Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av sensei »

melker skrev:..
Passar på att säga att jag verkligen gillar din signatur :)

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Torpedo Novgorod
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Hellre lapp på luckan i premiären och jävligt bra drag på Hovet än 4000 osålda biljetter och 1/3-dels tomt Globen.

Jag förstår inte vissas stora intresse att få några ströåskådare till Globen, tycker inte att det är värt det. Visst får man några tusenlappar till men man tappar så mycket mer.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Highwind skrev:DIF ska spela där klacken vill. Klacken är hjärtat i DIF och det förstår Djurgårdens ledning. Det är tackvare den goda dialogen med JK som detta uppsving för hockeyn har blivit verklighet. Ska vi lyssna på slipsfolk eller klacken?

Tur att DIF inte lyssnar på vissa här inne.

Fortsätt sjunga, klackhjältar!
Och att det går att sälja drygt fem tusen dvs 70% extra biljetter vid några få extra populära matcher på Globen för att fylla på en från början sargad klubbkassa gör heller inte utrymme för några undantag?
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Fricke skrev:
Och att det går att sälja drygt fem tusen dvs 70% extra biljetter vid några få extra populära matcher på Globen för att fylla på en från början sargad klubbkassa gör heller inte utrymme för några undantag?
Vilka matcher kan locka 13000?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Globen är en hästhoppningsarena, medans Hovet är en renodlad hockeylada.

Förstår inte varför man vill spela i globen, stämningen är ju lika med noll.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Fricke skrev:
Highwind skrev:DIF ska spela där klacken vill. Klacken är hjärtat i DIF och det förstår Djurgårdens ledning. Det är tackvare den goda dialogen med JK som detta uppsving för hockeyn har blivit verklighet. Ska vi lyssna på slipsfolk eller klacken?

Vad är det du inte förstår? Vill du ha dit 5000 bönder bara för att fylla upp Globen... För några Djurgårdare lär det inte dra, att spela i Globen.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Torpedo Novgorod skrev:
Fricke skrev:
Vilka matcher kan locka 13000?
Brynäs matcher kan locka upp till 12000 iallafall. Och matcherna i slutet av säsongen lockar också mycket folk!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Caveman skrev:
Fricke skrev:

Vad är det du inte förstår? Vill du ha dit 5000 bönder bara för att fylla upp Globen... För några Djurgårdare lär det inte dra, att spela i Globen.
Dead on Caveman. Jag vill vid några få extra intressanta matcher så som t.ex. Leksand, Brynäs, AIK och Peter Forsberg comeback matcher sälja 5000 extra biljetter = omsättningsökning med 70%. Om det är bönder, slipsar, mormoner, uteliggare eller inskränkta grottmänniskor som köper dessa 5000 extra biljetter är för mig HELT egalt. Pengar luktar inte och senaste årsbokslutet skvallrar om vilken otrolig nytta ett par två sådana matcher om året skulle göra.
Användarvisningsbild
God Father

Tifo

Inlägg av God Father »

Blir det något ballt Tifo i morgon?
DonCorleone
Honken

Inlägg av Honken »

Fricke skrev:
Caveman skrev:
Fricke skrev: Och att det går att sälja drygt fem tusen dvs 70% extra biljetter vid några få extra populära matcher på Globen för att fylla på en från början sargad klubbkassa gör heller inte utrymme för några undantag?
Dead on Caveman. Jag vill vid några få extra intressanta matcher så som t.ex. Leksand, Brynäs, AIK och Peter Forsberg comeback matcher sälja 5000 extra biljetter = omsättningsökning med 70%. Om det är bönder, slipsar, mormoner, uteliggare eller inskränkta grottmänniskor som köper dessa 5000 extra biljetter är för mig HELT egalt. Pengar luktar inte och senaste årsbokslutet skvallrar om vilken otrolig nytta ett par två sådana matcher om året skulle göra.
Det här har väl ältats fram och tillbaks i diverse trådar.

Men det är svårt att både ha och äta kakan.
Stämningen i Hovet är svårslagen, det krävs slutspel eller derby för att nå motsvarande stämning i Globen.
Hovet är unket härlig på nått sätt. En riktig hockeylada. Globen är en koncert arena.
Men visst vore det fint att få in pengarna från ett par fullsatta matcher i Globen. Det skulle finansiera en klass spelare till.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Globen är DEFINITIVT inte en konsertarena,sämre akustik får man leta efter! Däremot är den som hockeyarena ÖVERLÄGSET bättre än Hovet! Och då tänker jag på sikten och hur spelet kan följas!Däremot så är ju stämningen bättre på Hovet,helt klart!

Men för egen del hoppas jag på att storpubliken kommer tillbaks så alla matcher kan förläggas i den bästa ARENAN: Globen!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Självklart måste strävan ifrån Djurgården Hockeys sida vara att man lyckas locka till sig en tillräckligt stor publikbas för att återigen kunna spela i en arena med större kapicatiet än 8200 personer.

Vet också att man(publikrådet) jobbar hårt med att ta fram riktlinjer/planer för hur man skall skapa en produkt som kan locka en så stor publik som möjligt.

Visst är det så att stämningen är helt överlägsen på Hovet, men tillgången till utrymmen för restauranger,barer,souvenirer, mötesplatser mm är inte i nivå med vad man kanske skulle kunna önska sig.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Som Fricke konstaterar så finns det potential att sälja slut ett antal matcher per säsong på Globen vilket är extremt viktigt för ekonomin. Visst fan ska det gå att skapa tryck i Globen, sälj 3000 klackbiljetter så ska du nog få se stämning utan dess like...
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Som läget är nu så ska DIF vara väldigt glada om vi får ett snitt på över 6500 personer. Att då komma och prata om att DIF ska spela i Globen, den arenan som tog död på allting, anser jag vara ett hån. Varför ska DIF spela i Globen då? Jo, motståndarna dra så mycket publik.. Hör ni inte hur illa det låter? Det blir ingen klack på 3000 i Globen, blir den på 300 ska vi vara glada.

Vad är det inte folk förstå, det hade inte vart sålt 750-säsongsbiljetter i klacken, det hade inte funnitsnågon aktiv sittplats.. Ska det vara så jävla svårt att förstå. Varför ska DIF som hemmalag förlägga sin matcher i en arena som Globen, för att motståndarfansen ska få ta över i Sthlm? I helvete heller, Hovet tar 8094/pers det är bra så, PUNKT!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Personligen längtar jag INTE tillbaka till Globen, men visst pengarna skulle behövas! Kan vi få till de pengarna utan att byta arena?

Kan inte förstå att man längtar tillbaka till Globen, som jag egentligen inte vet vad den är bra till. Luciakonsert och Disney On Ice kanske. Som publik kommer man alldeles för långt ifrån spelet. På Hovet kan man känna doften av is och sitter man bakom båset kan man för fan höra spelarnas flåsande.

Hellre Hovet fyllt till bredden än några utsålda Globar, men ett snitt på 6000 - i Globen är det halvtomt.
Skriv svar