Modo Hockey - Djurgårdens IF, 10/11 2009
Modo Hockey - Djurgårdens IF, 10/11 2009
TV
Matchen sänds på Canal+ Sport 1 & HD och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Matchen sänds på Canal+ Sport 1 & HD och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 10/11 2009
Denna match sänds på Canal+ Sport 1 & HD.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Miss av mig, ändrat! Tack!melker skrev:Denna match sänds på Canal+ Sport 1 & HD.
Dags att bryta trenden mot modo i övik.
Känns som en tuff bortamatch mot ett MoDo i dålig form. Jag tror att vi kniper en poäng i Ö-vik!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tyvärr känns det ju dock som Modo börjar hitta tillbaka till hyfsad form, så jag skulle vilja påstå att du har fel.lilleman skrev:Känns som en tuff bortamatch mot ett MoDo i dålig form. Jag tror att vi kniper en poäng i Ö-vik!
Fast nu är det ju uppehåll, så då kan man tappa allt.-daniel- skrev:Tyvärr känns det ju dock som Modo börjar hitta tillbaka till hyfsad form, så jag skulle vilja påstå att du har fel.lilleman skrev:Känns som en tuff bortamatch mot ett MoDo i dålig form. Jag tror att vi kniper en poäng i Ö-vik!
Men som sagt, Modos spel hittils har ju varit stundtals katastrofdåligt. Jag tror vi kan ta dom.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Remy Lebeau
Vi har ungefär lika svårt för Modo borta, som dom har för oss i Stockholm. Med andra ord så är det ingen match man kan kräva poäng i. Poäng där är endast en bonus.
Tips: Modo - DIF 3-1
Tips: Modo - DIF 3-1
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Senast i sthlm var Modo stundtals totalt uddlösa förutom när Forsberg tilläts briljera. Jag tror definitivt på vinst denna gång. Kommer dock givetvis bli tufft som alla bortamatcher. Mitt tips 1-4 till ett Djurgården taggat till tusen.
Engqvist 1-1
Nilsson 1-2
Jimmie 1-3
Ragge 1-4 (öppet mål)
Engqvist 1-1
Nilsson 1-2
Jimmie 1-3
Ragge 1-4 (öppet mål)

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
MODO är ju katastrofala. även om vi spelar dåligt borta mot de så tror jag på vinnst. Nu har de ingen äckelfoppa som kan snurra upp oss. 3-1 till oss.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Man ska aldrig underskatta långa trender.
Även om Modo är bedrövligt dåliga för tillfället, så kommer dom in till matchen mot oss med ett Örnsköldsvik-spöke i ryggen.
Så jag räknar inte med annat än en förlust i den här matchen.
Men om vi ska bryta den förbaskade trenden någon gång så är självklart möjligheterna till att göra det större på måndag än i tidigare möten.
Men Modo är i behov av poäng, och kommer kriga från första till sista sekund.
Så en poäng ser jag som en tidig julklapp.
Även om Modo är bedrövligt dåliga för tillfället, så kommer dom in till matchen mot oss med ett Örnsköldsvik-spöke i ryggen.
Så jag räknar inte med annat än en förlust i den här matchen.
Men om vi ska bryta den förbaskade trenden någon gång så är självklart möjligheterna till att göra det större på måndag än i tidigare möten.
Men Modo är i behov av poäng, och kommer kriga från första till sista sekund.
Så en poäng ser jag som en tidig julklapp.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Känns som att MoDo lär få en islossning mot oss, magkänslan säger att det inte finns ett spår av chans i denna match, 5-0 till modo. Det känns som att vi lär bli totalt förnedrade i "the heart of hockey".
DIF för alltid<3
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man ska inte underskatta något lag i år. Det är jämt och alla slår alla, det är bara Hv som står ut. Spelar bara DIF med vilja och intensitet så kan dom slå alla lag.
Kolla igenom inlägget innan du postar! // MOD
Kolla igenom inlägget innan du postar! // MOD
Jetlagg. Vi ska inte räkna med att juniorerna bidrar. Var i USA i somras och man är död i två dagar efter hemresa.
Nu tror jag iofs inte att Hardykotten skrev:Senast i sthlm var Modo stundtals totalt uddlösa förutom när Forsberg tilläts briljera. Jag tror definitivt på vinst denna gång. Kommer dock givetvis bli tufft som alla bortamatcher. Mitt tips 1-4 till ett Djurgården taggat till tusen.
Engqvist 1-1
Nilsson 1-2
Jimmie 1-3
Ragge 1-4 (öppet mål)

2014-04-07, vad hände?