Frölunda HC - Djurgårdens IF, 1/10 2009
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 1/10 2009
Är så jäkla grymt impad av grabbarna efter dagens match att det inte är sant.
Får bara en otäck känsla av att det kan sprida sig en form av hybris i laget. Tänker på landslaget som spelade ut Canada och sedan förlorade mot Vitryssland i nästa match. Låt mig slippa detta scenario mot Brynäs på lördag.
Betyg till grabbarna +++++ 5 plus
Får bara en otäck känsla av att det kan sprida sig en form av hybris i laget. Tänker på landslaget som spelade ut Canada och sedan förlorade mot Vitryssland i nästa match. Låt mig slippa detta scenario mot Brynäs på lördag.
Betyg till grabbarna +++++ 5 plus
Senast redigerad av Doyle den 2009-10-01 20:47:06, redigerad totalt 1 gånger.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kunde inte ha sagt det bättre själv.Crashmash skrev:Förlåt Riddarn, för min sågning. Men en match är ingen match, och det krävs några bra insatser till för att jag ska tro på dig.
I övrigt, klockren bortamatch. Hålla i pucken, inte spela på chans utan mer på kontring och som det lyckades. Publiken började bua i slutet på första, underbart. Vi fick in några flytmål också, och jag tänkte direkt på Danne Larsson när Honken släppte in det första, och skrattet stannade av där, inte kul att få sådana emot sig vet jag av egen erfarenhet.
I andra förväntade jag mig en chockoffensiv, men istället höll DIF fortfarande i pucken på samma sätt. Onödiga utvisningar klarades som tur var av, men Frölunda började köra mer dump and chase och fick på så sätt in pucken i zon längre tid. Riddarn fortfarande stabil. En höjdpunkt var när Fredrik Pettersson skulle tackla Printz, och gnagarn bara satte mot och poff, där försvann fiskrensaren.
Tredje spelades bara av kändes det som, och det var inte Frölundas dag. Pucken studsade åt alla håll, och inget mål blev det. Riddarn gjorde ett par-tre fina benskyddsräddningar så det kändes nog skönt. Krüger framspelning var klockren, precis på bladet och skottet upp i krysset satt fint.
Det jag är orolig för är att det blir som förra säsongen, att bortaspel spelas hemma. Dock känns bortaspelet mer puckförande den här säsongen, men jag såg tendenser mot Modo som jag inte gillade. Jag hoppas Hardy plockar ut mer ur grabbarna på lördag.
Till sist: ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Vill dock tillägga att Thomas Andersson såg ut att "göra allt" för att hemmalaget skulle komma in i matchen igen i slutet på andra perioden.
Utvisningarna på Timmy Pettersson och Michael Holmqvist vär lite väl petiga samtidigt som man väljer att blunda för det faktum att Holmqvist försökte få bort den motståndare som slashar Riddarn över plocken efter det att han blockerat pucken.
Vill även berömma Patrik Cehlin som faktiskt tar för sig på ett riktigt bra sätt när han får chansen till ett byte eller två.
Även Kyle skall ha beröm (ja jag får nog äta upp mina åsikter om jänkaren inför säsongen...) får att han gör allting rätt på planen och då inte minst kroppsfinten som skickade upp "lill-honken" på läktaren i samband med 0-4 målet.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Mycket bra genomförd match från vår sida.
Att vi sedan har lite tur och får med oss några billiga mål är skitsamma för vi var värda segern utan att tveka.
Har nu sett samtliga matcher vi spelat på ett eller annat sätt och kan inte hjälpa att föredra Riddarn i målet. Wesslan släpper för många returer i mitt tycke medan Riddarn suger åt sig fler puckar. Tror helt enkelt att backar föredrar en målvakt som är tät framför en som bara motar bort trissan.
Problemet nu blir ju nu vem som skall stå i nästa match?
Risken känns stor att det nu återigen blir ett hattande mellan två målvakter och detta är inte till gagn för någon av dem.
För övrigt skönt att Hardy redan nu skickade en passning till Mårts om att skona Krüger och Josefsson från spel i småkronorna. Frågan är om inte den passningen borde gtt till BÅG istället för fortsätter duon så här blir de uttagna till Tre Kronor istället.
Spelar man i ett elitserielag och får så mycket istid som dessa båda killar får behöver de inte spela alls i småkornorna utom då i junis-VM.
Att vi sedan har lite tur och får med oss några billiga mål är skitsamma för vi var värda segern utan att tveka.
Har nu sett samtliga matcher vi spelat på ett eller annat sätt och kan inte hjälpa att föredra Riddarn i målet. Wesslan släpper för många returer i mitt tycke medan Riddarn suger åt sig fler puckar. Tror helt enkelt att backar föredrar en målvakt som är tät framför en som bara motar bort trissan.
