Håller med, dock bör man återinföra detta till ett live uppträdande som man hade förut. Fast det handlar väl om pengar som allt annat..Edin skrev:Nationalsången ska givetvis vara kvar, den hör till när man är på ishockey!
Tillbaka med cheerleaders och publikvärd
Re: Tillbaka med cheerleaders och publikvärd
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Antingen live eller inget. Låter ju bara fult och pinsamt när det är ett kassettband som spelar. Nej, slopa Nationalsången och låt alla spelare ställa upp sig på led och lyssna på Sjung för gamla Djurgår'n iställetEdin skrev:Nationalsången ska givetvis vara kvar, den hör till när man är på ishockey!alext skrev:Bara jag som tycker att vi ska slopa nationalsången innan match?! Vafan är grejen med den? Okej vid landskamper och sånt, men på alla vanliga matcher?

Jag håller med dig fullt ut. Under grundserien känns nationalsången löjlig inför varenda omgång. Dock tycker jag att nationalsången ska spelas under slutspelsmatcherna och givetvis i samtliga landskamper, men som sagt, inte under grundserien.alext skrev:Bara jag som tycker att vi ska slopa nationalsången innan match?! Vafan är grejen med den? Okej vid landskamper och sånt, men på alla vanliga matcher?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Angående nationalsången så har nog DIF inget att säga till om där.
Det är väl hockeyförbundet som beslutat att den ska spelas före varje match...
Så det slipper vi garanterat inte, men man skulle ju kunna göra det lite mer spännande genom att använda levande musik eller åtminstonde sång
Det är väl hockeyförbundet som beslutat att den ska spelas före varje match...
Så det slipper vi garanterat inte, men man skulle ju kunna göra det lite mer spännande genom att använda levande musik eller åtminstonde sång
DIF har Världens bästa klack ! ! !
Man blir tårögd när klacken skallrar in i det sista även när hoppet (i alla fall för mig) slocknat.
Ärligt pojkar och flickor jag menar vad jag skriver, Jag har varit på NHL-matcher med 20.000 åskådare och där man kunde höra jänkarna käka poppcorn på läktaren mitt i mot. Enda gången publiken slutate käka var när det blev slagsmål eller en smarrig tackling.
Det finns ingen som når upp till er !!!
Nog med smörsnacket
Men det fattas något i pausen, att se knattarna spela är helt underbart, och att isen måste spolas och frysa det fattar jag. men det borde hända något mer. Hockey måste kunna bli en familjefest igen. Problemet är bara hur.
Man blir tårögd när klacken skallrar in i det sista även när hoppet (i alla fall för mig) slocknat.
Ärligt pojkar och flickor jag menar vad jag skriver, Jag har varit på NHL-matcher med 20.000 åskådare och där man kunde höra jänkarna käka poppcorn på läktaren mitt i mot. Enda gången publiken slutate käka var när det blev slagsmål eller en smarrig tackling.
Det finns ingen som når upp till er !!!
Nog med smörsnacket

Men det fattas något i pausen, att se knattarna spela är helt underbart, och att isen måste spolas och frysa det fattar jag. men det borde hända något mer. Hockey måste kunna bli en familjefest igen. Problemet är bara hur.
- Christopher J
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5733818.ab
Kul att se att Djurgården jobbar hårt för att få mer publik till matcherna. Har dock svårt att se att barnfamiljerna ska komma till hovet med tanke på hur det ser ut nu ( trångt, branta trappor och gammalt) Ska man locka barnfamiljer måste man lägga några matcher i Globen. Nu när intresset är så stort, varför lägger man inte några matcher i Globen i slutet på säsongen för att tjäna mer pengar? tänk 13 850 människor i intäkter.
Kul att se att Djurgården jobbar hårt för att få mer publik till matcherna. Har dock svårt att se att barnfamiljerna ska komma till hovet med tanke på hur det ser ut nu ( trångt, branta trappor och gammalt) Ska man locka barnfamiljer måste man lägga några matcher i Globen. Nu när intresset är så stort, varför lägger man inte några matcher i Globen i slutet på säsongen för att tjäna mer pengar? tänk 13 850 människor i intäkter.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Calle skrev:Minns när Globens trappor fylldes av vackra cheerleaders med röd-gul-blå tights och vacker dans. Ett minst sagt poppis inslag (åtminstone bland oss grabbar) men även en riktig stämningshöjare. Minns även token som sprang runt runt och gallskrek i micken för hetsa publiken att heja fram Djurgården. Ngt enerverande ibland dock, men sammantaget även han en grym tempohöjare! Jag tycker inramningen kring matcherna är viktiga och värt att satsa mer på, för att med enkla medel få stämningen på topp! Knattehockeyn i periodpauserna t.ex. hoppas jag fortsätter, men alltså utökas rejält av massvis med annat kul då det är "dö-tid" eller paus. Kanske även kan bli lite extra dragplåster för den mer kräsna delen av publiken?
Säsongen har inte ens startat och du har redan vunnit pris för säsongens mupp!!!
Allt pinsamt skit vi kämpat flera år för att bli av med och läktarkulturen som sakta byggs upp igen har du tydligen missat helt!
Pinsamma jävel....
Ganska onödigt språk du använder.Calle skrev:
Säsongen har inte ens startat och du har redan vunnit pris för säsongens mupp!!!
Allt pinsamt skit vi kämpat flera år för att bli av med och läktarkulturen som sakta byggs upp igen har du tydligen missat helt!
Pinsamma jävel....
Ta det piano, alla har rätt till en egen åsikt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äh, var inte så kinkig.Busmicke skrev:Ganska onödigt språk du använder.Calle skrev: Säsongen har inte ens startat och du har redan vunnit pris för säsongens mupp!!!
Pinsamma jävel....
Ta det piano, alla har rätt till en egen åsikt.
Jag är på Calles linje till 100%
Säg den glädje som varar
Instämmer till fullo!Hillbilly skrev:Calle skrev:Minns när Globens trappor fylldes av vackra cheerleaders med röd-gul-blå tights och vacker dans. Ett minst sagt poppis inslag (åtminstone bland oss grabbar) men även en riktig stämningshöjare. Minns även token som sprang runt runt och gallskrek i micken för hetsa publiken att heja fram Djurgården. Ngt enerverande ibland dock, men sammantaget även han en grym tempohöjare! Jag tycker inramningen kring matcherna är viktiga och värt att satsa mer på, för att med enkla medel få stämningen på topp! Knattehockeyn i periodpauserna t.ex. hoppas jag fortsätter, men alltså utökas rejält av massvis med annat kul då det är "dö-tid" eller paus. Kanske även kan bli lite extra dragplåster för den mer kräsna delen av publiken?
Pinsamma jävel....