ALLTING ÄR FÖRBI

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Simbup

s

Inlägg av Simbup »

Va f*n, snart kommer ingen vilja spela i DIF om man bara får massa skit från lagets "supportrar". Alla kämpar nog på så bra dom bara kan utifrån förutsättningarna. Se det positiva istället, Bremberg och Thoresen har fått mycket speltid och är skitkul att titta på, mindre erfarna spelare har fått chansen att utvecklas och det har blivit några riktigt sköna vinster mot topplagen. Jag tycker det varit en rolig säsong att titta på.
Hockey är coooolt!
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Stommen i ett lag är 3 stycken spelskickliga och konstruktiva backpar.
Ett par bör vara mer offensiva. Dom flesta vet att detta är grundstommen för
att lyckats. En bra backuppsättning gör ofta målvakten bra. Slår bort returer samt håller rent framför kassen.

Detta har saknats helt i Djurgården denna säsong.
#6 som många gnällt på har faktiskt varit en av dom bättre denna säsong, trots att han inte höjd sig ett snäpp märkbart från förra säsongen.

Adam skjuter bra, men han har varit urusel i styrspelet och tack och lov sen han fick sluta med det har uppspelet fungerat betydligt bättre.

Många är nog precis som mig helt jävla galna efter platt matcher, varför?
Jo för Djurgården är en del av vårt hjärta.

Med facit i handen har faktiskt Djurgåren gjort en hyffsad säsong med tanke på spelarmaterialt. Nästa säsong har dom faktiskt råd med ett par heta spelarköp.

Så snälla ledning/Styrelse. Satsa på kvalite i backlinjen!

/ Lädersliparen.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Jag tycker att det är galet att rikta kritiken mot spelarna - de och coacherna är ju de enda som levererat efter bästa förmåga denna säsong.

Sett till spelarmaterialet skulle inte DIF vara bättre än så här, att DIF är före lag som Leksand och Södertälje är för mig en skräll och så också för många sk. "hockeyexperter" - jämför bara alla tipsen inför säsongen, kolla in Aftonbladet, Expressen, DN osv.

DIF ligger där de flesta trodde att de skulle ligga så här dags. Sjundeplatsen som laget innehade en stund var snarare en skräll än något annat.

DIF´s problem är främst en usel ekonomi - inte brist på hjärta och offervilja hos spelarna. Där är knappast DIF´s gäng sämre än något annat elitseriegäng.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

>>>>>> FRICKE

Bra skrivet!!! Håller med dig helt. Äntligen någon som vågar säga sanningen. Någon som inser hu J-vla dålig DIF:s trupp egentligen är.

Flera av backarna håller inte elitserieklass. Ryman, Björck och Lamberg e bedrövligt dåliga match efter match men ingen verkar bry sig.

Riktigt skönt att höra Wiken säga det som ingen annan vågar, Lassila och Andersson e två fruktansvärt överskattade spelare.

Lassila har fått massa beröm här inne för att ha tagit nåra puckar en match men när han släpper in 5-6 stycken i en match e det ingen som reagerar.

Hoppas verkligen att DIF inte förlänger med Lassila/Andersson/Lamberg/Ryman/Björck.

De senaste omgångarna har verkligen avslöjat på ett brutalt sätt hur Överskattad Lassila verkligen är.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Mycket gnäll men inget riktigt konstruktivt !

Inlägg av Frasse »

Börjar låta som en syjunta det här :!:
Visst har laget underpresterat och visst var det så att man startade innevarande säsong med en på pappret mycket tunn trupp.

Likväl så har man jobbat på "bra" och faktiskt lyckats vinna en seriematch i Luleå (när gjorde vi det senast ?) och slagit samtliga lag med undantag för Mora.

Man har fått ekonomin under kontroll genom ett sparprogram som skulle ha fått de flesta sportchefer att säga upp sig på fläcken.
Samtidigt så satsade man på publiken och lät bygga en ståplats i Globen, något som har efterfrågats under många år.

Tro nu inte att jag är positiv till årets säsong, tvärt om så är jag efter 15 år mycket tveksam till att lösa nytt säsongskort.
För inte vill man betala för en trupp som består av
odugliga sopor
4 matcher återstår av serien och det finns fortfarande ett litet hopp om en plats i slutspelet även om det ser minst sagt mörkt ut.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
D

Inlägg av D »

Behåll mattsson , han kan bli nått i framtiden , men ut med Liwing , vilken Sopa rent ut sagt !! :/ Besviken på hans insats denna säsong !!
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Djurgårn håller på att bygga ett lag på sikt och ska man då hålla på att "kicka" folk till höger och vänster, jag vet inte hur många spelare som har kommit och gått dem senaste åren. Men vissa kan jag hålla med om att vi ska göra oss av med, men jag anser att vi ska i stort sätt behålla stora delar av den nuvarande truppen för att komplettera med ett par nyförvärv.

