Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 7/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 7/12 2009

Inlägg av Crashmash »

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Användarvisningsbild
odburt

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 7/12 2009

Inlägg av odburt »

Jag är rädd att man känner sig tvingade att lira Wesslau i den här matchen. Känns som målvaktsfrågan äntligen håller på att lösa sig så jag tycker man borde låta Riddarn testa ca 10 i rad nu. Då vet vi om han är the real deal.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

odburt skrev:Jag är rädd att man känner sig tvingade att lira Wesslau i den här matchen. Känns som målvaktsfrågan äntligen håller på att lösa sig så jag tycker man borde låta Riddarn testa ca 10 i rad nu. Då vet vi om han är the real deal.
Ställer man Wesslau i mål nu så är det som att be om att bli våldtagen jävligt hårt. Ridderwall är på en helt annan nivå.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SAIK's senaste 5 matcher skrämmer ju inte direkt... tror vi har en jättechans på en 3:a här om vi tar med oss det goda självförtroendet jag hoppas vi fick med den här vinsten.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Bara jag som sitter och drömmer om den där 4e platsen? Att i en eventuell kvartsfinal inte lottas mot FBK och förlora med 4-1 i matcher utan istället ställas mot Skellefteå/Luleå, med 4 matcher på hemmais. Hmm nåja, ska väl antagligen inte ha för höga förhoppningar - oavsett placering är slutspel klart godkänt. Men man kan väl få drömma lite ibland. En vinst här och den drömmen är ett snäpp närmare :D Tips 2-3 DIF
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sitter och fnular på hur kedjorna skall komponeras närr Ziggy är tillbaka... är jag ensam om att tycka det skall fortsätta köras med Jimmie - Otto - Mackan i samma lina? Känns som första femman behöver ett yrväder som Jimmie och inte två mer eller mindre lika speltyper som Mackan / Zigomanis.

Förslaget är följande:
Jimmie - Otto - Mackan
Krüger - Zigomanis - Cehlin
Josefson - Engqvist - Danielsson
Brodin - Eklund - Holmqvist

Extra: Falk / Tim som kan bytas lite med 4:e line spelarna efter behov (Falk kan så klart också gå in som back om det skulle behövas).

Backparen såg bra ut senast, känns som Deilert har bra mycket större potential än Oscar Eklund.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

-daniel- skrev:Sitter och fnular på hur kedjorna skall komponeras närr Ziggy är tillbaka... är jag ensam om att tycka det skall fortsätta köras med Jimmie - Otto - Mackan i samma lina? Känns som första femman behöver ett yrväder som Jimmie och inte två mer eller mindre lika speltyper som Mackan / Zigomanis.

Förslaget är följande:
Jimmie - Otto - Mackan
Krüger - Zigomanis - Cehlin
Josefson - Engqvist - Danielsson
Brodin - Eklund - Holmqvist

Extra: Falk / Tim som kan bytas lite med 4:e line spelarna efter behov (Falk kan så klart också gå in som back om det skulle behövas).

Backparen såg bra ut senast, känns som Deilert har bra mycket större potential än Oscar Eklund.
Tycker också att Jimmie - Otto - Mackan ska spela ihop..Med Jimmie i kedjan får den extra tyngd.Varför inte prova Brodin med Krüger och Zigomanis.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kotten skrev:Bara jag som sitter och drömmer om den där 4e platsen? Att i en eventuell kvartsfinal inte lottas mot FBK och förlora med 4-1 i matcher utan istället ställas mot
Nu ska vi ta & kamma oss långsamt åt rätt håll, 27 omgångar kvar & 7p ner till 9:e plats.
Hoppas att laget DIF inte svävar iväg & börjar yra om en eventuell 4:e plats.

