Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av Jack Daniel »

Självklart ska det kännas skitjobbigt för motståndare att komma till Hovet - men det måste göras på ett bättre sätt. Mer tryck hela tiden i alla ramsor och istället för ramsor om bögnknull så buar man och försöker psyka ner motståndarna med publiktryck. Såna där ramsor tror jag inte aktuell spelare blir direkt nedpsykad av. Faktiskt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hörde inte ens någon ramsa och det var nog bra det. Det ska vara mer stil på psykningarna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Den som sjunger med i en sån ramsa borde tänka till lite, vässa er.
Användarvisningsbild
gridiron
Säsongskort: Ja

Inlägg av gridiron »

Mäklaren skrev:Hat hör till, men det skall vara med glimten i ögat.
Bra sammanfattning. Tror knappast att det taggar DIF-spelarna, eller att man får sittplats med sig, om det skriks för mycket skit.

Ett olycksfall i arbetet, bara? Annars så är ju klacken klart överlägsen. Det har blivit betydligt roligare att gå på Hovet numera!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

xxwinniehxx skrev:Var är vår ögonutpetande Marcus Nilson? För tillfället är han ett spöke som dunkar in power play mål emellanåt.. för dåligt.

Ridderwall och Wesslau är inga målvakter som vinner matcher åt sitt lag, hem med Tellqvist så fort tillfälle erbjuds. Börjar bli tröttsamt med fladderpuckar som slinker in match ut och match in. Nära att tappa in ett par puckar var Riddarn idag också.. för dåligt.

Domarn, hugg den jäveln.. för JÄVLA dålig.
Du måste skoja, märks att du inte såg matchen, ridderwall rädda om och om , han gjorde feta sid förflyttningen som egentligen ska vara mål , men han börjar bli grymt bra på sid förflyttningar, tyckte han gjorde en kanon bra match! 10ggr bättre än vad Wesslau skulle ha gjort.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

season skrev:En riktig plattmatch idag. Jag ser en ljuspunkt och det är Ölvestad. Fy tusan va bra han är, nästan så man blir tårögd. Synd att INGEN tittar på honom och tar efter. Han gör allt det där lilla extra som gör mig alldeles varm inombords.

I ett lag som annars var otroligt trött får man dock hitta några extra svarta får:
David Prinz, det är dags att bänka honom ett par matcher så han får tänka över vad han vill med att bära DIF-tröja.

Niklas Danielsson, en "extraspelare" vi inte behöver.

Och en känga till laget (och Ragge) - för helvete, om det är ointressant att lira hockey får ni fan bjuda upp till ett slagsmål. Det fanns gott om möjligheter idag så jälva fult som skoterraggarna spelade.

Klacken var som vanligt vid "fullsatt" fullt av icke klackmänniskor så vi kan vara barmhärtiga med kritiken på oss själva.

Tack jag håller med dig fullt ut där!

Att ingen får glöden att jobba lika mycket som Jimmie när han gör det så bra, han som skapar mål chanserna och han går in i närkamper han är en riktig slugger verkligen! han ska ha mycket creeds, men jag förstår inte riktigt, jag skulle få typ en "adrenalin kick" när jag såg jimmie tackla nån då vill man också ! aja hoppas det rycker till iaf, God bless Jimmie!
difhockey59

Inlägg av difhockey59 »

Mäklaren skrev:Andreas Engqvist är bedrövlig idag och har varit det under hela säsongen. Maken till sölig och vattentrampande spelare var det längesedan jag såg.

Och snälla, kom inte med ursäkten att han är ung. Killen är 23 och gör sin fjärde säsong i Elitserien. Kliv fram och visa lite hjärta för fan!

Du är ju pinsam. Varför klanka ner på Ante som gjorde ett mål och en assist idag? Hitta någon annan att ödsla tid på!

För övrigt en bra spelad match av DIF som hade övertaget under hela matchen att domarna och målen inte var med oss idag är inget man kan göra åt, förhoppningsvis går det bättre nästa gång.

