Tillbaka med cheerleaders och publikvärd
Tillbaka med cheerleaders och publikvärd
Minns när Globens trappor fylldes av vackra cheerleaders med röd-gul-blå tights och vacker dans. Ett minst sagt poppis inslag (åtminstone bland oss grabbar) men även en riktig stämningshöjare. Minns även token som sprang runt runt och gallskrek i micken för hetsa publiken att heja fram Djurgården. Ngt enerverande ibland dock, men sammantaget även han en grym tempohöjare! Jag tycker inramningen kring matcherna är viktiga och värt att satsa mer på, för att med enkla medel få stämningen på topp! Knattehockeyn i periodpauserna t.ex. hoppas jag fortsätter, men alltså utökas rejält av massvis med annat kul då det är "dö-tid" eller paus. Kanske även kan bli lite extra dragplåster för den mer kräsna delen av publiken?
Re: Tillbaka med cheerleaders och publikvärd
Hoppas verkligen inte att du är seriös?
Tycker du verkligen ditt förslag är en bättre stämningshöjare jämfört med det klacken bidrar med varje match?
Nej, hoppas inte ditt förslag går igenom.
Nej, hoppas inte ditt förslag går igenom.
Hahahah.. Han den där roliga gubben med en saftblandare på en hjälm som figurerade i sm-finalen mot SSK 1984 var det väl? Samma år som jokertröjorna.
Däremot behöver folk underhållas under periodpauserna, det kan jag hålla med om. Intervjuer och historiska klipp från retromatcher el liknande skulle vara kul.
Däremot behöver folk underhållas under periodpauserna, det kan jag hålla med om. Intervjuer och historiska klipp från retromatcher el liknande skulle vara kul.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei skrev:Hahahah.. Han den där roliga gubben med en saftblandare på en hjälm som figurerade i sm-finalen mot SSK 1984 var det väl? Samma år som jokertröjorna.
Calle syftar på Peter även kallad PajasPeter, som sprang runt och väsnades. Var inte populär, men på den tiden var det en ynklig skara i klacken - och då tyckte väl Dif det var värt med en sådan clown. Nuförtiden är det ofantligt mycket bättre stämning, likt den i början av 90-talet, fortsätt så JK!
Jag måste faktiskt säga att det finns en poäng där med bättre underhållning i pausen.
Minns att jag som liten grabb var på ett par matcher i Delfinen uppe i Luleå, där hade de alltid en tävling i pausen där man lottade en från publiken som fick försöka pricka pucken i mål från halva plan.
Något liknande skulle faktiskt kunna funka. Knattematchen i första paus och sen nånn typ av skott-tävling i andra.. ?
Fler förslag?
Minns att jag som liten grabb var på ett par matcher i Delfinen uppe i Luleå, där hade de alltid en tävling i pausen där man lottade en från publiken som fick försöka pricka pucken i mål från halva plan.
Något liknande skulle faktiskt kunna funka. Knattematchen i första paus och sen nånn typ av skott-tävling i andra.. ?
Fler förslag?
Gillar du inte läckra cheerleaders i tights??Stadion skrev:Hoppas verkligen inte att du är seriös?

