Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av Frasse »

Biljetter
För biljetter till matchen,vår biljetsida.

Matchinformation
Hittar du här

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
tomten

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av tomten »

Hoppas det blir lika bra drag på läktaren den här matchen som när vi mötte modo hemma förra gången (första hemmamatchen för säsongen). Den matchen är på min top 3 över bästa drag i klacken den här säsongen :) Sedan kommer jag ihåg att spelet var riktigt bra i första perioden, slutspels karaktär på det. Hoppas det blir mycket fysiskt spel.
Bäst-i-stan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bäst-i-stan »

Knappt 200 biljetter kvar till matchen. Hoppas på ett jävla ös från kurvan. Vi kan inte visa respekt för modo bara för dom har nån stjärna i laget. Här gäller det att ge 110% i tre perioder.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Måste ta tre poäng och Ölvestad och Josefson får sluta gnälla och spela hockey!
Tre poäng i tre raka matcher nu, annars är jag inte nöjd.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Känns som att grabbarna är lite klena den här säsongen. Så fort man skadar sig/blir sjuk så är man borta otroligt länge. Vi har absolut inte råd med detta!

Sen kan det ju vara otur också...

Till matchen då. Jag tycker vi ska lägga så mycket krut som möjligt på att få bort Foppa från matchen. Slå honom på foten, tackla i ryggen och sätt handskarna i ansiktet på honom. Gör honom frustrerad och få honom att lägga fokus på annat än matchen.

Resultat med Jimmie, Honken och Zigomanis i laget:

4-3

Resultat utan dessa herrar:

1-4

Godafton
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Orkar inte en till förlust, snälla DIF plocka de här o ge oss tillbaka våra sjuklingar.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns ju "sådär" inför den här matchen. Är helt övertygad om att vi kommer få se en Foppa som tänder till något enormt när klacken gastar ur sig "VEM FAAAAAAN ÄR PEEEEEEEEEEETER FORSBERG?!?!?" eller "SLÅ HAN PÅ FOTEN!". Hoppas folk har en sådan intelligensnivå att man förstår att man tänder karln än mera....ge han inte den uppmärksamheten. Leder vi med 3 puckar och det är 1 minut kvar kan han väl hånas men inte annars.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Nu jävlar. Inget fokus på Foppa nu bara, vi såg ju hur det gick sist. Fokusera på spelare med dåligt huvud som Sundström.

Vi vinner här. Modo kommer gå framåt med nyvunnet självförtroenden, dom matcherna vinner vi.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Nu jävlar. Inget fokus på Foppa nu bara, vi såg ju hur det gick sist. Fokusera på spelare med dåligt huvud som Sundström.
Exakt. Tror tyvärr det kommer läggas ett jävla fokus på Forsberg...och då vet vi ju redan på förhand hur det kommer sluta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det finns säkert nån äcklig statistik på Modos poängskörd i Sthlm med Foppa i laget, vill inte se den just nu.
Men det gånger jag varit där så har Modo vunnit.

Det har ju ett helt annat spel & självförtroende nu jämfört med när man rasade ner till bottenträsket.
Det enda som talar för en DIFseger är väl att egentligen INGENTING gör det.

Tips:
DIF-MoDo 1-4
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
android skrev:Nu jävlar. Inget fokus på Foppa nu bara, vi såg ju hur det gick sist. Fokusera på spelare med dåligt huvud som Sundström.
Exakt. Tror tyvärr det kommer läggas ett jävla fokus på Forsberg...och då vet vi ju redan på förhand hur det kommer sluta.
Håller delvis med men känner mig splittrad i frågan. Tycker ändå att vi (dvs ni i klacken) kan sjunga nidramsor om Forsberg, frågan är vad som är bäst. Alla har en öm punkt :)

Tror jag kommer försöka se den här matchen ur ett annat perspektiv -- att se en av de största genom tiderna, men med kryddan att vi ändå kan slå skoterlaget med en kämpainsats trots deras stjärnor. Upplagt för hockeyfest på ett fullsatt hovet!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:[
Håller delvis med men känner mig splittrad i frågan. Tycker ändå att vi (dvs ni i klacken) kan sjunga nidramsor om Forsberg, frågan är vad som är bäst. Alla har en öm punkt :)

Tror jag kommer försöka se den här matchen ur ett annat perspektiv -- att se en av de största genom tiderna, men med kryddan att vi ändå kan slå skoterlaget med en kämpainsats trots deras stjärnor. Upplagt för hockeyfest på ett fullsatt hovet!
Den enda ömma punkten satt i Peters ena fot, nu verkar även det fungera hyfsat.
En vanlig svensk elitspelare kan man säkert störa genon att kalla hans mamma för hora eller hans storebror för ett CP.
Men det är totalt kört på förhand att ens försöka sig på att provocera denna man, har går igång på det likt en pitbull som fått lite blodsmak & blir om möjligt ännu bättre.
& så efter matchen står han & småflinar & säger att DIF har en grym klack... :?

Neej, vi bör istället fokusera på att lyfta fram DIF och försöka påverka domaren...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Principen är enkel:
- Fokuserar spelarna på Foppa och Näslund så har vi en stensäker förlust att se fram emot.
- Om spelarna fokuserar på det vi ska göra på isen och hanterar Foppa som vilken spelare som helst, så lär vi vinna den här matchen.

Oerhört viktigt att framförallt Jimmie blir spelklar på torsdag.
Zigomanis och Honken lär vara tillbaka, och förhoppningsvis så får vi även se Josefsson i spel på torsdag.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
lilleman

Inlägg av lilleman »

Som någon nämnde ovanför.
Kan inte någon gå in och plocka Foppa nu? Jävligt trött på denna hauss kring denna person. Jimmie brukar vara jävligt duktig på att gå in och tackla. Behöver inte vara Jimmie men någon i laget. Jag ger fan i om vi får ett matchstraff emot oss, kan vi få bort Foppa så kan håna honom eller vad fan som helst. Vi lär även vinna matchen.

Jag har tyvärr svårt att se DIF slå MoDo med Foppa i laget. Det kan nog gå med det rätta stödet från läktarna dock. Bua så fort dem får pucken. Det ska vara jävligt jobbigt att möta DIF på Hovet!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
tomten

Inlägg av tomten »

Spela riktigt fysiskt, tackla hårt osv! Men att avsiktligt gå in och skada foppa bara för att det är foppa tycker jag är lågt…

ett antal hårda tacklingar som värmer tycker jag han ska få.... :)
Skriv svar