Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/10 2009
-
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/10 2009
Usch vad besviken jag är på Prince och Andreas Holmkvist, de ser ut som dinosaurier på isen. Hänger inte alls med.
Spela Cehlin från start, det är han värd!
In med Riddarn Jr!
In med Riddarn Jr!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Printz kan möjligtvis klassas som en dinosaurie (och då inte en velociraptor) om man ser till hans skridskoåkning, Holmqvist är inte heller den kvickaste backen men förstår inte hur du kan vara besviken på Andreas. Tycker han är enormt mycket bättre än förra året; aldrig sett han lira så fysiskt och ettrigt som han gör. Inte ens när han var som bäst.Tommy Mörth skrev:Usch vad besviken jag är på Prince och Andreas Holmkvist, de ser ut som dinosaurier på isen. Hänger inte alls med.
Nu har Marcus Krüger fått en assist till för sista målet på hockeyligan.se.
Tommy Mörth skrev:Usch vad besviken jag är på Prince och Andreas Holmkvist, de ser ut som dinosaurier på isen. Hänger inte alls med.
In med Riddarn Jr!
Ja, det kan inte gälla den här matchen då Printz hörde till dom bästa (fick t.o.m beröm på PPV om det nu säger något), tycker han har hängt med bra + att han är stenhård i spelet runt mål. A.Holmqvist har tagit stora steg framåt mot tidigare år, det gjorde nog honom gott att få vara med frpån början, försäsongen, sommarträningen.
Caveman skrev:Tommy Mörth skrev:Usch vad besviken jag är på Prince och Andreas Holmkvist, de ser ut som dinosaurier på isen. Hänger inte alls med.
In med Riddarn Jr!
Ja, det kan inte gälla den här matchen då Printz hörde till dom bästa (fick t.o.m beröm på PPV om det nu säger något), tycker han har hängt med bra + att han är stenhård i spelet runt mål. A.Holmqvist har tagit stora steg framåt mot tidigare år, det gjorde nog honom gott att få vara med frpån början, försäsongen, sommarträningen.
Håller med börjar bli rätt trött på allt gnäll på Printz speciellt när han gör bra matcher.
Jag bara undrar, hur hade det låtit om det hade varit David som tagit Ragges utvisning när Luleå gjorde mål.......
Nä skärpning nu, ni har naturligtvis rätt att gnälla så mycket som ni vill men.
1. Var sakliga !
2. Det är helt ok att uppmuntra spelarna ! !
3. Visa att ni är DIF:are inte gnälliga Karlstabor ! ! !
"Hockey ät underbart"
-
Ja tycker vi ska peppa dom istället för o gnälla detta e vad vi har o har råd med.Tycker dom gör det bra o bäst ska vi vara under slutspelet.
Hardy har nog sagt ett och annat till dom spelarna han förväntar sig mer av.
Ragge, Tim, Mackan och Falken.
Är nöjd med inställningen i slutet av matchen att aldrig ge upp trots underläge.
Det är Djurgårds andan det.Något som funnits sen 50 talet.
Ragge, Tim, Mackan och Falken.
Är nöjd med inställningen i slutet av matchen att aldrig ge upp trots underläge.
Det är Djurgårds andan det.Något som funnits sen 50 talet.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Instämmer med dig Janne.janne08 skrev:Caveman skrev:Tommy Mörth skrev:Usch vad besviken jag är på Prince och Andreas Holmkvist, de ser ut som dinosaurier på isen. Hänger inte alls med.
In med Riddarn Jr!
Håller med börjar bli rätt trött på allt gnäll på Printz speciellt när han gör bra matcher.
Jag bara undrar, hur hade det låtit om det hade varit David som tagit Ragges utvisning när Luleå gjorde mål.......
Nä skärpning nu, ni har naturligtvis rätt att gnälla så mycket som ni vill men.
1. Var sakliga !
2. Det är helt ok att uppmuntra spelarna ! !
3. Visa att ni är DIF:are inte gnälliga Karlstabor ! ! !
"Hockey ät underbart"
Om man nu ska kritisera spelare, ge oss då alternativ.
