Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Åskan

Inlägg av Åskan »

grandstoff skrev:Har intresset svalnat för Daniel Larsson från Hammarby? Det verkar som även Brynäs rycker i honom då Holmqvist kan vara på väg till NHL och Korhonen redan lämnat.

http://expressen.se/index.jsp?a=546715
Daniel Larsson verkar inte längre vara aktuell för Brynäs! Enligt Micke Sundlöv "ska han nog någon annanstans".
http://www.arbetarbladet.se/Brynas/
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

backen fredrik svensson tycker jag att dif ska ta kontakt med han kommer från stockholm och är en duktig allround back!
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

Fredrik Svensson, Fredrik Svensson... just det ja, den forne Luleåbacken? Han kommer ju om jag inte minns helt fel från Sthlm från första början, så han kanske vill komma hem igen. :wink:
Ingen poängkung direkt väl, men å andra sidan ganska duktigt med elitserieerfarenhet och inte alls alltför gammal.
Varför inte?
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 04,00.html

Thomas Johansson är klasser bättre än Fredrik Svensson..DET vore en fantastiskt bra förstärkning..
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

thomas johansson är klart bättre än svensson men vi måste ju ha fler backar en thomas nästa år!
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

om det inte blir daniel larsson som blir andra målis i dif nästa säsong skulle jag tycka att det vore roligt att plocka hem richard östlund!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Verkar ju som T.J är på väg tillbaka om man ska tro tidningarna iallafall.
Ingen seger utan offer
Martin Brodeur

Inlägg av Martin Brodeur »

Enligt Hockeycentralen.se så blir det en riktig utrensning av truppen. Adam Andersson lämnar pga att han inte trivdes i Stockholm. Backar som däremot inte alls var önskvärda för en fortsättning i klubben var den finska duon Mika Strömberg och Antti-Pekka Lamberg, svensk-norsken Erik Ryman, Jesper Björck och André Mattsson. Kicken får även Pelle Eklund, Henrik Nordfeldt, Marcus Kristoffersson samt Patrik Nilsson. Hur mycket av detta som stämmer får vi väl se när det dyker upp på difhockey.se. Personligen hade jag sett att Adam och Pelle stannat.
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Varför välja, när man kan knipa båda? :wink:
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Lite intressant förresten att så många vill att vi ska behålla Adam Andersson. Det enda han gjorde var att göra några mål i PP.
Sen då? -14 i +/- imponerar ju inte direkt.

Jag menar, vi skulle kunna behålla honom om han inte är alltför dyr, men så mycket pengar som han och hans agent begär är bara inte rimligt för det han presterar. Då kan man nog hitta en back som är bättre på allt det andra oxå till ett bättre pris.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Adam är ju ingen gigant i det defensiva spelet och är lite för ojämn överlag. Dock hade jag gärna sett honom kvar i truppen, men inte till vilken kostnad som helst.
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

robin_dif skrev:backen fredrik svensson tycker jag att dif ska ta kontakt med han kommer från stockholm och är en duktig allround back!
Var spelar han nu????
+
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

jarnkamin skrev:
robin_dif skrev:backen fredrik svensson tycker jag att dif ska ta kontakt med han kommer från stockholm och är en duktig allround back!
Var spelar han nu????
+
Har inte han slutat p.g.a. skador? Eller finns det flera Fredrik Svensson som lirat hockey i Elitserien?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

fredrik svensson spelar i ambri piotta men kommer inte att lira där nästa år!
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

jag tror att jonas elofsson skulle va bra för dif.
han har lirat i fbk,hv71 och leksand.
han lirar i danmark just nu.
Skriv svar