Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/10 2009 - Hylla Ronnie P!
Tror på mellan 6500 - 7000. Stämningen i arenan behöver dock inte bli sämre för det. Lite mindre alkoholkonsumtion på vardagsmatcher så att folk kan hålla igång hela matchen istället för att däcka av framåt slutet av matchen 

"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Synd att inte drägget kommer hit. Dem hade fått storstryk både på läktaren och isen. Men det vet dem väl redan om...
Dem hade väl fullt upp med att teckna atal med frisörsalongen!
Läs: http://www.whitelions.se/?news=264
"
Adress:
Djurgårdsgatan 33B
58229 Linköping
"
"
Adress:
Djurgårdsgatan 33B
58229 Linköping
"
Som Lee Harvey Oswald skriver , -man kan inte vara säker på nånting.
Ena sekunden så får man glädjetårar av spelet för att i nästa ögonblick slita håret av sig likt matadoren i tjuren Ferdinand av frustration. När man klev ut från Hovet efter Brynäs matchen var man ordentligt besviken. Men det är en av tjusningarna med hockey. Att det går att vända ett till synes ohjälpligt underläge. När laget har spelat ihop sig ännu mer och Mackan kommer upp i 100% tror jag det här kan bli riktigt roligt att vara Djurgårdare. Även kul att läsa på motståndarelagens forum. I början så var det en given seger mot DIF för att nu mera låta ”oj oj, det här blir svårt”.
DIF börjar inge respekt. Tror på seger med 4-2 mot £h€, men jag tror också att vi kommer få se ett par riktigt stora utklassningssegrar i år. En bra första period likt den mot Brynäs och mot ett lag som viker ner sig så kan det rinna iväg ordentligt.
För er som ännu inte har läst Fahlmans blogg efter Brynäs matchen , gör det.
http://hockeykanalen.se/1.1248533/2009/ ... ste_story/
Publik, lika svårt att gissa som resultatet, men det vore skoj om det kom 7000
Jämfört med de två föregående säsongerna så ligger publiksnittet på de två först hemmamatcherna på + 21% och +25% så här långt, men det var vardagsmatcher .
Förra säsongen såldes Hovet ut tre gånger och vi är redan uppe på två denna säsong.
Djurgården är det lag som totalt har setts av flest åskådare hitintills den här säsongen.
Ena sekunden så får man glädjetårar av spelet för att i nästa ögonblick slita håret av sig likt matadoren i tjuren Ferdinand av frustration. När man klev ut från Hovet efter Brynäs matchen var man ordentligt besviken. Men det är en av tjusningarna med hockey. Att det går att vända ett till synes ohjälpligt underläge. När laget har spelat ihop sig ännu mer och Mackan kommer upp i 100% tror jag det här kan bli riktigt roligt att vara Djurgårdare. Även kul att läsa på motståndarelagens forum. I början så var det en given seger mot DIF för att nu mera låta ”oj oj, det här blir svårt”.
DIF börjar inge respekt. Tror på seger med 4-2 mot £h€, men jag tror också att vi kommer få se ett par riktigt stora utklassningssegrar i år. En bra första period likt den mot Brynäs och mot ett lag som viker ner sig så kan det rinna iväg ordentligt.
För er som ännu inte har läst Fahlmans blogg efter Brynäs matchen , gör det.
http://hockeykanalen.se/1.1248533/2009/ ... ste_story/
Publik, lika svårt att gissa som resultatet, men det vore skoj om det kom 7000
Jämfört med de två föregående säsongerna så ligger publiksnittet på de två först hemmamatcherna på + 21% och +25% så här långt, men det var vardagsmatcher .
Förra säsongen såldes Hovet ut tre gånger och vi är redan uppe på två denna säsong.
Djurgården är det lag som totalt har setts av flest åskådare hitintills den här säsongen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Hur många biljetter sålda?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blir en svår match att tippa men någonting säger mig att vi tillslut kommer ta tre poäng. Det lär bli en tuff och jämn match men som vanligt kommer nog PP och vårt BP avgöra denna match. Skönt att slippa Pihl men det ska bli ett nöje med fernholm. Han har mycket istid i lhc nu när det ser tunnt ut på backsidan. Kan vi sätta han ur balans så tror jag att vi kan vinna en del. Ska vara viselljud och burop så fort han rör pucken.
Det blir en rolig kväll. Matcherna mot lhc har fått lite hatkänsla dom senaste säsongerna. Dessutom ska vi hylla en DIF hjälte så en del folk är nog att vänta imorgon.
Det blir en rolig kväll. Matcherna mot lhc har fått lite hatkänsla dom senaste säsongerna. Dessutom ska vi hylla en DIF hjälte så en del folk är nog att vänta imorgon.
DIFFred skrev:Synd att inte drägget kommer hit. Dem hade fått storstryk både på läktaren och isen. Men det vet dem väl redan om...
"
Adress:
Djurgårdsgatan 33B
58229 Linköping
"
AHAHAHHA RIKTIG FULLTRÄFF!

