Precis som Bäst-i-stan skriver gäller det att hetsa varandra. Om jag vågar sjunga ut gör mina grannar runt omkring mig också det. Ett exempel från igår när "Hardy nilsson/Johanssons järnkaminer" rullade. Den började fasa ut och då bestämde jag mig för att höja den igen. Så jag tog i från tårna och nästa gång det var vår tur...ja då var vi ganska många som vädrade lungorna

Det är så enkelt. Jag tillhör den äldre delen av klacken och håller mig därför inte centralt i klacken. Jag har röjt klart för längesedan om man säger så

Men min position lite högre upp är precis lika viktig som den centrala. Jag ska stå upp och sjunga precis lika mycket. Jag blir tokig på folk som sitter ner, folk som inte sjunger, folk som sitter och faktiskt klagar på "varför sjunger dom inte den istället". Det har hänt mer än en gång att jag har frågat om personen gått fel och ska till sittplats. Dessutom undrar jag vem "dom" är? Du är klacken om du står i den. Finns inga "dom" då.
Jag tycker att dagens klack är mycket bra och visst har den sina skavanker, men den är engagerad och det är viktigast av allt.
Tycker också att det är riktigt kul att aktiv sittplats blandar sig i ibland och utmanar klacken. Mer sånt