Modo Hockey - Djurgårdens IF, 10/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 10/11 2009

Inlägg av Kall-El »

Här lär det bli torsk oavsett vilket lag vi ställer på isen. Årets antagligen mest säkre etta spelas alltid på MoDo på oss. MoDO stod idag i över 2x insatsenför övrigt. Vi har väl t o m lyckats tappa 2 målsledning till tosk sista 20 däruppe.

Ragge borta och våra junisar resetrötta om de ens spelar och lägg därtill att Otto och Tjärnqvist är borta. Enda som kan rädda pinnar här är att Riddarn får stå och gör en topprestation.
Zacke

Inlägg av Zacke »

Tror att denna match kommer bli väldigt jämn. Vi (Modo) brukar vara trögstartad efter ett uppehåll. Kolla bara på förra säsongens match då ni vann med 7-0. DIF är dessutom en av elitseriens bästa bortalag.

Tips: 4-3 till oss. :wink:
Stadion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stadion »

Kall-El skrev:e borta och våra junisar resetrötta om de ens spelar och lägg därtill att Otto och Tjärnqvist är borta.

Otto är tillgänglig för spel.
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

Jag vill se laguppställningarna innan jag vågar gissa. Modo hade 8 spelare borta på landslagsuppdrag så även där har träningsmöjligheterna varit begränsade.
Deras back Hållberg är tillbaks, men han har inte spelat en hel match sedan första omgången så det är bara att sätta hög press på honom. Samt skjuta mycket så får vi hoppas att deras darriga målvakter tappar in ett par puckar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hmm, otroligt svårtippat, men jag tror på många mål och tyvärr en knapp hemmaseger efter att Wesslau och backarna slarvat till det i slutet.

5-4 till Modo.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror på en ganska så tät & tuff match; där det lag som påverkats minst av landslagsuppehållet drar det längsta strået. Tidigare säsonger hade jag varit helt jävla bombsäker på en trea för Modo, men det här året är tydligen till för att bryta alla trender som går att bryta.

Tyvärr tror jag det skulle krävas en storspelande Riddarn om vi ska ta pinnar i den här matchen, men jag tror ansvaret landar på Wesslau i kväll.

Lika skönt det är att se Otto tillbaka lika jobbigt är det att Ragge är borta (kanske ännu jobbigare än vad det är roligt med Otto tillbaka, tyvärr...). Backbesättningen ser genast oerhört mycket tunnare ut när Ragnarsson är borta, vilket kommer ställa än högre krav på den som får vakta buren.

Tippar 1-2 med hjärtat, och 4-1 med hjärnan. Arslet får inte vara med och tippa den här gången.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hade 10.000kr på DIF senast dessa två lag möttes - det misstaget gör jag inte om. Känns oerhört svårtippat men med en bra målvaktsinsats tror jag vi vinner idag. Modo har varit bedrövliga.
Honken

Inlägg av Honken »

Jag hade glömt bort att det är November, Tyvärr tvärtorsk.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Varför , varför, varför får inte Riddarn stå ikväll? Kille har ju varit bra och borde få fortsatt förtroende. Snacka om att sänka en målvakt med lite självförtroende...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

November... November... November...
Hur ska detta sluta?

Statistiskt sett borde MoDo vinna med kanske 6-0 ikväll, då MoDo borta + November inte är den vackraste kombinationen.

Jag vet faktiskt inte om jag vågar tro på en poäng ikväll. Känns bättre att vara inställt på stortorsk, då man slipper vara lika besviken efter matchen.
Sen så om det nu blir poäng får ju det i så fall ses som en tidig julklapp så här pass i Novemberkylan.

Mitt tips: 5-1

Hoppas verkligen att jag har fel.
Kall-El skrev:Varför , varför, varför får inte Riddarn stå ikväll? Kille har ju varit bra och borde få fortsatt förtroende. Snacka om att sänka en målvakt med lite självförtroende...
Ska vi ha en förstemålvakt eller inte?
Jag tycker att det är bättre att vi har en förstemålvakt och en andremålvakt istället för två målvakter som inte vet sin ställning i laget.
Om Ridderwall fortsätter att visa upp samma spel ett tag till, och Wesslau inte kommer upp på samma nivå, så får han säkert förtroendet förr eller senare.
Men ge Wesslau tid, han har faktiskt blivit bättre och bättre efter varje match, det ska man inte glömma bort.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ja vi skall ha en förstamålvakt och som det sett ut hittills bör detta vara Riddarn. Han har darrat minst, släpper färre returer och har en högre högstanivå.

