Backar [samla allt i den här tråden]

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

DIForever skrev:Om han tackar nej till ett NHL-kontrakt, vad är det då som talar för att han skulle tacka ja till ett bud från DIF?
ok, tyvärr har jag inte hört nått om det, kanske tackar nej för det är för stor omställning inte bara hockeymässigt utan familjen oxå, är mycket sånt som räknas också.

glöm kenny då :) men tycker annars att han är en för bra abck för att spela i Rögle i allsvenskan
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det är mycket tal om så kallade klassbackar här på forumet och då vill jag veta vad ni tycker är en klassback egentligen. För mig är en klassback en spelare som t.ex. Nicklas Lidström.
Bigge

Inlägg av Bigge »

DIForever skrev:Om han tackar nej till ett NHL-kontrakt, vad är det då som talar för att han skulle tacka ja till ett bud från DIF?
skrev enbart att han är en stabil back och poängterade att det är en sån vi behöver.

Man kan tacka ja till es kontrakt än man tackat nej till NHL kontrakt, tror inte det finns nån klasul där :)

Kanske familjeskäl som han tackade nej till !!??
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Daniel Tjärnqvist. Där har du en riktig klassback. En back som är skridskoskicklig, har bra skott och dessutom e en bra framspelare.

Ett annat exempel e exempelvis Dan Boyle som ju återfanns i DIF förra säsongen. Han var riktigt RIKTIGT duktig.
Bigge

Inlägg av Bigge »

men ett nej till NHL betyder väl inte automatiskt ett nej till ES!?

har har antagligen kontrakt med Rögle bästa år.

men sa inte att vi skulle köpa honom, skrev att det är en sån back DIF behöver, kanske inte just han men den sortens.

PEKKA21: håller med Lidström är en KLASS BACK(fast en sådan i en klass för sig) finns nog ingen som han :)

annars tycker jag Norström, Tjärnqvist är bra defensivt,

I sveriges marknad(inom ES) ser jag ingen som skulle kunna bli som honom(Lidas) inte så här på rak arm.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

pekka21 skrev:Det är mycket tal om så kallade klassbackar här på forumet och då vill jag veta vad ni tycker är en klassback egentligen. För mig är en klassback en spelare som t.ex. Nicklas Lidström.
Att Lidström räknas som en klassback är väl ändå att göra det lite väl enkelt för sig.. karln har vunnit flera Norris troféer och är fortsatt en av de kanske 5 bästa backarna på planeten. Betyder det att en klassback i din värld måste vara top 5 i hela hockeyvärlden?

Att vara en sk "klassback" är en relativ fråga, som så mycket annat. Är man en av de 20 bästa backarna i elitserien så bör man med fördel kunna kallas för "klassback", speciellt om man spelar i ett lag med så svag backbesättning som DIF för tillfället har.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

J-vla synd att inte Albelin vile avsluta hos oss. Han är definitivt en stabil klassback i mina ögon. Ingen poäng-maskin kanske, men en riktig klippa. Säkerheten själv.
Ingen seger utan offer
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Ritterwand skrev:
pekka21 skrev:Det är mycket tal om så kallade klassbackar här på forumet och då vill jag veta vad ni tycker är en klassback egentligen. För mig är en klassback en spelare som t.ex. Nicklas Lidström.
Att Lidström räknas som en klassback är väl ändå att göra det lite väl enkelt för sig.. karln har vunnit flera Norris troféer och är fortsatt en av de kanske 5 bästa backarna på planeten. Betyder det att en klassback i din värld måste vara top 5 i hela hockeyvärlden?

Att vara en sk "klassback" är en relativ fråga, som så mycket annat. Är man en av de 20 bästa backarna i elitserien så bör man med fördel kunna kallas för "klassback", speciellt om man spelar i ett lag med så svag backbesättning som DIF för tillfället har.

Alla har vi olika definitioner på vad en klassback är u har din och jag har min, det behöver inte alls vara en back som är top 5 i hela världen Lidström var bara ett exempel.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Allt om backar i denna tråden..
Ronnie Pettersson klar för nästa säsong. Han lär väl spela back då med drar jag till med i en inte alltför vågad gissning..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Skriv svar