Mot vilka ska vi byta ut Holmqvist och Printz? Deilert och Andersson? Aldrig i mitt tycke i varje fall.(Hardy lär knappast göra det heller som tur är

Eller ska vi köra ekonomin riktigt i botten och panikvärva?
Jag ska erkänna att jag emellanåt brukar kritisera exempelvis både Oskar Eklund och Calle G men det är för att det funnits alternativ.
Men att det gnälls så mycket på årets lag efter denna inledning av säsongen är rätt märkligt faktiskt. Så här långt är då jag mer än nöjd med vad vi presterat väl medveten om att vi kommer att få våra svackor och spela dåligt några matcher.
Jag besöker allt mer sällan detta forum då jag tycker att den negativa kritiken inte motsvarar lagets prestation. Så här långt har både laget och vår publik tagit stora positiva steg men stämningen här på forumet är kvar från föregående säsong.
Men ...
....vi skickar Wesslan till Örebro och tar hit väggen Mark in the Park, eller så köper vi nytt, vi har väl råd?
....Printz skeppar vi till AIK så kan vi ...tja...låta Niklas Andersson blomma ut som defensiv klippa.
....vi säger till laget att de måste lära sig spela kanonhockey i 3 perioder eftersom tränarna inte verkar fatta bättre.

Slutligen: Självklart ska man kunna kritisera laget, men det vore önskvärt om den vore mer saklig. Jag tycker däremot att det finns en hel del personer här inne som är suveräna kritiker och man blir riktigt avundsjuk på deras formuleringar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Kritik utan poäng eller med något vettigt argument bakom kan jag hålla med om faller ganska platt. Ibland kritiseras saker som är mer eller mindre omöjliga att revidera, samtidigt måste man ju få framföra sin åsikt som supporter. Detta forum (och alla liknande sportforum) fungerar väl som någon slags terapi för många där man kan skriva av sig sin bedrövelse när det går tungt och självklart glädjas gemensamt de gånger det går framåt. Därför är det inte speciellt märkligt att osaklig kritik haglar efter att ens lag har gjort en, eller ett par plattmatcher i rad eller att en och annan glädjeyttring modell värre postas de gånger laget tagit en riktig skalp.BOMBOM BOUCHARD skrev: Jag besöker allt mer sällan detta forum då jag tycker att den negativa kritiken inte motsvarar lagets prestation. Så här långt har både laget och vår publik tagit stora positiva steg men stämningen här på forumet är kvar från föregående säsong.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Absolut, en av mina orsaker att vara här är just "terapidelen" (frugan skulle nog bli vansinnig om jag inte kunde få ur en del känslor för DIF emellanåt). Det känns skönt att kunna skriva av sig lite bland andra likasinnade om än att man inte alltid delar åsikter. Det känns bara som att denna säsong fått sådan underbar start relativt de senaste åren och att jag är i någon form av rus av framgångskänslor och att många är så negativa. Dock är säsongen lång och vi får väl se hur man känner sig om några omgångar.....-daniel- skrev:Kritik utan poäng eller med något vettigt argument bakom kan jag hålla med om faller ganska platt. Ibland kritiseras saker som är mer eller mindre omöjliga att revidera, samtidigt måste man ju få framföra sin åsikt som supporter. Detta forum (och alla liknande sportforum) fungerar väl som någon slags terapi för många där man kan skriva av sig sin bedrövelse när det går tungt och självklart glädjas gemensamt de gånger det går framåt. Därför är det inte speciellt märkligt att osaklig kritik haglar efter att ens lag har gjort en, eller ett par plattmatcher i rad eller att en och annan glädjeyttring modell värre postas de gånger laget tagit en riktig skalp.BOMBOM BOUCHARD skrev: Jag besöker allt mer sällan detta forum då jag tycker att den negativa kritiken inte motsvarar lagets prestation. Så här långt har både laget och vår publik tagit stora positiva steg men stämningen här på forumet är kvar från föregående säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm