ALLTING ÄR FÖRBI

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Fricke

ALLTING ÄR FÖRBI

Inlägg av Fricke »

Det är svårt att ta sig samman och formulera något vettigt när man kokar av ilska ena sekunden och är gråtfärdig i den andra. En 19 årig tradition förstörs och DIF missar slutspelet! Och detta står dessutom klart med tre omgångar kvar. Förstår ni vilken skada detta gör för en redan ljummen hockeyscen i Stockholm. :evil:

Jag är oerhört bitter, besviken och förbannad på den oförmåga att agera trots att problemen i Djurgårn har varit HELT JÄVLA uppenbara hela säsongen. Det har sagts förut men det MÅSTE sägas igen. ERIK RYMAN, JESPER BJÖRK, ANTI PEKKA LAMBERG och JONAS LIWING är HELT JÄVLA ODUGLIGA. Enda anledningen till att André Matsson inte åtefinns på den listan är att han jämförs med just dessa sorgligt odugliga sopor!!!

Det finns inga ursäkter! Erik Ryman tas dessutom sent in i laget som en spelare som är stjärna i sin liga med stor erfarenhet från landslaget. HUR I HEEEEEELVEEEEETEEEE kan man beskriva den här ömlika Ryman så? Lamberg ska brädda truppen men det enda han har bräddat är bänken. Man tackar nej till Richard Lintner för man letar efter en defensivback. Vad fan hittade man? Inte ett förbannat jävla skit.

Thomas Rhodin skadas allvarligt ett par jävla timmar innan tradingdeadline ändå lyckas Håkan Loob ersätta honom, på köpet slänger han in ett par Tjeckiska VM guldmedaljörer. Ungefär samtidigt är Djurgårn så höga på den framgång man nått i ett par matcher efter nyår att det enda som införskaffas är en Patrik Nilson som inte spelat tävlingshockey på ett helt år. Det visar sig att han inte ens tar en plats i fjärdekedjan. Södertälje, Timrå t.om. Skellefteå och MIF lyckades på några dagar med vad DIF misslyckats med en hel säsong nämligen att hitta en eller flera elitseriebackar.

Henrik Norfeldt och Per Eklund visade sig också vara totala floppar. Eklund har visserligen gjort ett par mål men det hade fan till och med ERIK RYMAN eller JESPER BJÖRK gjort om man fått spela med Linkan och Thoresen. Fan vet om inte Lassila också var en flopp, bara Mora har enligt mig sämre målvakt. Mattias Andersson har visst gjort någon bra match men enbart till den bakgrund att han för några månader sen var backup i allsvenskan.

Juniorerna har varit roliga och se och jag hoppas dom utvecklas av den speltid dom faktiskt har fått. Speciellt Ribbenstrand är härlig att se även om han tar helt fantastiskt dumma utvisningar hela tiden.

All heder till Jimmie Ölvestad, Daniel Rudslätt, Patrik Thoresen, Alexander Ribbenstrand, Fredrik Bremberg, Adam Andersson, Patrik Hörnqvist och Ronnie Pettersson. Dessa tycker jag under hela säsongen stått upp på ett föredömligt sätt och varit bättre än jag föreställt mig. Jag hoppas och ber för att Linkan och Thoresen blir kvar även nästa säsong.

Johan Eneqvist, André Mattsson, Thörn, Strömberg och Löfberg är godkända alltså har levererat ungefär vad jag hade hoppats på.

Kristofer Ottosson, Nichlas Falk, Henrik Norfeldt och Teemu Lassila har varit stora besvikelser. Jag trodde dom skulle bära laget på ett helt annat sätt.

Ryman, Björk, Liwing, Kristoffersson och Eklund har varit rena katastrofer.

Så var det slut. Den sämsta säsongen jag skådat i mitt Djurgårdsliv med en sjukt sur eftersmak. Ingen stomme att bygga vidare på. Ottosson som jag trodde skulle bli en ny Micke Johansson för något år sen verkar vara slut. Falk, Bremberg är för gamla, Thoresen kommer försvinna till NHL tidsnog och junisarna förutom Ribbenstrand har inte tillräcklig talang för att bli annat än hyggliga elitseriespelare. Kvar är Rudslätt, Ölvestad, Andersson och kanske Lassila om han kan utvecklas lite till.

Suck suck.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag håller med i det mesta du skriver.

Jag håller dessutom det wikegård sa om att det inte går så bra för DIF

Dåliga målvakter - Andersson och Lassila är verkligen inte bra.

Tunn backsida - Ett skämt, nästintill iaf

Lågt ställt mål - Som mål att klara sig kvar!? Vad är det för jävla mål? Målet ska alltid vara att vara med och tampas om sm-guld. Inget annat borde vara tillåtet i Elitserien, hos någon klubb.
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

Tycker däremot att Falken har varit en av de bättre i laget.. :?
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Jag kan förstå att man är arg, ledsen och besviken men allvarligt talat hur många trodde på slutspel innan säsongen det är nu på senaste tiden innan förlusterna har kommit som det har snackats om det. Sen om styrelsen har skött sitt jobb kan man ju undra men eftersom jag inte har någon insyn så vet jag inte men jag antar att dem gör sitt bästa.

Sen att alla andra lag förstärker och inte djurgårn beror ju på att DIF inte har några pengar medan dem andra har och djurgårn kan inte konkurrera med dem spelarna längre...tyvärr men det är så det är.

