grandstoff skrev:Har intresset svalnat för Daniel Larsson från Hammarby? Det verkar som även Brynäs rycker i honom då Holmqvist kan vara på väg till NHL och Korhonen redan lämnat.
Fredrik Svensson, Fredrik Svensson... just det ja, den forne Luleåbacken? Han kommer ju om jag inte minns helt fel från Sthlm från första början, så han kanske vill komma hem igen.
Ingen poängkung direkt väl, men å andra sidan ganska duktigt med elitserieerfarenhet och inte alls alltför gammal.
Varför inte?
Enligt Hockeycentralen.se så blir det en riktig utrensning av truppen. Adam Andersson lämnar pga att han inte trivdes i Stockholm. Backar som däremot inte alls var önskvärda för en fortsättning i klubben var den finska duon Mika Strömberg och Antti-Pekka Lamberg, svensk-norsken Erik Ryman, Jesper Björck och André Mattsson. Kicken får även Pelle Eklund, Henrik Nordfeldt, Marcus Kristoffersson samt Patrik Nilsson. Hur mycket av detta som stämmer får vi väl se när det dyker upp på difhockey.se. Personligen hade jag sett att Adam och Pelle stannat.
Lite intressant förresten att så många vill att vi ska behålla Adam Andersson. Det enda han gjorde var att göra några mål i PP.
Sen då? -14 i +/- imponerar ju inte direkt.
Jag menar, vi skulle kunna behålla honom om han inte är alltför dyr, men så mycket pengar som han och hans agent begär är bara inte rimligt för det han presterar. Då kan man nog hitta en back som är bättre på allt det andra oxå till ett bättre pris.
Adam är ju ingen gigant i det defensiva spelet och är lite för ojämn överlag. Dock hade jag gärna sett honom kvar i truppen, men inte till vilken kostnad som helst.