Helt underbart! Wesslau var riktigt bra idag, likaså Printz, Jimmie och Mackan. Nilson börjar visa sitt rätta jag igen... sen får man fan inte glömma Mr. Djurgår'n. Denna ständigt krigande gigant som bara blir bättre med åren. Nichlas Falk, din underbara människa. Sluta aldrig! Vilken fantastisk macka till avgörande målet. Nostalgi och tårar i ögonen.
Annars så gör vi en rätt kass match tycker jag och vinner för att LHC är dåliga. När ska laget inse att det inte går att backa hem och spela på resultatet i två perioder? Dessutom måste coachningen bli mycket bättre. Varför i helvete tar vi inte time-out i den tredje perioden? Det har jag frågat mig tre matcher i rad nu.
Men fy fan vad skönt med seger. Titta på tabellen och njut gott folk. Det var fan inte igår...
När jag sansat mig lite vill jag säga att detta var en typisk 07/08-säsong skulle man kunna säga, iallafall i tredje perioden. Ett bastant tryck från lhc i en match som vi håller undan, nästan. Den här sista perioden var snarlik tredje kvartsfinalen mot lhc då det begav sig, bara att vi skapade fler kontringar den här gången
Jag var beredd att skriva "Anledningen till lhcs poäng idag stavas "Fredrik Norrena", men gud vad fel jag fick... delvis. Hade inte Norrena storspelat, målet undantaget, hade vi kontrat sönder matchen.
Sista orden från mig blir "Samba-Falk, vilken passning!"
Som vanligt på Hovet så var Sonja sämst på isen. Helt otroligt vad han slog bort passningar, och orden han sa i kvartsfinal minns jag fortfarande. "Låt dem hålla på - jag bryr mig inte, det är bara svagt" - en lögnare har aldrig varit mer uppenbar.
Oförtjänt seger, men så jävla underbar!
Tyckte Gustaf Wesslau höll puckarna idag på ett bra sätt. De som han släppte retur på var svåra skott med trafik framför alternativt styrningar. De returer han släppte skickade han iväg till sarghörnen.
För tredje hemmamatchen irad en mycket bra första period som följs upp av två "mindre" bra.
Skillnaden idag var att vi hade ett bra försvarsspel. Släppte väl egentligen inte till mer än ett par farligheter mot Wesslan.
Hursomhelst, underbart med tre pinnar. STORA plus till Mackan, Jimmie och Printz idag. Oerhört skönt att se den förstnämnde på det sättet man vill se han. Två ass på det gör ju inte saken sämre. Även Wesslan i mål gör en stabil instats vilket också är väldigt skönt.
Kruger-Josef-Ante såg man inte mycket av, tror dom var bänkade stundtals i tredje me va?
Dock kan man ju inte begära att dom ska producera i mängder i match efter match heller för den delen.
Två raka bortamatcher härnäst. Spelar vi det fina bortaspel vi gjorde mot framförallt Frölunda ser jag det inte som någon omöjlighet att vi kniper båda, även om jag är mer än nöjd om vi vinner en.
Härligt att Fernholm är på isen vid Printz mål. Och jag håller med DIF Soldier. Printz var bäst tillsammans med Wesslau. Plus också till Ölvestad(som vanligt denna säsong), Tjärnqvist(liksom Ölve) och även en kille som Danielsson.
Jag vill även ge ett eget stycke till Nichlas Falk. För guds skull, flytta inte ner honom på backplats igen. Det är center han ska vara. Skillnaden som blivit sen han blev center denna säsongen är enorm. Istället för att vara virrig och helt fel ute, är han trygg och helt rätt. Och passen till Printz på sista målet behöver jag knappast kommentera mera än: Linkan-klass!
Mäklaren skrev:Helt underbart! Wesslau var riktigt bra idag, likaså Printz, Jimmie och Mackan. Nilson börjar visa sitt rätta jag igen... sen får man fan inte glömma Mr. Djurgår'n. Denna ständigt krigande gigant som bara blir bättre med åren. Nichlas Falk, din underbara människa.Sluta aldrig! Vilken fantastisk macka till avgörande målet. Nostalgi och tårar i ögonen.
Annars så gör vi en rätt kass match tycker jag och vinner för att LHC är dåliga. När ska laget inse att det inte går att backa hem och spela på resultatet i två perioder? Dessutom måste coachningen bli mycket bättre. Varför i helvete tar vi inte time-out i den tredje perioden? Det har jag frågat mig tre matcher i rad nu.
