Frölunda HC - Djurgårdens IF, 1/10 2009
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 1/10 2009
Hoppas det släpper frammåt denna matchen (vet att det gick bra mot hv men bara 3 mål frammåt efter det), tror på seger 3-1 eller 4-2!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Hoppas dom sätter hård press på frölundas backar och är aggressiva framför mål.
-
Nu är jag precis lika nervös som jag alltid är när det vankas match i scandinavium. Det är alltid en pina att sitta där inne tillsammans med 12k ärkepuckon som gapar för minsta lilla och verkligen inte kan ett smack om hockey. Lägg därtill den mäCktiga stämningen som finns där inne. Matcherna brukar också tyvärr sluta olyckligt, även om segern senast har gett mig visst hopp om att kunna sno en pinne idag. Tar vi poäng är jag helnöjd. Tror dock på torsk, 3-1 till vf. Sista målet i tom kasse av äcklet Niklas Andersson.
Matchdag idag... Frölunda borta står det på pappret.
Om man tippar något annat än en seger för Frölunda är man ju teoretiskt sett ute och cyklar. Och en dag som denna kan ju det bara sluta med en stortorsk med tanke på hur allt verkar gå emot DIF idag (GAIS händelsen).
Men hur som helst så får man väl be en bön innan matchstart, så att DIF vinner och man kan vakna på ett bra humör imorgon...
Kom igen nu DIF, få tyst på alla plastsupportrar i Scandinavium!
Nu tar vi det här!
Om man tippar något annat än en seger för Frölunda är man ju teoretiskt sett ute och cyklar. Och en dag som denna kan ju det bara sluta med en stortorsk med tanke på hur allt verkar gå emot DIF idag (GAIS händelsen).
Men hur som helst så får man väl be en bön innan matchstart, så att DIF vinner och man kan vakna på ett bra humör imorgon...
Kom igen nu DIF, få tyst på alla plastsupportrar i Scandinavium!
Nu tar vi det här!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Vi har ju en positiv kurva iaf. 0p i första matchen, 1 i andra och 3 i tredje. Blir det utklassning ikväll kanske?
Skämt åsido, det blir en tuff match, men jag tror vi har alla chanser att vinna. Visst har de vunnit tre raka, men även om det är lite tidigt att dra växlar så har de vunnit mot de tre sista lagen i tabellen just nu. Som sagt vi kan nog chocka frölunda..
Skämt åsido, det blir en tuff match, men jag tror vi har alla chanser att vinna. Visst har de vunnit tre raka, men även om det är lite tidigt att dra växlar så har de vunnit mot de tre sista lagen i tabellen just nu. Som sagt vi kan nog chocka frölunda..
i
Ridderwall i mål. Detta vinner vi. Bara Frölunda inte skjuter på mål.
Född till sportchef.
Fan, Ridderwall i kassen
Nu kändes det genast mycket svårare, men har får gärna motbevisa mig! 

Hej
Någon som vet:
Varför spelar riddarn? Gustaf har ju tänt till senaste matcherna.
Föder mackan fortfarande barn?
Hur står det till med otto?
Hoppas på lite tur den här matchen, det är annars alltid landsortslagen som har turen med sig, t ex i hv-matchen. Ett par enkla mål på en okoncentrerad honken så är det game on.
Kommer att lyssna på matchen på radiosporten från miami beach
Någon som vet:
Varför spelar riddarn? Gustaf har ju tänt till senaste matcherna.
Föder mackan fortfarande barn?
Hur står det till med otto?
Hoppas på lite tur den här matchen, det är annars alltid landsortslagen som har turen med sig, t ex i hv-matchen. Ett par enkla mål på en okoncentrerad honken så är det game on.
Kommer att lyssna på matchen på radiosporten från miami beach
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Kan vara det roligaste jag läst på länge!sensei skrev: Föder mackan fortfarande barn?
Riddarn i mål..Var ju inte vad jag hoppades på.
Word. Chansen till sudden/vinst minskade rejält där. Om inte han spikar igen totalt så står ju Waldau på lördag i alla fall, kan väl vara bra att lufta Stefan lite också.warrant skrev:Riddarn i mål..Var ju inte vad jag hoppades på.
Men för HELVETE!
Ska det bli samma visa iår igen? Peta en målvakt som varit mycket stabil i två matcher? Med andra ord ska vi inte ha någon förstamålvakt denna säsongen heller utan alla ska spela lika mycket alá skolgymnastiken.
Har pappa Rolf månne någon hållhake på DIF? Att hans son måste stå ett visst antal macher annars spränger han hovet?
Ridderwall gör säkert en jättematch bara för det, men fortfarande är jag inte förtjust i hur man sköter målvaktssituationen...
Ska det bli samma visa iår igen? Peta en målvakt som varit mycket stabil i två matcher? Med andra ord ska vi inte ha någon förstamålvakt denna säsongen heller utan alla ska spela lika mycket alá skolgymnastiken.
Har pappa Rolf månne någon hållhake på DIF? Att hans son måste stå ett visst antal macher annars spränger han hovet?
Ridderwall gör säkert en jättematch bara för det, men fortfarande är jag inte förtjust i hur man sköter målvaktssituationen...
Varför petar man Wesslau? Han var ju lysande sist...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Någon som tippar vinst/förlust för Djurgårn?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Trötta?? säsongen har precis startat.Kall-El skrev:vilken back bör Printz spela med då?Caveman skrev:Hoppas DIF "chockar" frölunda med en tung checking över hela banan. Printz ska självklart spela, det gäller bara att para ihop honom med rätt backpartner, vilket varken Falk eller O.Eklund är.
2-2 eller seger idag, det är känslorna, men sedan så har jag influensa & feber å skit så mina känslor kanske är helt uppåt väggarna?
Heja DIF, för fan!
Tyvärr tror jag att VFHC vinner rätt enkelt i afton.
Viktigare för oss dessutom att vinna hemma mot BIF i nästa omgång.
Det är jag är mest rädd för är att vi gör en enorm arbetsinsats, torskar med uddamålet och sedan är trötta mot BIF...
Gissar att siffrorna skrivs tioll 4-1 för VFs del...
Printz är inte så snabb på skridskorna, inte heller är han alltid vän med pucken, men han gör ett stort jobb i defensiven, framför vår målvakt, där är hård och resolut. Falk är också på tok för slö på skridskorna och väger för lätt i närkamperna. Oscar är alldeles för osäker. Printz behöver någon som jänkaren eller Timmy som backpartner.