Det finns säkert dem som inte håller med mig men man måste se lite på lång sikt och inte bara på nuet. Det som jag tycker behövs är två riktigt bra backar plus två bra forwards då skulle vi kunna få ett bra lag till nästa säsong som kämpar om en slutspelsplats och hamna i mitten av tabellen.

Ge gärna tips på alternativa tips på spelare, själv vill jag gärna se Thomas Johansson i DIF nästa säsong.////DIF I MITT HJÄRTA
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

D, hur fan kan du säga att Liwing är en sopa? Med tanke på hur mycket speltid han fått så har han skött sig helt ok i min mening.

Alla som tycker att årets upplaga är så jävla dålig kanske ta och tänka om. Vi visste förutsättningarna inför säsongen! Vi har en taskig ekonomi, vi får satsa på spelare av något mindre kaliber än vad vi är vana vid. Och det är väl just det faktum att vi är vana vid att ha bland de bästa trupperna i ES.

Men de som läste Mats Larssons krönika/brev som lades ut här på difhockey.se så kan DIF inte konkurrera med de andra lagen på lika villkor och man väljer att stiga av lönespiralen nu medan man kan göra något åt det.

Det i sin tur betyder att vi varken kan eller vill locka spelare med stora lönekrav. Vi satsar istället på främst yngre förmågor som kanske inte är beprövade på ES-nivå men som kan ha en framtid.

Ge den här truppen tid, det har skett en stor förändring, många spelar har kommit och gått. Nu satsas det på juniorer och kontinuitet. Man försöker bygga upp en ny stomme och det kommer inte ske smärtfritt.

Jag är som många andra besviken över dagslägets tabellplacering och kommer troligen bli ännu mer besviken om vi inte når slutspelet.
Men tänker man efter ska vi vara nöjda med att vi slipper (peppar, peppar) kvalserien.

Det är precis som Kagen säger, spelarna har med några få undantag haft rätt inställning men vi har helt enkelt inte räckt till då vår trupp delvis är för tunn och inte tillräckligt samspelt.

Ser vi bara till att satsa på kontinuitet och hitta ett eget spel samt försöka lappa igen där vi kan hitta bättre spelare än vad vi har idag, som dessutom accepterar lönekuvertet vi kan erbjuda.

Spelarna gör så gott dom kan, det är nu vi supportrar måste göra det samma och stå upp för vårat lag.
Lycka är att vara djurgårdare
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

>>>>>>> Rash

Inse att truppen e skit. Sluta hyckla. Se till de senaste 6 matcherna och resultaten/prestationen där. Det e UNDERMÅLIGT!!!

Om ekonomin e så j-vla dålig att vi inte har råd med en bättre trupp än denna och måste dras med sopbackar och 2 högst mediokra målvakter kanske vi inte ska ligga i eliten utan genomgå ett stålbad i allsvenskan ett par år. Som utvecklingen ser ut e det ändå bara dit det lider.

Svårt att tänka mig hur DIF:s trupp skulle kunna vara ännu sämre nästa säsong. Många spelare borde inte få spela i elitserien eftersom de inte håller klass.

Ingen annan elitserie klubb skulle ge Ryman/Mattsson/Liwing en plats.

Mattssons felpass i egen zon mot Modo var bland det sämsta jag nånsin sett! Målvaktssopan tog inte heller pucken så klart. Men det var ju väntat.

Skäms!!!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

vi får ta ett "hundår" eller två eller kanske tom tre...men vad det verkar så är juniorverksamheten på topp...och med tanke på att sthlmspubliken sviker så finns det ingen chans att få in de intänkter som behövs för att kunna locka till sig och värva etablerade storspelare....jag tycker vi gör helt rätt i att bygga en stark juniorverksamhet och successiv slussa in dem i A-lagsverksamheten...
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

DIF 4 EVER skrev:>>>>>>> Rash

Inse att truppen e skit. Sluta hyckla. Se till de senaste 6 matcherna och resultaten/prestationen där. Det e UNDERMÅLIGT!!!

Om ekonomin e så j-vla dålig att vi inte har råd med en bättre trupp än denna och måste dras med sopbackar och 2 högst mediokra målvakter kanske vi inte ska ligga i eliten utan genomgå ett stålbad i allsvenskan ett par år. Som utvecklingen ser ut e det ändå bara dit det lider.

Svårt att tänka mig hur DIF:s trupp skulle kunna vara ännu sämre nästa säsong. Många spelare borde inte få spela i elitserien eftersom de inte håller klass.

Ingen annan elitserie klubb skulle ge Ryman/Mattsson/Liwing en plats.

Mattssons felpass i egen zon mot Modo var bland det sämsta jag nånsin sett! Målvaktssopan tog inte heller pucken så klart. Men det var ju väntat.

Skäms!!!
Vilken tur att säsongen inte avgörs på 6 matcher. Vi är inne i en svacka nu, som vilket ES lag som helst. Frölunda har varit där, Färjestad har varit där, tom Brynäs. Skillnaden är att för oss märks det mer då vi inte har material att vinna lika många matcher i rad som t.ex. Frölunda.

