Den enas död den andras bröd.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Hace

Re: Den enas död den andras bröd.

Inlägg av Hace »

Finns det någon här som påstår att något som Djurgården gör inte är på riktigt?? :shock:
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Fånig diskussion.

Så det bästa laget vinner inte SM-guld? Efter en lång serie i grundspelet. Sedan kvartsfinal, semifinal och final i bäst av 7 matcher. Det är nog det bästa laget som vinner.

Grundfrågan som var om publiken tror jag kan stämma. Hockeyn känns hetare, mest därför att klubben verkligen vill ha oss fans. Det kan man inte alltid säga om fotbollen.

Men som sagt, väldigt iq-befriad diskussion angående vilken sport som är på riktigt eller inte.
Född till sportchef.
Jeremy Roenick

Inlägg av Jeremy Roenick »

Hace skrev:Finns det någon här som påstår att något som Djurgården gör inte är på riktigt?? :shock:
Läs hela tråden och inte bara det sista inlägget :roll:
Jeremy Roenick

android skrev:Hockeyn känns hetare, mest därför att klubben verkligen vill ha oss fans. Det kan man inte alltid säga om fotbollen.
Bullshit! Det där är en mainstream invändning. Men gå till hockeyn då dit alla andra verkar gå... Det verkar mest inne.

Jag håller både på DIF Fotboll och DIF Hockey.

Det lag som kommer etta i en grundserie ska anses vara mästare. Att det lag som kommer åtta kan bli det är bara fånigt. Fånigt är också att de sämsta lagen ska ges ytterligare en chans att hänga kvar. Har man inte lyckats med att ta tillräckligt många poäng efter 55 omgångar ska det laget ovillkorligen degraderas.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Bullshit från ditt håll. Jag har vart på stadion alla matcher iår och två bortamatcher.
Visst fotbollen har skärpt sig iår. Men det finns mycket att jobba med, vilket du VET! Jag tänker inte lista någonting då du bara kommer skrika om att jag bara försvarar hockeyn och hatar fotboll isåfall.

Sen är det ju en jävligt subjektiv bedömning från din sida att det lag som vinner serien är rättfärdiga mästare. En idrott har regler och bestämmelser.

Det som är mest bullshit är ditt påstående om att fotboll är på riktigt och inte hockey. Djurgården är på riktigt. Resten är låtsats.
Född till sportchef.
Jeremy Roenick

android skrev:Bullshit från ditt håll. Jag har vart på stadion alla matcher iår och två bortamatcher.
Visst fotbollen har skärpt sig iår. Men det finns mycket att jobba med, vilket du VET! Jag tänker inte lista någonting då du bara kommer skrika om att jag bara försvarar hockeyn och hatar fotboll isåfall.

Sen är det ju en jävligt subjektiv bedömning från din sida att det lag som vinner serien är rättfärdiga mästare. En idrott har regler och bestämmelser.

Det som är mest bullshit är ditt påstående om att fotboll är på riktigt och inte hockey.

Jaså minsann. Jag har för mig att jag skrev så här.
Jeremy Roenick skrev:Tyvärr gäller väl den gamla devisen om att hockey är underhållning och att fotboll är på riktigt. Jag vill emellertid att båda sektionerna drar fulla hus.
android skrev:Djurgården är på riktigt. Resten är låtsats.
Har jag påstått något annat! Läser du bara vad du vill läsa, eller förstår du inte vad du läser?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

quote="Jeremy Roenick"]
android skrev:Bullshit från ditt håll. Jag har vart på stadion alla matcher iår och två bortamatcher.

Det som är mest bullshit är ditt påstående om att fotboll är på riktigt och inte hockey.
Jaså minsann. Jag har för mig att jag skrev så här.
Jeremy Roenick skrev:Tyvärr gäller väl den gamla devisen om att hockey är underhållning och att fotboll är på riktigt. Jag vill emellertid att båda sektionerna drar fulla hus.
Okej, jag uppfattade att du tyckte fotboll var på riktigt och hockey är underhållning eftersom du har försvarat påståendet med den raka serien osv. Men vi är överens om att vi båda vill ha fullt hus både på hovet och stadion. Det räcker gott.
android skrev:Djurgården är på riktigt. Resten är låtsats.
Har jag påstått något annat! Läser du bara vad du vill läsa, eller förstår du inte vad du läser?[/quote]

Nej det har du inte, det är mitt påstående. La inga ord i munnen på dig med dom orden. Ber om ursäkt om du uppfattade det så.

Nog diskuterat, ta det i PM om du vill utveckla eller vill ha någon förklaring till.
Född till sportchef.
Jeremy Roenick

android >>>

Sorry! Jag överreagerade kanske. Jag är toknervös inför matchen på måndag så då kan det bli att man slåss mot väderkvarnar och hugger på allt man uppfattar som mothugg mot en själv. :D
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Ha-ha! :lol:
Hårde Hardy i båset, onekligen ett koncept inlindat med segerns sötma.
Tabelltvåa och betongdjungelns fruktade blårandiga rovdjur markerar sitt revir från läktaren, UNDERBART!

Trial by fire!
Fotbollen gick av stapeln, hur blir det med Järnkaminernas närvaro hädanefter?
Med fjärilar i magen väntar jag spänt.

Vår i Sverige, dock inte lika varmt som jag hade väntat mig, HOT DAMN så mycket snö.
Känns som man vore i Piteå :wink:

Bild
Blue Saints...
Skriv svar