Alltså, inget går upp mot den oersättliga klacken, men den tar jag för självskriven under matcherna - annars kan vi ju typ skrota hela konceptet med ishockeymatcher. Är bara ute efter att återigen spetsa till stämningen ytterligare. Och hur kul är det i ex. andra periodpausen att läsa matchprogrammet - igen - och vänta på nedsläpp i tredje? Det fanns ju prickskyttetävlingar förr med två från publiken som var med, och nån gång kunde man testa hur hårt man kunde skjuta slagskott ute i arenan. Och var någon från laget skadad minglade han eller tog emot frågor från publiken etc. Mer sånt!
(Dessutom får någon gärna tänka över det faktum att om man vill ha en korv eller kaffe i pausen får man kallt räkna med att missa första minuten av nästa period p.g.a. den enorma kön. Alternativt skita i sista minuten för dra till tjorren för att kunna hamna först. Inge bra om man hatar köer som jag.)
Vill man se tjejer i tights kan man gå på damvolleyboll. Publikvärden som sprang runt och gapade är kanske det mest pinsamma i DIF:s historia.
Mer underhållning i pausen vore dock inte fel.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller helt & hållet med. Cheerleaders som fenomen måste ju vara något av det mest patetiska som "uppfunnits". Skäms varje gång jag ser det.Oulf skrev:Vill man se tjejer i tights kan man gå på damvolleyboll. Publikvärden som sprang runt och gapade är kanske det mest pinsamma i DIF:s historia.
Pausunderhållningen (eller snarare brist på) skulle ju dock kunnas förbättras avsevärt. Intervjuer och liknande direkt efter perioden och innan är ju alltid trevligt, men resten av tiden är ett enda långt gäspande.
Fast enligt mig är det nästan viktigast att få ordning på serveringarna under matcherna så att folk kan få sig en bärs.
Börja med att slopa det sossiga alkoholförbudet på arenan. Ha sedan försäljare som springer runt och serverar starköl direkt till publiken på plats.
Nu är det här inget jätteproblem för oss säsongare då vi har egna barer med minimal kö, men det är viktigt att locka till sig massorna med ett bekvämt event i det stora hela.
Cheerleaders är jag tveksam till, eller rent av negativ. Då JK leder all form av "cheering" så ser jag inte riktigt vilken funktion de ska ha. Bättre då med enstaka konståkningsevent under periodpausen, precis som det har vart under en tid.
Slutligen, lite OT, så känns det riktigt billigt med en inspelad nationalsång före match.
Börja med att slopa det sossiga alkoholförbudet på arenan. Ha sedan försäljare som springer runt och serverar starköl direkt till publiken på plats.
Nu är det här inget jätteproblem för oss säsongare då vi har egna barer med minimal kö, men det är viktigt att locka till sig massorna med ett bekvämt event i det stora hela.
Cheerleaders är jag tveksam till, eller rent av negativ. Då JK leder all form av "cheering" så ser jag inte riktigt vilken funktion de ska ha. Bättre då med enstaka konståkningsevent under periodpausen, precis som det har vart under en tid.
Slutligen, lite OT, så känns det riktigt billigt med en inspelad nationalsång före match.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Äh, varför cheerleaders? Dom må vara snygga och underhållande att titta på, men man går ju inte på hockey för att se på snygga tjejer precis.
Däremot borde DIF Hockey försöka få igång pausaktiviteter, för som det är för stunden så är periodpauserna helt döda, förutom när någon knatte tacklar en annan knatte i knattematcherna. Det är ganska roligt att se på.
Något som i princip måste införas, är att i varje periodpaus ska det spelas Djurgårdslåtar minst en gång, medan man dumpar alla fjollsångare som Håkan Hellström i pauserna. Jag skäms när hans låtar spelas inne på hovet.
Det ska vara lite mer av DIF i pauserna tycker jag.

Däremot borde DIF Hockey försöka få igång pausaktiviteter, för som det är för stunden så är periodpauserna helt döda, förutom när någon knatte tacklar en annan knatte i knattematcherna. Det är ganska roligt att se på.

Något som i princip måste införas, är att i varje periodpaus ska det spelas Djurgårdslåtar minst en gång, medan man dumpar alla fjollsångare som Håkan Hellström i pauserna. Jag skäms när hans låtar spelas inne på hovet.
Det ska vara lite mer av DIF i pauserna tycker jag.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ahaha, jo de där flickorna har man fortfarande minnen utav! 

För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Ja det har jag med..Fina och jätte trevliga..
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Pajasjippon hör hemma i USA och hos bönderna - INTE på Hovet!
Är du kåt på brudar finns krogen, internet och strippklubbar. Nog snackat.
Är du kåt på brudar finns krogen, internet och strippklubbar. Nog snackat.
Säg den glädje som varar
Cheerleading? Låter som ett dåligt skämt. Däremot så behövs någon underhållning för den andra periodpausen.
Låter som en utmärkt idé!sensei skrev:Fast enligt mig är det nästan viktigast att få ordning på serveringarna under matcherna så att folk kan få sig en bärs.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.