Visst är truppen undermålig om man jämför med tidigare upplagor, men det är det här vi har råd med.
Delvis pga de orättvisa ekonomiska förutsättningarna i hockey-Sverige samt att det inte finns nåt större intresse för hockey i huvudstaden just nu.

Tycker det är helt rätt att göra det bästa av situationen istället för att kasta in handduken som nån jävla kärring!

Vi är ett ES lag, tabellen ljuger inte. Visst, vi missar kanske slutspel, vi tillhör inte toppen längre. Men det gör ont att börja om från grunden. Jag tror stenhårt på våra junisar Ribben, Thörn, Löfberg och Hörnqvist. Kan vi behålla dessa så har vi en fin stomme att bygga laget kring och vi kommer utvecklas framåt.

Försök att se det hela ur ett lite längre perspektiv än bara den här säsongen!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Frågan är bara om vi kommer kunna behålla våra dutkiga junisar. Om inte NHL snor dom finns ju risken att de lockas över till andra elitklubbar. Det är inte direkt smart att skriva korta kontrakt med junisar om man säger så. Dessa borde man ge längre kontrakt så man binder upp dem och säkrar dem. Alright man inte säkre mot NHL, men i alla fall mot andra elitklubbar i Sverige.

Med längre kontrakt menar jag 3 säsonger eller längre och helt seriöst tror jag nte en junis skulle kräva så mycket mer i lön för de där extra två åren, Han borde snarast vara glad över veta var han skall spela över en längre period. Till NHL kan han ju alltid komma i alla fall oavsett om han har kontrakt eller inte.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:Frågan är bara om vi kommer kunna behålla våra dutkiga junisar. Om inte NHL snor dom finns ju risken att de lockas över till andra elitklubbar. Det är inte direkt smart att skriva korta kontrakt med junisar om man säger så. Dessa borde man ge längre kontrakt så man binder upp dem och säkrar dem. Alright man inte säkre mot NHL, men i alla fall mot andra elitklubbar i Sverige.

Med längre kontrakt menar jag 3 säsonger eller längre och helt seriöst tror jag nte en junis skulle kräva så mycket mer i lön för de där extra två åren, Han borde snarast vara glad över veta var han skall spela över en längre period. Till NHL kan han ju alltid komma i alla fall oavsett om han har kontrakt eller inte.
Kall-el, för en gångs skull är jag redo att hålla med dig. Jag förstår faktiskt inte heller varför vi inte skriver mer än ett års kontrakt med framför allt de yngre spelarna men även t.ex. Adam Andersson. Dock är det väldigt glädjande att vi säkrat både Ölvestad och Thoresen för åtminstone ett par säsonger framöver.
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

DIF 4 EVER skrev:Folk verkar fortfarande inte fatta att Stockholmspubliken e kräsen och inte går och tittar på vilka sopspelare som helst.

Man kan inte räkna med att höja publiksiffrorna samtidigt som man sänker standarden på spelarmaterielet. Tänk vilka klassspelare vi hade förr i Patrik Kjellberg, Kenneth Kennholt och Thomas Eriksson. Det var tider det.
Helt otroligt vilken optimist du måste ha varit inför säsongen nu när du gnäller för en tiondeplats. Trodde inte du på kvalserien?

Ahh, vilka namn du räknar upp... Minns du den tiden? Jag gör det, och då var det inte speciellt mycket mer folk på matcherna.

Nu har jag kommit på den säkra lösningen för att få tyst på forumgnällare som du som anser att bättre spelare ger högre publiksiffror. Om DIF skulle ha 1000 fler åskådare per match med en snittintäkt på 150 kronor så skulle det betyda 150.000 kr per match. Med 28 hemmamatcher nästa säsong betyder det 4.200.000 kr, men vi kan ju avrunda det till 4 miljoner.

Dela upp dessa 4 miljoner i 4000 olika 1000 kr-andelar. Dessa andelar kan sådana som DIF 4 EVER köpa. Om publiken ökar med 1000 betalande åskådare per match så får DIF 4 EVER och de andra pengarna tillbaka. Skulle den betalande publiken öka ännu mer, så får DIF 4 EVER 50% av intäkterna från den publikökningen (1500 kr om publiken ökar med 2000 betalande åskådare).

Pengarna från andelarna, 4 miljoner, ska oavkortat gå till spelarbudgeten. Alla vinner!
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:Kall-el, för en gångs skull är jag redo att hålla med dig. Jag förstår faktiskt inte heller varför vi inte skriver mer än ett års kontrakt med framför allt de yngre spelarna men även t.ex. Adam Andersson. Dock är det väldigt glädjande att vi säkrat både Ölvestad och Thoresen för åtminstone ett par säsonger framöver.
Problemet är ju att på förhand veta vilka spelare som kommer att spela bra. Alla ville ha ett långt kontrakt med Adam, men vem hade velat vara fast med Liwing en säsong till? Sedan har väl spelarna en del att säga till om också.

Nu har ju i alla fall Ölvestad skrivit på för två år, det känns bra. Nu gäller det att Linkan kritar på också...
Skriv svar