Men fy fan vad skönt med seger. Titta på tabellen och njut gott folk. Det var fan inte igår...
Agree!
Den som inte får tårar i ögonen måste vara helt känslolös, lobotomerad typ...
Sååå skönt att ta 3p, även när man kanske inte förtjänar det.
Ska man klippa ut tabellen & rama in eller kommer vi (svindlande tanke) befinna oss där fler gånger i år?!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren skrev:... en får man fan inte glömma Mr. Djurgår'n. Denna ständigt krigande gigant som bara blir bättre med åren. Nichlas Falk, din underbara människa.Sluta aldrig! Vilken fantastisk macka till avgörande målet. Nostalgi och tårar i ögonen.
Agree!
Den som inte får tårar i ögonen måste vara helt känslolös, lobotomerad typ...
Grabbar, jag hittade en liten kul grej här;
[quote="alskar_dif i "HV-DIF 24/9 2009""]Är Falk med så förlorar vi.
Är Falk inte med så vinner vi![/quote]
Skadeglädje är den största glädjen (näst efter DIF-vinst, såklart)
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2009-10-06 20:41:01, redigerad totalt 1 gånger.
+ sidan idag: Printz - var riktigt bra idag, fortsätt såhär! Ölvestad - Farten är tillbaka! Falk - GUBBEN LEVER!!! har varit osäker på Falk inför säsongen men passen till 2-1 va sjuuukt fin Wesslan - Kändes trygg idag, målet (har inte sett reprisen) känns det inte så mycket att göra på 1:a femton minuterna Tror det var Danielsson som - tvärdök efter pucken när lhc tagit ut målvakten men missade tyvärr så det blev icing. Snacka om att våga offra sig. Utvisningsbåset - tyckte inte heller att Falk skulle ut Klacken! - Ni är för härliga! Fernholm - Hahahahaha RONNIE PETTERSSON - TACK FÖR ALLT!
+/-: Ragnarsson, ser tyvärr inte så jättebra ut nu men kommer nog igång snart hoppas jag!
-: Andra perioden Tredje perioden
Allt duttande med puck i egen zon, även i boxplay är det alldeles för lamt när pucken ska ut zon Tacklingar - Hallå???? man får smälla på i hockey!
Hoppas ungtupparna kommer igång igen, såg lite bleka ut idag. Säkert missat en hel del.... men kör på!
Så förbannat skönt att knipa 3 poäng när vi stora delar av matchen är totalt utspelade. LHC gjorde soklart sin bästa match för säsongen och vi står still i 2 perioder (återigen...) och försöker spela hockey. Med blandat resultat, kan tilläggas.
Mega plus till Wesslan idag som gjorde sin bästa match för säsongen. Mackan dito. Annars så hade vi inte mycket anfallspel att hänga i granen men vad gör det en dag som denna?
Nu känns det inte alls lika jobbigt med 2 på förhand tuffa bortamatcher.... hoppas vi kan göra som förra säsongen uppe i Luleå och knäppa skoterraggarna på näsan.
Nichlas Falk, you magnificent bastard, idag fick vi svaret, han ska spela center, inget annat.
Nåväl, matchen var precis som dom två tidigare, bara ett lag på isen i första perioden, sen börjar det svänga över till motståndarna. I tredje var det ju bara Linköping, jag ser det som ett mirakel att vi får tre poäng idag.
Men ärligt talat, var annan-del-av-köpingsborna ikväll? Var ju typ 15 pers i deras klack.
Edin skrev:Men ärligt talat, var annan-del-av-köpingsborna ikväll? Var ju typ 15 pers i deras klack.
Det var väl gratis inträde på nån sportbar där nere på Djurgårdsgatan Där får de i lugn och ro sitta o vifta med sina halsdukar/näsdukar till tonerna av mäCktiga Mora Träsk. För att inte tala om deras påhittiga nya hymn: "Lite Finare, Lite Bättre"
Edin skrev:Men ärligt talat, var annan-del-av-köpingsborna ikväll? Var ju typ 15 pers i deras klack.
Det var väl gratis inträde på nån sportbar där nere på Djurgårdsgatan Där får de i lugn och ro sitta o vifta med sina halsdukar/näsdukar till tonerna av mäCktiga Mora Träsk.
Haha It's Funny Because It's lhc
Eller på deras låt "Lite finare, lite bättre"..... trodde nästan de skulle komma ut i våra vita bortatröjor idag.....