Problemet nu blir ju nu vem som skall stå i nästa match?
Risken känns stor att det nu återigen blir ett hattande mellan två målvakter och detta är inte till gagn för någon av dem.
För övrigt skönt att Hardy redan nu skickade en passning till Mårts om att skona Krüger och Josefsson från spel i småkronorna. Frågan är om inte den passningen borde gtt till BÅG istället för fortsätter duon så här blir de uttagna till Tre Kronor istället.
Spelar man i ett elitserielag och får så mycket istid som dessa båda killar får behöver de inte spela alls i småkornorna utom då i junis-VM.
Vilken match vi gör! Ridderwall är grym. Han är oerhört lugn och säker och sprider verkligen ett lugn i laget. Släpper inga onödiga returer och så. Detta brukar Wesslau ha problem med. Han ser inte ut som en målvakt utan tillbringar mestadels tiden utanför kassen. Nu har han varit skaplig ändå, men jag anser att Riddarn är den bäste av dem två när båda har sin högstanivå.
Härliga Djurgår'n!
Härliga Djurgår'n!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det går bra för dig och dina tippningar.... Bara inte DIF spelana är trötta nu, det är ändå femte matchen för säsongen.Caveman skrev:Trötta?? säsongen har precis startat.Kall-El skrev:vilken back bör Printz spela med då?Caveman skrev:Hoppas DIF "chockar" frölunda med en tung checking över hela banan. Printz ska självklart spela, det gäller bara att para ihop honom med rätt backpartner, vilket varken Falk eller O.Eklund är.
2-2 eller seger idag, det är känslorna, men sedan så har jag influensa & feber å skit så mina känslor kanske är helt uppåt väggarna?
Heja DIF, för fan!
Tyvärr tror jag att VFHC vinner rätt enkelt i afton. Viktigare för oss dessutom att vinna hemma mot BIF i nästa omgång.
Det är jag är mest rädd för är att vi gör en enorm arbetsinsats, torskar med uddamålet och sedan är trötta mot BIF...
Gissar att siffrorna skrivs tioll 4-1 för VFs del...
Printz är inte så snabb på skridskorna, inte heller är han alltid vän med pucken, men han gör ett stort jobb i defensiven, framför vår målvakt, där är hård och resolut. Falk är också på tok för slö på skridskorna och väger för lätt i närkamperna. Oscar är alldeles för osäker. Printz behöver någon som jänkaren eller Timmy som backpartner.
F.ö så var Printz ruskigt bra i defensiven idag...
Du tycks vara helt jävla blåst.
Tömmer du dig fullständigt finns det alltid en risk att du inte orkar ladda om vare sig mentalt eller fysisk. Spelar ingen större roll om det är tidigt på säsongen eller sent på densamma.
Fortsätt du att koncentrera dig på att slicka Printz rumpa istället för det är du helt klart duktig på.
Tömmer du dig fullständigt finns det alltid en risk att du inte orkar ladda om vare sig mentalt eller fysisk. Spelar ingen större roll om det är tidigt på säsongen eller sent på densamma.
Fortsätt du att koncentrera dig på att slicka Printz rumpa istället för det är du helt klart duktig på.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Problemet är bara att han är på sin högstanivå alldeles, alldeles för sällan.... Wesslan är i mitt tycke mer stabil. Men visst, när Riddarn är bra är han riktigt bra. Tycker ändå man för tillfället åtminstone skall fortsätta med Wesslau som förstakeeper så kan Ridderwall få hoppa in var 4-5:e match och spika igen fullständigt.Mäklaren skrev:men jag anser att Riddarn är den bäste av dem två när båda har sin högstanivå.
Grymt skönt med seger och bara att njuta av den.
Men dock för tidigt att dra för stora slutsatser redan.
frölunda har visserligen vunnit samtliga matcher, men bara tack vare Honken. Deras spel har inte varit bra.
Idag när han var dålig så blev det en enkel seger.
Det kommer att sjungas klockan slår klockan slår Krüger gjorde mål, många gånger i hovet den här säsongen.
Hursomhelst min lördagsmiddag med en massa göteborgare kommer att bli mycket trevligare nu.
Men dock för tidigt att dra för stora slutsatser redan.
frölunda har visserligen vunnit samtliga matcher, men bara tack vare Honken. Deras spel har inte varit bra.
Idag när han var dålig så blev det en enkel seger.
Det kommer att sjungas klockan slår klockan slår Krüger gjorde mål, många gånger i hovet den här säsongen.
Hursomhelst min lördagsmiddag med en massa göteborgare kommer att bli mycket trevligare nu.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Känns nästan som att man drömmer...
