. Det är DIF som är deras mardröm.
Det är med den inställningen vi på läktaren och spelarna ska gå in i slutspelet.

m0ng00se skrev:
lilleman skrev:Sakta i backarna nu gubbs... Vi är inte helt klara för slutspel ännu :wink: 17 poäng före niondeplatsen med sju omgångar kvar att spela= 21 poäng att spela om.

dom måste ha räknat igenom det hela och kommit fram till att vi är klara för slutspel. Tror inte dom skulle våga sig på att släppa slutspelsbiljetter innan det är klart på riktigt. Man räknar väl med att lag där nere möter varandra osv och att det då inte är möjligt för oss att hamna 9a eller lägre även om vi skulle loosa alla resterande matcher
Teoretiskt sett kan vi fortfarande missa slutspel, dock ej hamna i kvalserien
Målskillnaden till de fyra lagen över och under play off strecket är +30 / +32 så det (borde vi kunna) kan vi bortse från.

Det är 21 poäng kvar att spela om.
Timrå ligger 19 poäng efter och Modo 17 poäng efter.
Djurgården behöver minst två vinster för att vara garanterade slutspel. Förutsatt att Båda dessa lag vinner samtliga sina matcher. Om DIF vinner en match och Timrå förlorar en är dom borträknade
Om Modo förlorar 1 match och spelar en oavgjord samtidigt som DIF vinner en match under full tid och en i SD är dom också borträknade.
Även Luleå och Frölunda måste vinna 4 matcher och ta minst en SD seger var för att passera DIF.
Förutsatt att vi inte tar en poäng till.

Naturligtvis vet DIF om detta, citat från biljettsidan

”Vad händer om Djurgården missar slutspel?
Då kan du använda pengarna till att köpa säsongskort eller souvenirer, men någon återbetalning sker inte.”
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar