Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 7/12 2009
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 7/12 2009
tror Wesslau är riktigt revansch sugen så jag tror det blir bra. Tränarna kanske kände att Wesslau behövde väckas så då körde man med Riddarn några matcher för att få igång han igen.
Jag tror på 1-3.
Jag tror på 1-3.
Dårskap att byta målvakt. Riddarn är för helvetet bäst i serien!
5-1 Skellefteå.
5-1 Skellefteå.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
+1Mäklaren skrev:Dårskap att byta målvakt. Riddarn är för helvetet bäst i serien!
5-1 Skellefteå.
DIF!
- Jack Daniel
Ingen av våra målvakter är tillräckligt bra för att stå varenda match. Helt rätt att köra med Gustaf Wesslau ikväll.
Men hallå, vadå lufta? Riddarn har ju bara spelat 5 matcher i rad.warrant skrev:Klart han blir sliten av att spela massa matcher..Finns ingen elitserie målvakt som står alla matcher..Absolut satsa på Ridderwall som förste målvakt..Men är klokt att lufta Wesslau då och då.
Jämför med Nabokov/Greiss där Nabby spelat 27 av 30 matcher d.v.s. 90%. I Frölunda har Idoff lirat en match och Honken resten. Man behöver inte lufta keepers efter 5 matcher om man inte ser någonting speciellt i andrekeepern.
Hoppas till gudarna att Gustaf står på huvudet, gör 54 räddningar och håller nollan men jag betalar inte för att se en match där jag vet att Gustaf står. Jag mår dåligt av den oro han skapar, man får oregelbunden hjärtrytm.
jag anser att det är fel att sätta in Wesslau nu när Ridderwall har väll kommit i form. Plus är det en viktig match just idag så jag tycker Hardy&co har gjort fel beslut men men. Vi får väll se hur han agerar idag.
tips
2-3
tips
2-3
odburt skrev:Men hallå, vadå lufta? Riddarn har ju bara spelat 5 matcher i rad.warrant skrev:Klart han blir sliten av att spela massa matcher..Finns ingen elitserie målvakt som står alla matcher..Absolut satsa på Ridderwall som förste målvakt..Men är klokt att lufta Wesslau då och då.
Jämför med Nabokov/Greiss där Nabby spelat 27 av 30 matcher d.v.s. 90%. I Frölunda har Idoff lirat en match och Honken resten. Man behöver inte lufta keepers efter 5 matcher om man inte ser någonting speciellt i andrekeepern.
Hoppas till gudarna att Gustaf står på huvudet, gör 54 räddningar och håller nollan men jag betalar inte för att se en match där jag vet att Gustaf står. Jag mår dåligt av den oro han skapar, man får oregelbunden hjärtrytm.
Det här beslutet att Wesslau ska stå ikväll är nog taget för längesen.
Och jag tycker alltid det är bra att hålla båda målvakterna igång.
Finns något inom ishockeyn som heter skador..
- Lee Harvey Oswald
Så där jaa då sjönk vinstchansen rejält, är Ridderwall redan sliten ?
Föstår inte riktigt hur Hardy funderar här...
Saik-DIF 4-1
Föstår inte riktigt hur Hardy funderar här...
Saik-DIF 4-1
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2009-12-07 18:12:38, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Wesslau i kassen ikväll då.
Visst han har stått de två senaste där uppe och gjort det bra.
O andra sidan räddade Ridderwall 50 av 52 skott senast han stod där uppe så jag hade nog hellre sett att vi hade fortsatt att spela Riddarn i kassen då han gjort det väldigt bra hittills och dessutom är elitseriens bästa målvakt rent statistiskt.
Har en jobbig känsla av att Wesslau kommer vara som vanligt. Dvs ihålig, ostabil, seg i sidled, vara dålig i positionsspelet, släppa mängder med returer och släppa nån skitpuck samt att inte vinna matchen åt oss. Ingen blir dock gladare än jag om jag har fel.
Återigen känns detta som en väldigt viktig match där vi endast är en pinne bakom topp4 vid vinst. Vid en förlust blir det den jobbiga streckkänslan igen...
Tips: Skellefteå - DIF 4-2
Visst han har stått de två senaste där uppe och gjort det bra.
O andra sidan räddade Ridderwall 50 av 52 skott senast han stod där uppe så jag hade nog hellre sett att vi hade fortsatt att spela Riddarn i kassen då han gjort det väldigt bra hittills och dessutom är elitseriens bästa målvakt rent statistiskt.
Har en jobbig känsla av att Wesslau kommer vara som vanligt. Dvs ihålig, ostabil, seg i sidled, vara dålig i positionsspelet, släppa mängder med returer och släppa nån skitpuck samt att inte vinna matchen åt oss. Ingen blir dock gladare än jag om jag har fel.
Återigen känns detta som en väldigt viktig match där vi endast är en pinne bakom topp4 vid vinst. Vid en förlust blir det den jobbiga streckkänslan igen...
Tips: Skellefteå - DIF 4-2
- Lee Harvey Oswald
Också sant.Jack Daniel skrev:Ingen av våra målvakter är tillräckligt bra för att stå varenda match. Helt rätt att köra med Gustaf Wesslau ikväll.
Framför allt han som står ikväll är väldigt långt ifrån tillräckligt bra för att stå flera matcher i rad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jack Daniel
Visst Wesslau är inte kanon - men jag fattar ärligt talat inte det enorma klagande som han utsätts för? Jag menar, vi har väl ändå spelat habilt även med han i kassen?
Alla matcher jag sett har visat att vi inte har någon kanon-målis så jag fattar inte... Visst Riddarn har släppt in lite mål men jag upplevde han som osäker mot MoDo ändå.
Alla matcher jag sett har visat att vi inte har någon kanon-målis så jag fattar inte... Visst Riddarn har släppt in lite mål men jag upplevde han som osäker mot MoDo ändå.
tagga till nu!, nu börjar matchen nu ska vi fan vinna detta!!!
Mark har ju inte precis imponerat i Örebro så det känns verkligen inte lockande att ha han som andramålvakt. (Och nej, jag gillar inte Gustaf för den delen heller)odburt skrev:Om du med stabil menar 2 meter utanför kassen på varje andrapuck så håller jag med om att det känns jäkligt stabilt. Jag förstår inte varför det inte är Gustaf som tränar extra i Örebro.
BRA JIMMIE!!
Är det bara här man inte får nån bild på sändningen via säsongskortet eller strular det nån annanstans också?
Palla strul precis före match.
Palla strul precis före match.