Nä, den tråkiga klyschan en match i taget blir mer & mer aktuell för varje omgång som går.
Slutspel vore en dröm
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

kotten skrev:Bara jag som sitter och drömmer om den där 4e platsen? Att i en eventuell kvartsfinal inte lottas mot FBK och förlora med 4-1 i matcher utan istället ställas mot Skellefteå/Luleå, med 4 matcher på hemmais. Hmm nåja, ska väl antagligen inte ha för höga förhoppningar - oavsett placering är slutspel klart godkänt. Men man kan väl få drömma lite ibland. En vinst här och den drömmen är ett snäpp närmare :D Tips 2-3 DIF
Två förluster och vi är nere i skiten igen. Trots att vi ligger på 5:e plats är det inte många poäng ner till 9:e plats. Livsfarligt att börja snacka 4:e plats när halva serien återstår. Att undvika kval är målet, slutspel får ses som en bonus. Efter alla skitår sedan lockouten vågar jag inte vara optimistisk.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Remy Lebeau skrev:
kotten skrev:Bara jag som sitter och drömmer om den där 4e platsen? Att i en eventuell kvartsfinal inte lottas mot FBK och förlora med 4-1 i matcher utan istället ställas mot Skellefteå/Luleå, med 4 matcher på hemmais. Hmm nåja, ska väl antagligen inte ha för höga förhoppningar - oavsett placering är slutspel klart godkänt. Men man kan väl få drömma lite ibland. En vinst här och den drömmen är ett snäpp närmare :D Tips 2-3 DIF
Två förluster och vi är nere i skiten igen. Trots att vi ligger på 5:e plats är det inte många poäng ner till 9:e plats. Livsfarligt att börja snacka 4:e plats när halva serien återstår. Att undvika kval är målet, slutspel får ses som en bonus. Efter alla skitår sedan lockouten vågar jag inte vara optimistisk.
Slutspel är inget bonus. Slutspel är dit vi SKA och det ända vi ska kriga för!

Frågan är om Oscar Eklund kommer att göra sitt första poäng på sin hundrade match, om han får spela. :roll:
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

1891 skrev:Frågan är om Oscar Eklund kommer att göra sitt första poäng på sin hundrade match, om han får spela. :roll:
När du säger säger detta så undrar man verkligen om det stämmer men ta mig fan så gör det det. Helt otroligt att han inte gjort en enda poäng på 100 elitseriematcher, kanske nytt rekord? En bedrift!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Puckon :evil: jag påpekade ju att jag bara drömde. Ni behövde inte såga mig så obarmhärtigt :(
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

kotten skrev:Puckon :evil: jag påpekade ju att jag bara drömde. Ni behövde inte såga mig så obarmhärtigt :(
Jag tycker att du gör helt jävla rätt! Det är ju fjärdeplatsen vi ska nå, rimligtvis eftersom vi ligger femma! Klart man ska jaga uppåt istället för att ångestglo nedåt.

"Tre förluster och vi är nia"
Visst men jag föredrar "Två vinster och vi är fyra!"

Jag tycker det är dags för DIF att börja piska andra lag att vinna istället för den loser-mentalitet dagens forumbesökare
invaggats i.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
kotten skrev:Puckon :evil: jag påpekade ju att jag bara drömde. Ni behövde inte såga mig så obarmhärtigt :(
Jag tycker att du gör helt jävla rätt! Det är ju fjärdeplatsen vi ska nå, rimligtvis eftersom vi ligger femma! Klart man ska jaga uppåt istället för att ångestglo nedåt.

"Tre förluster och vi är nia"
Visst men jag föredrar "Två vinster och vi är fyra!"

Jag tycker det är dags för DIF att börja piska andra lag att vinna istället för den loser-mentalitet dagens forumbesökare
invaggats i.
Kan hålla med men samtidigt har ju inte DIF hockey rosat marknaden på x antal år och det är ju inte speciellt konstigt att man blickar neråt istället för uppåt. Men som sagt, håller med dig om att vi sjävklart skall sträva uppåt men samtidigt behålla ödmjukheten och inse att det krävs 110% jobb i VARJE match för att ta poäng.

Nu jävlar kör vi på och tar den där 4:e platsen innan juluppehållet.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jorå. Det blir vinst. Mackan sätter en puck, Kyle en och Cehlin en. Riddarn nollar.
Skriv svar