Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Snazzi »

android skrev: För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey.
Exakt det jag ville få fram.

Det är inte för mycket begärt att kräva att alla ska ta i från början utan en klackledare, när man köpt en biljett i klacken.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

alskar_dif skrev:Tycker vi är sämre än någonsin.

1: Rögle

2: Frölunda

3: HV

4: LHC

5: Timrå

6: DIF

Är det hur DU som person tycker?

Anledningen kan vara att du har gått på fotboll tidigare? Lite mer personer där och lite där till.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

alskar_dif skrev:Tycker vi är sämre än någonsin.

1: Rögle

2: Frölunda

3: HV

4: LHC

5: Timrå

6: DIF
Sämre än någonsin? Du har uppenbarligen aldrig varit på Djurgården - Brynäs inför 4500 åskådare en novembertorsdag.

Jag tror aldrig att vi har haft sånt här bra drag i en säsongsinledning.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Underbart!

Vår klack gjorde en makalöst bra insats idag, utan en klackledare!

Jag är både imponerad och stolt över att vi presterade så pass bra som vi gjorde idag!

Härligt!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
poGDI

Inlägg av poGDI »

sthlm_dif skrev:Underbart!

Vår klack gjorde en makalöst bra insats idag, utan en klackledare!

Jag är både imponerad och stolt över att vi presterade så pass bra som vi gjorde idag!

Härligt!
Måste hålla med 100%, jag har varit skeptisk innan men i dag så visade ni var skåpet ska stå!! Som sakt funkar utan klackledare bara man ger manken till, men tänk om vi hade haft en klackledare.. då hade spelarna fått ha öronproppar! :P

Fortsätt så här!!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag gnällde förut. Idag lyfter jag på hatten, grymt jobbat!
Född till sportchef.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Igår visade vi vad vi kan. Allt handlar om våran inställning bara för att sången tystnar lite ska vi inte sluta sjung utan då är det upp till alla att fortsätta och ösa på. Många tar för givet att klackledaren ska göra allt men om bara alla hjälps åt att hetsa varandra så kommer sången eka än högre.
Det är ofta många som står tysta högre upp i klacken och för att ändra på det krävs det att alla hjälps åt och tar tag i saker och ting för att få hela klacksektionen att mullra.
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Precis som Bäst-i-stan skriver gäller det att hetsa varandra. Om jag vågar sjunga ut gör mina grannar runt omkring mig också det. Ett exempel från igår när "Hardy nilsson/Johanssons järnkaminer" rullade. Den började fasa ut och då bestämde jag mig för att höja den igen. Så jag tog i från tårna och nästa gång det var vår tur...ja då var vi ganska många som vädrade lungorna :lol: Det är så enkelt. Jag tillhör den äldre delen av klacken och håller mig därför inte centralt i klacken. Jag har röjt klart för längesedan om man säger så :wink: Men min position lite högre upp är precis lika viktig som den centrala. Jag ska stå upp och sjunga precis lika mycket. Jag blir tokig på folk som sitter ner, folk som inte sjunger, folk som sitter och faktiskt klagar på "varför sjunger dom inte den istället". Det har hänt mer än en gång att jag har frågat om personen gått fel och ska till sittplats. Dessutom undrar jag vem "dom" är? Du är klacken om du står i den. Finns inga "dom" då.
Jag tycker att dagens klack är mycket bra och visst har den sina skavanker, men den är engagerad och det är viktigast av allt.
Tycker också att det är riktigt kul att aktiv sittplats blandar sig i ibland och utmanar klacken. Mer sånt :)
Oskar66

Inlägg av Oskar66 »

Hej!

Vad var det för ramsa som kördes i tisdags. Länge sen jag var på hockey nu och det var inte himla svårt att höra vad som sjöngs. Det var en rätt så kort ramsa med typ två meningar. Den kördes rätt så mycke och det blev bra drag på resten av publiken när den kördes mot slutet.
Jerpe

Inlägg av Jerpe »

Oskar66 skrev:Hej!

Vad var det för ramsa som kördes i tisdags. Länge sen jag var på hockey nu och det var inte himla svårt att höra vad som sjöngs. Det var en rätt så kort ramsa med typ två meningar. Den kördes rätt så mycke och det blev bra drag på resten av publiken när den kördes mot slutet.
Hardy Nilssons Järnkaminer?
Oskar66

Inlägg av Oskar66 »

Jerpe skrev:
Oskar66 skrev:Hej!

Hardy Nilssons Järnkaminer?

Ja precis, tack så mycke!
Användarvisningsbild
poGDI

Inlägg av poGDI »

Jag är mållös...
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Tycker folk är lite bortskämda verkar det som, SÅ ILLA VAR DET INTE IGÅR!!! Vi har en väldigt låg lägsta nivå men vi är fan inte sämre än andra bara för det. Det man hör från andras "löackar" är ju "bank bank bank" konstant och sen lite klappklapp och någon stockholmsramsa.

Så istället för att sitta och totalsåga klacken efter varje mach. Gör något åt det, SJUNG!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

easer90 skrev:Så istället för att sitta och totalsåga klacken efter varje mach. Gör något åt det, SJUNG!
Förmodligen är det vi som klagar som bidrar med sång i 60 minuter.
Annars hade man ju inte klagat precis.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
forbannad
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av forbannad »

VART är järnkaminerna?
VART är Klackledarna? dvs folk ifrån Järnkaminerna...
VARFÖR är JKs fotograf på plats men ingen klackledare?

UCS/Fabriken gör ett jävligt bra jobb är det våran nya _HOCKEY_ supporter förening?
För JK fokuserar ju sig enbart på hockey?... eller?
Nej juste om är ju på plats när det är storsatsningar.....

Enligt mig är det pinsamt att vi inte har någon klackledare, speciellt när det är Järnkaminernas jobb att få stämning på hovet.
Skriv svar