Ölvestad helt korrekt och överlägset bäst på isen ( som vanligt )poGDI skrev:Grymt! Låter som Ölvestad gör en bra match igen (Lyssnar tyvärr bara på radion :/)
Modo Hockey - Djurgårdens IF, 10/11 2009
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 10/11 2009
- Stolt-Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
jag måste erkänna att jag är jävligt överraskad.
Fan vad härligt!

Fan vad härligt!
Djurgårdare för livet
Tack för uppdateringen! (Då var jag inte helt fel utePNY skrev:Ölvestad är bäst i DIF idag.poGDI skrev:Grymt! Låter som Ölvestad gör en bra match igen (Lyssnar tyvärr bara på radion :/)
Bra är även Andreas Holmqvist och bäst fart har Tim Eriksson haft.

Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Bra att komma tillbaka i tredje efter två bedrövliga perioder.
Modo hetare så här långt i sudden.
Modo hetare så här långt i sudden.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Fan. Celin i krysset vid 2 sek kvar av förlängningen.
NEEEEEEEEEJ!
Så fruktansvärt nära vinsten i slutet, nåja, en poäng ska jag vara nöjd med.
Nu såg jag bara tredje perioden (tur det), och den där Brodin var ju otroligt vass!
Så fruktansvärt nära vinsten i slutet, nåja, en poäng ska jag vara nöjd med.
Nu såg jag bara tredje perioden (tur det), och den där Brodin var ju otroligt vass!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Stolt-Djurgårdare
Det positiva: Vi förlorade inte
Det negativa: Vi vann inte

Det negativa: Vi vann inte

Djurgårdare för livet
- SkönaDjurgårn
Bedrövlig match men bra sistaperiod och en poäng känns faktiskt riktigt bra! Cehlin är ju underbar och den här Brodin blir spännande att följa.
Vilken upphämtning.
Dagens "tidiga julklapp" fick vi nog från Hardy Nilsson, som agerade när det behövdes.
Men ack så synd att inte Cehlin kunde hugga det där förbannade ö-vik spöket med två sekunder kvar. Går det att komma närmare?
+ idag till:
Hardy Nilsson
Daniel Brodin
David Printz
Kristoffer Ottosson
Ingen spelare får ta emot ett underkänt betyg av mig idag.
Samtliga spelare får godkänt av mig tack vare upphämtningen i tredje.
Dagens "tidiga julklapp" fick vi nog från Hardy Nilsson, som agerade när det behövdes.
Men ack så synd att inte Cehlin kunde hugga det där förbannade ö-vik spöket med två sekunder kvar. Går det att komma närmare?
+ idag till:
Hardy Nilsson
Daniel Brodin
David Printz
Kristoffer Ottosson
Ingen spelare får ta emot ett underkänt betyg av mig idag.
Samtliga spelare får godkänt av mig tack vare upphämtningen i tredje.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Newsalert!!! http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=6285
Kort summering av matchen -- vi gör det bra i 3:e, Brodin en positiv överraskning. Honken, Otto bra. Enligt Boork på canal+ kan vi tillskriva Hardy en del av uppryckningen pg a coachningen.
Aja, det är ju inte NHL direkt, men ändå härligt att vi tar poäng i den här hopplösa matchen.
Kort summering av matchen -- vi gör det bra i 3:e, Brodin en positiv överraskning. Honken, Otto bra. Enligt Boork på canal+ kan vi tillskriva Hardy en del av uppryckningen pg a coachningen.
Aja, det är ju inte NHL direkt, men ändå härligt att vi tar poäng i den här hopplösa matchen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
+ Wesslau (ca 95% i räddningsprocent!)
+ Ölvestad
+ Ölvestad
Hur i helvete kunde det stå 28-6 i skott efter dom två första perioderna? Jag missade som sagt dom perioderna. Var vi utspelade?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Du såg helt klart inte matchen...han borde hållit nollan idag med tanke på hans ingripanden vid modos mål. Sattes egentligen inte på något egentligt prov utöver målen han släppte in. Med Ridderwall i kassen hade vi tagit 3 poäng.tomten skrev:+ Wesslau (ca 95% i räddningsprocent!)
+ Ölvestad
Utspelade och utspelade vet jag inte... Vi fick inte många skott på mål i första och i andra bjuder domaren dem på 6 min PP i en följd i stortsätt och lägger perioden i deras händer.Edin skrev:Hur i helvete kunde det stå 28-6 i skott efter dom två första perioderna? Jag missade som sagt dom perioderna. Var vi utspelade?
Tycker inte ni ska trycka ner wesslau .... Modos mål var bara ett uppvisande av deras tur, pucken studsade in på deras klubbor och ben in i mål.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Sluta gnäll på Wesslau, han gör en bra match. Räddar man 35+ skott så gör man det bra.
Däremot så var det ju rent ut sagt bedrövligt spel stora delar av matchen...2:a perioden var det sämsta jag sett från DIF's sida på några säsonger.
Otroligt skönt att få komma igen efter en sådan bedrövligt jävla usel period, men inte många som får godkänt idag totalt sett. Jimmie bra som vanligt, Cehlin tyckte jag var pigg hela matchen (in med honom i en miljö med bra spelare så kommer han utvecklats kapitalt och bli grym). Daniel Brodin gjorde också några bra byten.
Däremot så var det ju rent ut sagt bedrövligt spel stora delar av matchen...2:a perioden var det sämsta jag sett från DIF's sida på några säsonger.
Otroligt skönt att få komma igen efter en sådan bedrövligt jävla usel period, men inte många som får godkänt idag totalt sett. Jimmie bra som vanligt, Cehlin tyckte jag var pigg hela matchen (in med honom i en miljö med bra spelare så kommer han utvecklats kapitalt och bli grym). Daniel Brodin gjorde också några bra byten.