Bremberg i landslagströjan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boråsaren

Bremberg i landslagströjan

Inlägg av Boråsaren »

Matchen mot Slovakien tog precis slut och Bremberg gjorde en riktigt bra match. Om jag har rätt så noterades han får två assists, vet ej om jag har rätt i den frågan.

Han är bra med i spelet, underbar passningar och bra spelsinne!

Bremberg kanske har gjort sina dagar i Tre Kronor men ändå så är det kul att se honom i den gul-blåa tröjan.
amöba

Inlägg av amöba »

Håller helt och hållet med dig. Var på plats i Sundsvall. Mycket folk där. Viken tycker att han har eliseriens skönaste händer...hur vet han det :shock:
Nej, men ärligt så tycker jag Linkan är e n grymt viktig spelare som producerar och producerar
Hrodgar

Inlägg av Hrodgar »

Han gjorde väl 4-0 målet om jag inte såg helt fel på sammanfattningen?
amöba

Inlägg av amöba »

nej, han gjorde 2 assists, blev nog lite fel i protokollet
fosforos
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av fosforos »

Visst är det kul Med Linkan i landslaget. Synt att det kommer 8 år försent bara. Eller rättare sagt synd att han inte blev den kung han borde blivit i landslaget från början.
Såg inte matchen men det verkar inte varit särskilt allvarligt vad jag hört. Det där laget känndes mest som ett litet jippo för att tacka av ett par gamla landslagslirare.
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Bremberg gjorde en stark insats...men han hängde ju inte riktigt med i skridskoåkningen...dock är det ju inte hans starka sida ..utan hans sätt att tänka hockey.
Oerhört smart spelade han och får klart godkänt med 2 ass....
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Linkan har oerhörda kvaliteér men som hockeyspelare måsta han nog ha trygghet runtomkring sig. En tränare som tror på honom osv.

Känns som om han kanske e bättre i sitt klubblag än i ett eventuellt stort mästerskap...jag kanske är helt ute och cyklar?
amöba

Inlägg av amöba »

Tror Linkan kunde blivit lika stor som Foppa med rätt vägval, men men. Han har ju några år kvar och jag tro han skulle klara sin finemang internationellt igen
niklashenriksson

Inlägg av niklashenriksson »

Var på plats i sundsvall. Stog som sjukvårdare bredvid båset och spelarna. Linkan gjorde en assist och ett mål. Han gjorde 3-0 målet. Niklas
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

niklashenriksson skrev:Var på plats i sundsvall. Stog som sjukvårdare bredvid båset och spelarna. Linkan gjorde en assist och ett mål. Han gjorde 3-0 målet. Niklas
Jag är 510% säker att det var Jonas Nordquist som gjorde 3-0-målet :wink:

Linkan assisterade till Davidssons 1-0 och Hannulas 4-0
Hrodgar

Inlägg av Hrodgar »

Märkligt att tidningarna inte ens kan ha korrekta uppgifter! :shock:

Även jag har ju hört att Linkan gjorde 4-0målet, läste det dessutom på aftonfabeln (tror jag) men så läste jag nu DNs reportage o där står följande att lösa;
1-0-pucken gick in bakom en chanslös Krizan då Johan Davidsson prickade krysset med ett välplacerat skott i spel fem mot tre i den första perioden.

2-0 kunde debutanten Fredrik Warg, som kom in sent i truppen, lyfta in efter en retur av Krizan 1.24 in i den andra perioden.

3-0 sköt Jonas Nordquist, ännu en ersättare, in från snäv vinkel på passning från Warg.

4-0 styrdes in via en slovakisk back på Mika Hannulas skott med mindre än fem minuter kvar att spela.

Intressant. JAG ger mig iallafall, Linkan assistade väl bara då. :)
Skriv svar