Bra jobbat white lions!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Fullt ös, och mycket folk! Ser fram emot morgondagen!
Tjena, Jag säljer en klackbiljett till matchen för 100 kr. Svara på inlägget eller kontakta mig på 0735742155.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Har sett DIF mot Modo och Brynäs men imorgon kan jag inte. Tror att DIF nu tar sin första 3-poängare på hemmaplan. Ronnie är en bra kille, hylla den som hyllas bör och jag önskar jag kunde delta. Stämningen på Hovet har varit magiskt och fortsätter det så vet man aldrig vilken väg detta kan ta...
Spelet och matcherna so far har varit lite som en känd Emil-visa, som annars starkt förknippas med Bajen Fotboll, men det är orutin som Hardy snart kommer få bukt med. Onödiga utvisningar likaså (sist bidrog väl domaren en del till dom också...).
Kom igen nu, vårt älskade Djurgår´n! HATA Fernholm!
Spelet och matcherna so far har varit lite som en känd Emil-visa, som annars starkt förknippas med Bajen Fotboll, men det är orutin som Hardy snart kommer få bukt med. Onödiga utvisningar likaså (sist bidrog väl domaren en del till dom också...).
Kom igen nu, vårt älskade Djurgår´n! HATA Fernholm!
Det ska vara sånger också...Bäst-i-stan skrev:...men det ska bli ett nöje med fernholm. Han har mycket istid i lhc nu när det ser tunnt ut på backsidan. Kan vi sätta han ur balans så tror jag att vi kan vinna en del. Ska vara viselljud och burop så fort han rör pucken.
Men jag att tycker vi skippar sångerna om hans morsa och mormor den här gången

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Av någon jävla oförklarlig anledning känner jag mig säker på vinst imorgon. Fråga mig inte varför, men så är det.
För att gardera mig mot eventuell jinxning så säger jag officiellt att mitt tips är 0-6, samtliga beror på en fladdrande Wesslau.
För att gardera mig mot eventuell jinxning så säger jag officiellt att mitt tips är 0-6, samtliga beror på en fladdrande Wesslau.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill se 3 saker imorgon:
1) En bra öppning av DIF där vi fortsätter spela vårt spel och vågar hålla i pucken, även om elllhååcee lyckas göra första målet.
2) Ett stabilt försvarsspel där laget hjälper Wesslan (som jag tror får stå)
3) Att vi inte lägger av, eller går ner i tempo efter första perioden. Nu gäller det att visa att vi kan spela på hemmaplan.
En vinst imorgon skulle vara oerhört viktig, åker vi på torsk så känns det nog genast inte lika kul att åka till Luleå & Karlstad mot slutet av veckan för att ha krav på oss att plocka poäng.
1) En bra öppning av DIF där vi fortsätter spela vårt spel och vågar hålla i pucken, även om elllhååcee lyckas göra första målet.
2) Ett stabilt försvarsspel där laget hjälper Wesslan (som jag tror får stå)
3) Att vi inte lägger av, eller går ner i tempo efter första perioden. Nu gäller det att visa att vi kan spela på hemmaplan.
En vinst imorgon skulle vara oerhört viktig, åker vi på torsk så känns det nog genast inte lika kul att åka till Luleå & Karlstad mot slutet av veckan för att ha krav på oss att plocka poäng.
Hoppas det står 0-0 eller 1-0 till DIF efter första perioden så att laget ger fan i att bli så nonchalanta.
2-2.
2-2.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren skrev:Hoppas det står 0-0 eller 1-0 till DIF efter första perioden så att laget ger fan i att bli så nonchalanta.
2-2.
får nog hålla med dig där, liten ledning för att de fortsätter kämpa!
Sen tycker jag alla djurgårdare SKA komma! hyllning för 17 gubbar, visa tacksamheten!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Jag tror att Riddarn står och att LHC gör en plattmatch som vanligt på Hovet. 6-0 till Djurgår'n!