Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/10 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/10 2009

Inlägg av Crashmash »

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
diffarn1

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/10 2009

Inlägg av diffarn1 »

Tre poäng i den här matchen och vi hänger på FBK ovh Hiv i toppen. Hoppas Otto kommer tillbaka snart, kanske behövs för att hålla upp i tre perioder...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Gäsp. Blir vinst. Luleå är glada över vinsten mot frölunda, Nilsson är hypad i målet och kommer darra sönder för att få chansen att spela bra på hemmaplan.
Ställer dom Modig i mål gör Krüger hattrick.
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

Bara att hoppas att dom går på små moln däruppe efter 6-2 segern mot frölunda, ett moln som vi ska ta ner dom ifrån. Men dom ligger bara två poäng bakom oss och förlorade med uddamålet matchen innan mot färjestad. luleå vann dessutom skottstatistiken i den matchen med 36-14, så enkelt blir det inte.
Det gäller också att hålla ett extra öga på Abbottarna.

Statistiskt sett så borde detta vara en självklar seger. 7 raka vinster mot luleå.
9-1 i vinster de två senaste säsongerna och en målskillnad på 40-22.
Men nu är detta hockey och då är inget självklart.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ska vi ta fler poäng den här veckan är det klart störst chans till det på torsdag kväll. Det blir inte lätt, men vi har ändå hyfsade möjligheter.

Jag tror att Riddarn får stå en av de här 2 kommande bortamatcherna och har en känsla av att det blir mot Luleå. Mycket hänger alltså på om han såfall gör en lika stabil insats som för en vecka sen mot Frölunda... Kan vi spela lika kyligt i övrigt som i den matchen; dvs våga hålla i pucken och spela vårt spel i 3 perioder, har vi stora möjligheter till poäng.

Men Luleå känns rätt vassa i år tycker jag (utan att ha sett dom i någon hel match). Abottarna har jag största respekt för, försvarsmässigt tycker jag dock inte de verkar speciellt skrämmande.

Kan vi få igång Krüger-linan, samt att Mackan spelar lika inspirirerat som mot LHC så tror jag vi kan virra till det rejält i deras zon. Stora frågan kvarstår ju dock: NÄR KOMMER OTTO TILLBAKA? :?
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Imorgon gäller det att vara med från början. Kan vi hålla undan de första minutrarna så kommer laget växa in i matchen och kriga till sig minst 1 pinne.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

F.ö sätter jag mina pengar på att Ölvestad snabbt och enkelt får en av tvillingarna ur spel resten av matchen. Känns som att Jimmie är taggad.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Dagens match är egentligen svår att tippa, då man inte vet vart Luleå riktigt befinner sig för dagen.
Jag har inte sett dom hittills i år, men av deras resultat i de senaste matcherna så verkar dom ha spelat bra.
Så blir det nu vinst eller förlust ikväll?
Jag tror faktiskt på en relativt enkel seger. Visst, man ska inte ta ut saker i förskott, det brukar straffa sig i längden. Men det känns som om att vi vinner idag, det känner jag på mig.

Först och främst är vi fruktansvärt bra mot Luleå, 7 raka segrar talar sitt tydliga språk. Utifrån detta byggs ett självförtroende upp hos oss och en liten försiktighet och ev. osäkerhet bland Luleås spelare.
Sen så är våra backar är i en bra form, och har ett självförtroende. Dom smäller på i närkamperna, vilket de garanterat lär göra även idag, framförallt på de små och tekniskt skickliga bröderna Abbot.
Jimmie Ölvestad måste trycka på i närkamperna för att sätta skräck i Luleå. Det är viktigt att han fortsätter så som han har börjat säsongen.
En hög press idag ser jag som nyckeln till seger dock!
Luleås defensiv är inte allt för skrämmande, och med tanke på hur bra vi är på att behålla pucken i offensiv zoon så kan nog detta bli en behaglig dag till mötes, om man nu inte ger Luleå enkla och tidiga mål, dvs ett självförtroende.

Mitt tips: 1-3
0-1 Enqvist
0-2 Klubertanz (PP)
1-2
1-3 Krüger (PP)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
AnteKr

Inlägg av AnteKr »

Vi gör många mål idag på en darrig Nilsson i mål som bara tänker på sin polisanmälan.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jaha var det han..

Verkar vara dålig tagg inför denna match här. Alla börjar ta vinst för givet :)

Hur tar sig våra stackars grabbar till Luleå? Flyg hoppas jag verkligen, fyfan att sitta i en buss i 1000 mil
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

AnteKr skrev:Vi gör många mål idag på en darrig Nilsson i mål som bara tänker på sin polisanmälan.
Jag hoppas att han står när vi möter dem på Hovet. Skulle vara väldigt kul att psyka honom för det.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

sensei skrev:Hur tar sig våra stackars grabbar till Luleå? Flyg hoppas jag verkligen, fyfan att sitta i en buss i 1000 mil
Eller så gör man som dom i Lulee, åker snöscooootern till matcherna. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
AnteKr

Inlägg av AnteKr »

sensei skrev:Jaha var det han..

Verkar vara dålig tagg inför denna match här. Alla börjar ta vinst för givet :)

Hur tar sig våra stackars grabbar till Luleå? Flyg hoppas jag verkligen, fyfan att sitta i en buss i 1000 mil
Alla lag som ligger 50 mil > , flyger dem till.
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Om vi kan hålla bröderna Abbot borta så tror jag på vinst. Om Abbot får åka runt som de vill så blir det en svår match.

Jag tror på 4 - 2

1 - 0 Engqvist
2 - 0 M. Holmqvist
2 - 1 Cam Abbot P.P
3 - 1 Klubertanz P.P
4 - 1 Danielsson
4 - 2 Chabada
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag tror att han med dom mjuka känsliga handlederna, han med dom kyliga avsluten, han som gör att ingen saknar Linkan kommer att avgöra idag: Printz
Skriv svar