Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!

Inlägg av Frasse »

AlltidDIF skrev:Hur många biljetter sålda?
Enligt uppgift så har det sålts ungefär 5000 biljetter till kvällens match.
Klacksektionen är ej utökad till ikväll, vilket innebär att klack/aktiv sittplats ikväll uppgår till ungefär 1100 personer.

Se till att vara i tid då Ronnie skall hyllas både i säsongkortsbaren (Hovets Hörna) vid 18.20 samt på isen inför line-up.

Vågar vi hoppas på första tre-poängaren ikväll ?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Eftersom DIF`s spel har varit lite berg å dalbana, nu i början av säsongen, så måste det vara 3p idag med tanke på brynäs matchen som avslutades med dal. så nu kommer toppen.

Ska vi säga 5-2 till DIF.
Minst 2 p av Kruger idag.

Offtopic: Sätt en svart prick över lhc tröjan på första sidan, va det äckligaste jag sett. Kommer man in på DIFhockey.se och det första man får se är en lhc spelare.. tvi tvi :)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Spelar Fernholm idag?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Edin skrev:Spelar Fernholm idag?
Ja, det gör han! :twisted:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sthlm_dif skrev:
Edin skrev:Spelar Fernholm idag?
Ja, det gör han! :twisted:
Härligt, lite extra tändvätska! (För mig åtminstone, hoppas det är samma för spelarna).
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Fattar inte att folk fortfarande orkar ödsla energi på Fernholm. Visst, om han hade varit en bra, och dominant spelare när han lämnade för linköping hade jag blivit upprörd. Nu var inte fallet så, och han är och förblir en medelmåtta i Elitserien.

Vågar man hoppas på en ny show av Marcus Krüger ikväll?

DIF - linköping 4-1
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Remy Lebeau skrev:Fattar inte att folk fortfarande orkar ödsla energi på Fernholm. Visst, om han hade varit en bra, och dominant spelare när han lämnade för linköping hade jag blivit upprörd. Nu var inte fallet så, och han är och förblir en medelmåtta i Elitserien.
Jag skiter fullständigt i hur bra/dålig han är...
Men hans svek är något som jag aldrig kommer att glömma.
Jag vet inte om du har missat detta, men Daniel Fernholm sade en gång i tiden att han aldrig skulle kunna tänka sig spela för ett annat lag än Djurgården.
Han har en Järnkamin-tatuering, vilket normalt sett indikerar på att man har ett stort hjärta.
Om man bygger upp en kärlek mellan sig själv och fansen (han var väldigt omtryck när han spelade för DIF) så som han gjorde, så kan man inte missbruka den kärleken och det förtroendet som han fick av oss Djurgårdare, vilket han gjorde på ett sätt som inte går att förlåta på något sätt och vis.
Daniel Fernholm visade hjärta, men för en 50 öring extra i månaden så sålde han sig själv, och därmed sin själ.
Daniel Fernholm är och förblir ett riktigt svin, det kan varken han eller någon annan ändra på!

Så säg och påstå vad du vill, men ingenting, någonsin kommer att övervinna mitt hat mot Fernholm.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Sjung på om Fernholm, det är bara kul och hör till. Personligen bryr jag mig mindre, även hockeyspelare är i slutändan löntagare. Tror knappast att det skilde 50 öre.

Bara vi slår en annan del av köping nu, Vill se total kross!! Hata lhc!!

Lyssnar som vanligt på min webbradio från miami och följer forumet, vore bra om de med ppv kan uppdatera vad som händer på bild också!!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Dags att bege sig av mot Hovet, för att förhoppningsvis få se årets första hemmaseger.
Fylld av förhoppningar är jag inför dagens match, och jag hoppas att spelarna lever upp till dom.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

