Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!
Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!
Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
ÖVRIGT
Var där och hylla Ronnie Pettersson! 13 säsonger i rad, över 500 matcher och 2 SM-Guld. Mer info: http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=6120
Matchen börjar 19:00
På vissa säsongsbiljetter står det att kvällens match börjar 16:00, det är felaktigt. Rätt starttid är givetvis 19:00.
För biljetter till matchen, vår biljettsida
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
ÖVRIGT
Var där och hylla Ronnie Pettersson! 13 säsonger i rad, över 500 matcher och 2 SM-Guld. Mer info: http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=6120
Matchen börjar 19:00
På vissa säsongsbiljetter står det att kvällens match börjar 16:00, det är felaktigt. Rätt starttid är givetvis 19:00.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009
Den här blir intressant, synd att man jobbar då 
Får väl köra målbevakning via sms eller något.

Får väl köra målbevakning via sms eller något.
Avskaffa tre mot tre.
Jag hoppas revansch lustan är väldigt stor i laget efter matchen mot brynäs.
- Lee Harvey Oswald
DIF, Seriens mest svårtippade lag.
Det enda man kan vara säker på inför varje match är att -man kan inte vara säker på nånting
1.DIF hämtar upp hopplöst 0-3 undläge borta mot HV & gör match av det.
2.DIF totalt mosar Modo spelmässigt i 1:a perioden men får bara 1-1 med sig, tappar sedan både spel, fart & kraft.
3.DIF lyckas bromsa Saiks hemmaoffensiv & utan att glänsa får man med sig alla poängen.
4.Klockren bortamatch i götet där Riddewall så när får hålla nollan.
5.DIF totalt mosar Bif i inledningen & går raskt fram till 3-0, fortsättningen blir en oönskad & lika osmaklig repris av Modomatchen
DIF-lhc,
här kan vi alltså förvänta oss allt ifrån 6-1 till 2-7.
Känns stabilt
Hovets is håller inte ens div.5 klass
Det enda man kan vara säker på inför varje match är att -man kan inte vara säker på nånting

1.DIF hämtar upp hopplöst 0-3 undläge borta mot HV & gör match av det.
2.DIF totalt mosar Modo spelmässigt i 1:a perioden men får bara 1-1 med sig, tappar sedan både spel, fart & kraft.
3.DIF lyckas bromsa Saiks hemmaoffensiv & utan att glänsa får man med sig alla poängen.
4.Klockren bortamatch i götet där Riddewall så när får hålla nollan.
5.DIF totalt mosar Bif i inledningen & går raskt fram till 3-0, fortsättningen blir en oönskad & lika osmaklig repris av Modomatchen
DIF-lhc,
här kan vi alltså förvänta oss allt ifrån 6-1 till 2-7.
Känns stabilt
Hovets is håller inte ens div.5 klass

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, det har väl varit lite upp & ner hittils. Det tar nog ett antal omgångar till innan vi vet vart vi egentligen står men det känns som det mestadels är smådetaljer som måste slipas på för att det skall kunna bli bra i slutändan.
Tror dessvärre LHC har vaknat till lite (mycke tack vare den heta matchen mot Rögle igår), men det finns goda möjligheter till poäng här för oss. Är det någon gång vi skall knipa 3 pinnar mot dem är det ju nu... Jag vill se ett stabilt hemmaspel över 3 perioder den här gången, gärna lite mer jämnhet - tack!
Någon som förresten vet när Otto är tillbaka?
Tror dessvärre LHC har vaknat till lite (mycke tack vare den heta matchen mot Rögle igår), men det finns goda möjligheter till poäng här för oss. Är det någon gång vi skall knipa 3 pinnar mot dem är det ju nu... Jag vill se ett stabilt hemmaspel över 3 perioder den här gången, gärna lite mer jämnhet - tack!
Någon som förresten vet när Otto är tillbaka?
Hoppas att klacken blir stor på tisdag. Daniel Fernholm ska veta klart och tydligt att vi aldrig glömmer hans svek.
För övrigt så hoppas jag på en grym insats från vår sida, som räcker för att slå LHC utan en jobbig och onödig spänning i slutet.
Mitt tips:
3-1
För övrigt så hoppas jag på en grym insats från vår sida, som räcker för att slå LHC utan en jobbig och onödig spänning i slutet.
Mitt tips:
3-1
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Jag hoppas det verkligen känns som det är dags för första hemmavinsten nu 

Ja nu kör vi över en annan del av köping, och just den ramsan vill jag höra ofta och högt via webbradion från usa! Sista hemmamatchen jag missar tack och lov
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Klacken kommer iaf ligga på minst 1000 pers och det är helt otroligt hur vi kommer kunna skapa stämning iår.
För övrigt får vi inte glömma att Ronnie ska hyllas denna match och bara det borde få alla att kommer till Hovet på tisdag. Ronnie var inte stjärnspelare men han var en bra kille som bidrog med sitt lugna spel och rätt attityd.
Ronnie Petterson #6 ska hyllas med stående ovationer.
För övrigt får vi inte glömma att Ronnie ska hyllas denna match och bara det borde få alla att kommer till Hovet på tisdag. Ronnie var inte stjärnspelare men han var en bra kille som bidrog med sitt lugna spel och rätt attityd.
Ronnie Petterson #6 ska hyllas med stående ovationer.
-
Ja Ronnie har ett hjärta rött blått o gult:)
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Fansen ifrån en annan del av Köping ställer in sin resa till torsdagens match.
Skitnödiga och livrädda bönder gör sig inte besväret att besöka huvudstaden.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Dom orkar väl inte springa till Gullmarsplan efter matchen helt enkeltFrasse skrev:Fansen ifrån en annan del av Köping ställer in sin resa till torsdagens match.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- -daniel-
Förvånar mig inte det minsta. Matchen är på tisdag bara så det inte blir några missförstånd.Frasse skrev:Fansen ifrån en annan del av Köping ställer in sin resa till torsdagens match.
Hur mycket publik kan man gissa på kommer? Kan vi hoppas på 7k eller är det en överdrift mitt i veckan?
Kan nog hetsas upp till 7k. Om alla bidrar med att bjuda in folk på facebook, snackar på bussen, tåg och stan.
Är väl mindre klackbiljetter nu. Är väl långsidebiljetterna som är svåra att få sålda. Kostar ju några kronor.
Men många äldre borde ju välja att gå för att hedra Ronnie.
Är väl mindre klackbiljetter nu. Är väl långsidebiljetterna som är svåra att få sålda. Kostar ju några kronor.
Men många äldre borde ju välja att gå för att hedra Ronnie.
Född till sportchef.
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!
Jag har uppdaterat förstainlägget med det ovan!Crashmash skrev:ÖVRIGT