Nu inser men för övrigt även hur tunn vår backbesättning är. Backparet Holmqvist - Eklund känns lätt osäkert om man säger så.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Ser laguppställningen nu.. måste bara bli förlust.. vi behöver inte ha många spelare borta innan det ser ut som ett kvalserielag..

Att Wesslau får stå i målet gör mig nästan så arg att jag faller i tårar..

Man vill tydligen få ner Krüger på jorden och strypa hans poängproduktion genom att spela honom med Calle G.. självmordsdrag verkligen. Hur ska man kunna utnyttja det han är bäst på, dvs att sätta upp spelet, leverera avgörande passningar, när han får spela med två av elitseriens mest ofarliga spelare?

Känns helt hopplöst ikväll faktiskt.. kanske just därför vi kan ha en chans..
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

sthlm_dif skrev: Men ge Wesslau tid, han har faktiskt blivit bättre och bättre efter varje match, det ska man inte glömma bort.
Det där argumentet håller inte längre. Han är inte direkt ung och lovande, och även om han blir marginellt bättre så kommer han att vara 65 bast innan han är en duglig elitseriemålvakt. Vissa har det, andra inte. Wesslau har det INTE.

Och framför allt.. Ridderwall är redan betydligt bättre.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

*Knirre skrev:
sthlm_dif skrev: Men ge Wesslau tid, han har faktiskt blivit bättre och bättre efter varje match, det ska man inte glömma bort.
Det där argumentet håller inte längre. Han är inte direkt ung och lovande, och även om han blir marginellt bättre så kommer han att vara 65 bast innan han är en duglig elitseriemålvakt. Vissa har det, andra inte. Wesslau har det INTE.

Om så är fallet även efter jul så kommer Ridderwall med en stor sannolikhet att ta över som förstemålvakt.

Det Hardy gör för tillfället är det enda rätta.
Man måste tro på det man gör. Det går inte att hej vilt byta från Wesslau till Ridderwall eller tvärtom så fort någon av dom har haft en dålig dag.
Wesslau såg bra mycket starkare ut än Ridderwall på försäsongen, och Hardy & Co tog beslutet att Wesslau är vår förstemålvakt.

När Hardy & Co sedan sätter sig ned och sammanfattar säsongen vid jultid (?) efter att ungefär halva säsongen har spelats, så kommer dom självklart att ändra på saker och ting som kan förbättras.

Jag förstår självklart att de flesta vill se Ridderwall i målet då han presterar bra för tillfället...
Men ska man då lika fort byta bort honom igen till förmån av Wesslau om Ridderwall kommer in i en svacka?
Det blir en jävla cirkus då, som leder till att våra målvakter blir osäkra och än mer darriga i målet.
Förra säsongen missade vi slutspel just på grund av detta, och vi har inte råd att begå samma misstag i år igen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

sthlm_dif skrev:
*Knirre skrev:

Om så är fallet även efter jul så kommer Ridderwall med en stor sannolikhet att ta över som förstemålvakt.

Det Hardy gör för tillfället är det enda rätta.
Man måste tro på det man gör. Det går inte att hej vilt byta från Wesslau till Ridderwall eller tvärtom så fort någon av dom har haft en dålig dag.
Wesslau såg bra mycket starkare ut än Ridderwall på försäsongen, och Hardy & Co tog beslutet att Wesslau är vår förstemålvakt.

När Hardy & Co sedan sätter sig ned och sammanfattar säsongen vid jultid (?) efter att ungefär halva säsongen har spelats, så kommer dom självklart ändra på saker och ting som kan förbättras.

Jag förstår självklart att de flesta vill se Ridderwall i målet då han presterar bra för tillfället...
Men ska man då lika fort byta bort honom igen till förmån av Wesslau om Ridderwall kommer in i en svacka?
Det blir en jävla cirkus då, som leder till att våra målvakter blir osäkra och än mer darriga i målet.
Förra säsongen missade vi slutspel just på grund av detta, och vi har inte råd att begå samma misstag i år igen.
Djurgården vinner ikväll tror jag, hoppas det, är trött på bli mobbad av minakompisar i övik för att man valt fel favoritlag :P
Skriv svar