sthlm_dif skrev:
Remy Lebeau skrev:Fattar inte att folk fortfarande orkar ödsla energi på Fernholm. Visst, om han hade varit en bra, och dominant spelare när han lämnade för linköping hade jag blivit upprörd. Nu var inte fallet så, och han är och förblir en medelmåtta i Elitserien.
Jag skiter fullständigt i hur bra/dålig han är...
Men hans svek är något som jag aldrig kommer att glömma.
Jag vet inte om du har missat detta, men Daniel Fernholm sade en gång i tiden att han aldrig skulle kunna tänka sig spela för ett annat lag än Djurgården.
Han har en Järnkamin-tatuering, vilket normalt sett indikerar på att man har ett stort hjärta.
Om man bygger upp en kärlek mellan sig själv och fansen (han var väldigt omtryck när han spelade för DIF) så som han gjorde, så kan man inte missbruka den kärleken och det förtroendet som han fick av oss Djurgårdare, vilket han gjorde på ett sätt som inte går att förlåta på något sätt och vis.
Daniel Fernholm visade hjärta, men för en 50 öring extra i månaden så sålde han sig själv, och därmed sin själ.
Daniel Fernholm är och förblir ett riktigt svin, det kan varken han eller någon annan ändra på!

Så säg och påstå vad du vill, men ingenting, någonsin kommer att övervinna mitt hat mot Fernholm.

Jag har hört samma gamla argument förr och trodde att folk skulle ledsna och tröttna på det tids nog. Fernholm är inte mer än människa och nu var det knappast småpengar han får i linköping. Sedan kan du vara naiv och tro på allt spelarna säger. Janne Niskala "älskade" färjestad med, sedan kom Frölunda med sedelbuntarna och då var det "Göteborg och Frölunda är bästa stället för mig att spela på".

Sedan påstår du att han var omtyckt bland fansen? Det märktes inte i hans sista säsong i DIF då folk sågade honom i princip varje match. Men visst, hata på du. Ska lägga ner, men tycker man inte ska vara naiv och ta in allt spelarna säger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
ViperDIF

Inlägg av ViperDIF »

Hoppas det läggs ner mer energi på att hylla Ronnie Pettersson än att häckla Fernholm, och framför allt att bära fram vårt lag till seger.

STÅ UPP
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Tredjefemman
Mathias Tjärnqvist – Nichlas Falk - Jimmie Ölvestad
David Printz - Oscar Eklund

Vi får se virrigt försvar i den här matchen också. Fast med en riktigt defensiv center framför, vilket kanske kan ordna till det lite.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Remy Lebeau skrev: Jag har hört samma gamla argument förr och trodde att folk skulle ledsna och tröttna på det tids nog. Fernholm är inte mer än människa och nu var det knappast småpengar han får i linköping. Sedan kan du vara naiv och tro på allt spelarna säger. Janne Niskala "älskade" färjestad med, sedan kom Frölunda med sedelbuntarna och då var det "Göteborg och Frölunda är bästa stället för mig att spela på".

Sedan påstår du att han var omtyckt bland fansen? Det märktes inte i hans sista säsong i DIF då folk sågade honom i princip varje match. Men visst, hata på du. Ska lägga ner, men tycker man inte ska vara naiv och ta in allt spelarna säger.
Det är väl skillnad på en utländsk spelare och en spelare som säger sig ha varit Djurgårdare från barnsben? Tror ingen skulle hysa något agg om Ossi Väänänen skulle skriva på för en annan Elitserieklubb, det finns inga direkta rötter i föreningen.

Ska inte vi supportrar uppskatta lojalitet hos våra spelare? Om vi ska se spelarna som rena legoknektar, varför ska vi då hylla Ronnie Pettersson ikväll?

Räkna i alla fall in mig i det lägret som inte välkomnar Fernholm tillbaka i Djurgården den dagen han tröttnar på vischan.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Verkar som om många ser kvällens match som att det vore solklart att bara åka in på isen och spela hem tre poäng.
Ni vet att det är Linköping vi möter va och inte Arboga?..LHC är en av guldfavoriterna och jag tror det kommer bli sjukt tufft idag. Svårt att se LHC göra ytterligare en dålig bortamatch tyvärr så det gäller att vi verkligen är på tårna och spelar med bra fart och bra försvarsspel i TRE perioder. Annars blir det en tung afton.

Tips: DIF-LHC 3-3
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Efter ett riktigt bra spel till och från så måste det vara dags för årets första hemmaseger. :lol:
Skriv svar