Den perfekta bortamatchen var det. Det lilla minus jag hittar är att Printz/O. Eklund känns som en enda stor säkerhetsrisk. I synnerhet Eklund. I referatet på hemsidan står det att han var "helt felfri", vilket känns oerhört konstigt. Jag tyckte att det såg ut som att pucken var en handgranat när han fick den kring sig. Printz var väl något bättre idag än senast, men han ser fortfarande ut att vara lite halvpackad ute på isen.
Men Klubertanz alltså. Det är ju helt oundvikligt att göra en direkt jämförelse med Schneider, och här är ju Kyle så förkrossande mycket bättre. Vet att Schneider inledde starkt när han kom till laget förra året, men man ser ju direkt att det är klasskillnad. Får hoppas att Kyle är seriösare och har en bättre attityd också.
Pessimisten i mig kan ju dock inte låta bli att vara orolig för att vi drabbas av hybris och slarvar med detaljer i spelet nu på lördag, slutar använda huvudet och att Brynäs får retroaktiv utdelning för allt man missat hittills. Egentligen skulle vi haft ytterligare en bortamatch nu när det klickar så bra.
Den perfekta bortamatchen var det. Det lilla minus jag hittar är att Printz/O. Eklund känns som en enda stor säkerhetsrisk. I synnerhet Eklund. I referatet på hemsidan står det att han var "helt felfri", vilket känns oerhört konstigt. Jag tyckte att det såg ut som att pucken var en handgranat när han fick den kring sig. Printz var väl något bättre idag än senast, men han ser fortfarande ut att vara lite halvpackad ute på isen.
Men Klubertanz alltså. Det är ju helt oundvikligt att göra en direkt jämförelse med Schneider, och här är ju Kyle så förkrossande mycket bättre. Vet att Schneider inledde starkt när han kom till laget förra året, men man ser ju direkt att det är klasskillnad. Får hoppas att Kyle är seriösare och har en bättre attityd också.
Pessimisten i mig kan ju dock inte låta bli att vara orolig för att vi drabbas av hybris och slarvar med detaljer i spelet nu på lördag, slutar använda huvudet och att Brynäs får retroaktiv utdelning för allt man missat hittills. Egentligen skulle vi haft ytterligare en bortamatch nu när det klickar så bra.

Finns det egentligen något som är bättre än Brynäs och Linköping i 2 raka hemmamatcher?*Knirre skrev:Egentligen skulle vi haft ytterligare en bortamatch nu när det klickar så bra.

Normalt sett är det 6 "solklara" poäng ju.
En trepoängare mot LHC är i alla fall spikad redan nu i princip... Dom har det inte lätt när kungliga DIF står för motståndet!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Helt briljant genomförd match, kanske rent av den finaste insats jag sett Djurgården göra på flera säsonger. Disciplin och kvalitet rakt igenom hela matchen. Framför allt är det imponerande hur grabbarna vågar och kan hålla i pucken!
Blir ett nöje att gå till jobbet i Göteborg imorgon!
Blir ett nöje att gå till jobbet i Göteborg imorgon!

Tack för den.Kall-El skrev:Du tycks vara helt jävla blåst.
Nu är inte jag någon tvestjärt som du verkar att vara, men eftersom Printz får oförklarligt mycket "skäll" så tycker jag att det är på sin plats att lyfta fram när han gör en bra match.
Det finns nog inget lag som är trötta, varken mentalt eller fysiskt nu när det är full omgång på Lördag. Spelar man två dagar i sträck så kan det vara lite segt dagen efter, men klarar dom det i NHL så borde väl lagen i Sverige kunna spela en match i 4:de omgången på en Torsdag utan att vara slut mentalt eller fysiskt när det är dags att spela på Lördagen.
Jävla Pajas!
-
Helvete vilken skön kväll, satt och njöt hela matchen igenom. Har aldrig sett DIF vara så bra förut.
Apropå snacket om hur många vi var där borta på M, så var vi faktiskt inte alls många. 15-20 stycken kanske, kul att vi hördes iaf. Tack ni som var där!
Apropå snacket om hur många vi var där borta på M, så var vi faktiskt inte alls många. 15-20 stycken kanske, kul att vi hördes iaf. Tack ni som var där!

Finns intervju med Riddarn på Hallmans blogg www.hockeymedmariehallman.se
Fy fan vad jag är GRYMT nöjd med Klubertanz, sicken lirare!!! Han vill jag väldigt gärna se i Djurgårdströjan många säsonger framöver!
Härligt att ungtupparna fortsätter att producera. Måste lyfta fram Danielsson i denna match som kämpar på hela tiden i varje byten.
Härligt med vinst, och förhoppningsvis 3 nya poäng på Lördag!!
Härligt att ungtupparna fortsätter att producera. Måste lyfta fram Danielsson i denna match som kämpar på hela tiden i varje byten.
Härligt med vinst, och förhoppningsvis 3 nya poäng på Lördag!!