DIF med versaler, och kolla igenom dina inlägg innan du postar // MOD
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev:Du måste skoja, märks att du inte såg matchen, ridderwall rädda om och om , han gjorde feta sid förflyttningen som egentligen ska vara mål , men han börjar bli grymt bra på sid förflyttningar, tyckte han gjorde en kanon bra match! 10ggr bättre än vad Wesslau skulle ha gjort.
Klassen som du håller på dina inlägg är tragisk. Jag tvivlar på att du såg matchen, för att stabil var Ridderwall definitivt inte. Andra målet som han släpper in är en tabbe (om Wesslau hade gjort den tabben hade forumet exploderat) + att han gjorde mycket osäkra ingripande. Han var även nära att bjuda på ett till mål, när han helt plötsligt tappade balansen mitt i ett Modo anfall.
Ridderwall har varit bra i år, men att påstå att han presterade bättre igår än vad Wesslau hade gjort är bara löjligt.
difhockey59 skrev:Du är ju pinsam.. varför klanka ner på Ante som gjorde 1 mål och en assist idag? hitta någon annan att ödsla tid på!
Han tappade även pucken på ett helt horribelt ställe, vilket ledde fram till 2-1 målet för Modo.
Enqvist gjorde ingen supermatch, men det var kul att han kom med i målprotokollet. Det behöver han för hans självförtroende.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hej.

Nu släpper vi den här matchen. Vi har andra problem där ute än någon målvaktsprocent hit och dit. Det är inte det som avgör, heller inte att domarna blåser si eller så. Sånt är slumpfaktorer.

Riktiga vinnande lag skapar som sagt sin egen lycka och det är där vi ska fokusera på att bli bättre . De senaste matcherna är vi på tok för bekväma. Ska vi vinna måste vi betala priset. Ibland gör det ont. Titta på tedenby, inte en tand kvar i käften. Men HV leder ligan. Go figure.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

sensei skrev: ... heller inte att domarna blåser si eller så. Sånt är slumpfaktorer ...
Riktiga vinnande lag skapar sin egen lycka ...
Rader värdiga nobelpriset! BRA!!!
pinga19

Inlägg av pinga19 »

Någon som såg A Holmqvist göra nåt rätt?
Och det finns charmiga ramsor att använda mot Foppa och mindre lämpliga. Alla som inte spelar i DIF ska ha gliringar, men det finns bra och dåliga. Icke att förglömma att Foppa är den bästa spelare Sverige har producerat. Hittills.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sthlm_dif skrev:
4sure skrev:Du måste skoja, märks att du inte såg matchen, ridderwall rädda om och om , han gjorde feta sid förflyttningen som egentligen ska vara mål , men han börjar bli grymt bra på sid förflyttningar, tyckte han gjorde en kanon bra match! 10ggr bättre än vad Wesslau skulle ha gjort.
Klassen som du håller på dina inlägg är tragisk. Jag tvivlar på att du såg matchen, för att stabil var Ridderwall definitivt inte. Andra målet som han släpper in är en tabbe (om Wesslau hade gjort den tabben hade forumet exploderat) + att han gjorde mycket osäkra ingripande. Han var även nära att bjuda på ett till mål, när han helt plötsligt tappade balansen mitt i ett Modo anfall.
Ridderwall har varit bra i år, men att påstå att han presterade bättre igår än vad Wesslau hade gjort är bara löjligt.
difhockey59 skrev:Du är ju pinsam.. varför klanka ner på Ante som gjorde 1 mål och en assist idag? hitta någon annan att ödsla tid på!
Han tappade även pucken på ett helt horribelt ställe, vilket ledde fram till 2-1 målet för Modo.
Enqvist gjorde ingen supermatch, men det var kul att han kom med i målprotokollet. Det behöver han för hans självförtroende.
sthlm_dif: Håller med dig till 100% angående Ridderwall och Ante. Man får verkligen hoppas att Ante hittar försäsongsformen snarast. Han har en medioker säsong så här långt och nu har halva serien gått. Ridderwall är jag inte lika orolig över längre trots insatsen mot Modo.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

[quote="pinga19"]Någon som såg A Holmqvist göra nåt rätt?
quote]
Jag såg flera saker :D . Killen är bra även defensivt i år. Jag har hållit ragge som vår toppback men numera rankar jag lillhonken högre.

Men ok, visst har han gjort bättre matcher.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ett litet tillägg gällande ramsor mot motståndare...
Få se om jag förstått detta rätt? Ramsor är till för att stötta DIF och stjälpa motståndarna, eller hur?

Precis, men just Foppa är ett specialfall - killen är så jävla van vid att alla, precis alla, pratar om honom. Han är helt enkelt en jävligt bra hockeyspelare, och det vet han om. Han är van vid glåpord, det stjälper inte honom - det höjer hans prestationsnivå!

Därför - vill man sätta myror i skallen på Peter Forsberg och därmed hjälpa Djurgården, så är det mest effektiva man kan göra är att inte göra nånting. Ignorera Peter Forsberg! Är det nån nånsin som ens har försökt med det?

Alla har sina vanor - Foppas vana är att koppla bort allt snack, men om det inte kommer nåt snack så kan det, om än undermedvetet, skapa lite oro.
Säg den glädje som varar
Skriv svar