Frölunda HC - Djurgårdens IF, 1/10 2009
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 1/10 2009
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 1/10 2009
Har bara näst sista bortamatchen mot Sillarna förra säsongen på näthinnan när Linkan la sin underbara straff. Vore fantastisk om vi kunde göra om den bedriften och knipa 3 pinnar, men tror det blir oerhört tufft.. Även om vi kanske kommer skapa en del lägen så har ju Honken tydligen inlett säsongen lysande i deras kasse.
Mackan lär inte vara tillbaka misstänker jag? Otto ser vi väl tidigaste om en vecka.
Mackan lär inte vara tillbaka misstänker jag? Otto ser vi väl tidigaste om en vecka.
Torskar vi men visar upp ett bra bortaspel är jag nöjd här.
Tror att DIF ska försöka sätta press på frölundas backar.Frölunda har bara spelande backar och såna vill ju gärna inte ha någon uppvaktning..
Sen vara aggressiv framför frölundas mål med.
Sen vara aggressiv framför frölundas mål med.
Göte-spöket har varit ett problem för DIF länge.
Men nu när spelstilen är helt annorlunda mot hur den har varit, tror jag inte att Frölundas lekstuga med DIF fortsätter.
DIF kommer pressa Frölunda, smälla på i närkamper och visa mer vilja än tidigare.
Jag tror att vi har chanser till poäng, helt klart. Men det krävs en effektivitet, ett bra BP och en stabil Wesslau i målet.
Hoppas att vi får se detta... Då kan det nog bli en rolig afton.
Men nu när spelstilen är helt annorlunda mot hur den har varit, tror jag inte att Frölundas lekstuga med DIF fortsätter.
DIF kommer pressa Frölunda, smälla på i närkamper och visa mer vilja än tidigare.
Jag tror att vi har chanser till poäng, helt klart. Men det krävs en effektivitet, ett bra BP och en stabil Wesslau i målet.
Hoppas att vi får se detta... Då kan det nog bli en rolig afton.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Lägg till att PPet måste upp några snäpp igen.
Poäng här skulle vara bra. Kalkylerad förlust annars.
Poäng här skulle vara bra. Kalkylerad förlust annars.
Född till sportchef.
Om man våga matcha Printz lite mindre så kanske vi kan få med oss en poäng för den här matchen. Vinst vågar jag inte hoppas på.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Förväntar mig inte heller någonting i poängväg härifrån, men jag hoppas vi kan ge dem en tuff match i alla fall.
Hoppas DIF "chockar" frölunda med en tung checking över hela banan. Printz ska självklart spela, det gäller bara att para ihop honom med rätt backpartner, vilket varken Falk eller O.Eklund är.
2-2 eller seger idag, det är känslorna, men sedan så har jag influensa & feber å skit så mina känslor kanske är helt uppåt väggarna?
Heja DIF, för fan!
2-2 eller seger idag, det är känslorna, men sedan så har jag influensa & feber å skit så mina känslor kanske är helt uppåt väggarna?
Heja DIF, för fan!
Ja akta nu så du inte får något gristryne nu baraCaveman skrev:
Heja DIF, för fan!

Kommer vara på plats. Tungt om både Otto och Mackan inte kan vara med, just otto brukar vara bra mot frölunda.
Tror dock vi har en hyfsad chans att knipa någon poäng om vi spelar smart. Pressen är stor på frölunda hemma.
Tror dock vi har en hyfsad chans att knipa någon poäng om vi spelar smart. Pressen är stor på frölunda hemma.
Ögnade igenom sillstryparnas forum, dom är redan styva i korken efter tre segrar.
Vore skönt att ge dom stryk ikväll.
Wesslau stog väl på huvudet senast han vaktade där, får hoppas på en repris ikväll
P.S
Grattis till dottern Mackan
Vore skönt att ge dom stryk ikväll.
Wesslau stog väl på huvudet senast han vaktade där, får hoppas på en repris ikväll
P.S
Grattis till dottern Mackan
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
vilken back bör Printz spela med då?Caveman skrev:Hoppas DIF "chockar" frölunda med en tung checking över hela banan. Printz ska självklart spela, det gäller bara att para ihop honom med rätt backpartner, vilket varken Falk eller O.Eklund är.
Heja DIF, för fan!
Tyvärr tror jag att VFHC vinner rätt enkelt i afton.
Viktigare för oss dessutom att vinna hemma mot BIF i nästa omgång.
Det är jag är mest rädd för är att vi gör en enorm arbetsinsats, torskar med uddamålet och sedan är trötta mot BIF...
Gissar att siffrorna skrivs tioll 4-1 för VFs del...
- Remy Lebeau
Precis all press ligger på frölunda, ingen förväntar sig att vi ska ta poäng eller vinna. Jämför man trupperna så ska dom ta en lätt seger. Sällan är det dock så enkelt.
Det känns som att det kan sluta hur som helst.
Det känns som att det kan sluta hur som helst.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Stolt-Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu är det bara några timmar kvar och jag hoppas att vi har sex poäng efter matchen.
Jag gissar på att det blir 2-2 och en jämn match.
Men det skulle vara härligt att träda in i Hovet med två raka vinster med sig.
Jag gissar på att det blir 2-2 och en jämn match.
Men det skulle vara härligt att träda in i Hovet med två raka vinster med sig.
Djurgårdare för livet