Hoppas på att mycket folk dem sista matcherna, och så får vi ta nya tag nästa säsong och bli ännu bättre för det finns talang i det här laget det är det inget snack om////DIF I MITT HJÄRTA!!!
JKare

Re: ALLTING ÄR FÖRBI

Inlägg av JKare »

Fricke skrev:Det är svårt att ta sig samman och formulera något vettigt när man kokar av ilska ena sekunden och är gråtfärdig i den andra. En 19 årig tradition förstörs och DIF missar slutspelet! Och detta står dessutom klart med tre omgångar kvar. Förstår ni vilken skada detta gör för en redan ljummen hockeyscen i Stockholm. :evil:

Jag är oerhört bitter, besviken och förbannad på den oförmåga att agera trots att problemen i Djurgårn har varit HELT JÄVLA uppenbara hela säsongen. Det har sagts förut men det MÅSTE sägas igen. ERIK RYMAN, JESPER BJÖRK, ANTI PEKKA LAMBERG och JONAS LIWING är HELT JÄVLA ODUGLIGA. Enda anledningen till att André Matsson inte åtefinns på den listan är att han jämförs med just dessa sorgligt odugliga sopor!!!

Det finns inga ursäkter! Erik Ryman tas dessutom sent in i laget som en spelare som är stjärna i sin liga med stor erfarenhet från landslaget. HUR I HEEEEEELVEEEEETEEEE kan man beskriva den här ömlika Ryman så? Lamberg ska brädda truppen men det enda han har bräddat är bänken. Man tackar nej till Richard Lintner för man letar efter en defensivback. Vad fan hittade man? Inte ett förbannat jävla skit.

Thomas Rhodin skadas allvarligt ett par jävla timmar innan tradingdeadline ändå lyckas Håkan Loob ersätta honom, på köpet slänger han in ett par Tjeckiska VM guldmedaljörer. Ungefär samtidigt är Djurgårn så höga på den framgång man nått i ett par matcher efter nyår att det enda som införskaffas är en Patrik Nilson som inte spelat tävlingshockey på ett helt år. Det visar sig att han inte ens tar en plats i fjärdekedjan. Södertälje, Timrå t.om. Skellefteå och MIF lyckades på några dagar med vad DIF misslyckats med en hel säsong nämligen att hitta en eller flera elitseriebackar.

Henrik Norfeldt och Per Eklund visade sig också vara totala floppar. Eklund har visserligen gjort ett par mål men det hade fan till och med ERIK RYMAN eller JESPER BJÖRK gjort om man fått spela med Linkan och Thoresen. Fan vet om inte Lassila också var en flopp, bara Mora har enligt mig sämre målvakt. Mattias Andersson har visst gjort någon bra match men enbart till den bakgrund att han för några månader sen var backup i allsvenskan.

Juniorerna har varit roliga och se och jag hoppas dom utvecklas av den speltid dom faktiskt har fått. Speciellt Ribbenstrand är härlig att se även om han tar helt fantastiskt dumma utvisningar hela tiden.

All heder till Jimmie Ölvestad, Daniel Rudslätt, Patrik Thoresen, Alexander Ribbenstrand, Fredrik Bremberg, Adam Andersson, Patrik Hörnqvist och Ronnie Pettersson. Dessa tycker jag under hela säsongen stått upp på ett föredömligt sätt och varit bättre än jag föreställt mig. Jag hoppas och ber för att Linkan och Thoresen blir kvar även nästa säsong.

Johan Eneqvist, André Mattsson, Thörn, Strömberg och Löfberg är godkända alltså har levererat ungefär vad jag hade hoppats på.

Kristofer Ottosson, Nichlas Falk, Henrik Norfeldt och Teemu Lassila har varit stora besvikelser. Jag trodde dom skulle bära laget på ett helt annat sätt.

Ryman, Björk, Liwing, Kristoffersson och Eklund har varit rena katastrofer.

Så var det slut. Den sämsta säsongen jag skådat i mitt Djurgårdsliv med en sjukt sur eftersmak. Ingen stomme att bygga vidare på. Ottosson som jag trodde skulle bli en ny Micke Johansson för något år sen verkar vara slut. Falk, Bremberg är för gamla, Thoresen kommer försvinna till NHL tidsnog och junisarna förutom Ribbenstrand har inte tillräcklig talang för att bli annat än hyggliga elitseriespelare. Kvar är Rudslätt, Ölvestad, Andersson och kanske Lassila om han kan utvecklas lite till.

Suck suck.

Jag håller med dej till 100%, äntligen någon som vågar konstatera sanningen. Vissa nekar det, men detta är fakta! 3/4 av vår trupp suger rent utsagt. "Vi ska satsa ungt, på framtiden och inte slösa några pengar", är allt detta värt att vi missar slutspel eller ännu värre vi kanske till och med åker ur!? I allt detta tycker jag även Säcken och Challe ska ta ett lass. De lyckas inte få grabbarna och göra mål, det lyckas ofta inte få upp grabbarna på tårna. Men det värsta är att alla hockey spelare kan tacklas, iallafall göra någonting som liknar en tackling, men är vi ett undantag!? Mot Mora så var det EN riktig tackling om jag inte räknade helt fel, fattar ni EN tackling! Sveriges tunnaste och mesigaste backar. Ta ett exempel, se på Ronnie är stor som ett hus. Har jag någon sin sett honom tackla? Svaret är NEJ! Nu idag (mot MoDo( så var det iof bra tempo från några forwards men alla måste vara på topp! Nu jävlar Bitter vi ihop och tränar tacklingar passningar (Våran andra svaghet, har vi någon back förutom Ribben och Adam som är bra på att passa?) under OS!

Detta är nog det sämsta jag sett på många många år! Men nu är det dags för grabbarna ta sitt ansvar och visa vad Djurgår´n står för, ben ska brytas blod ska flyta!
Senast redigerad av JKare den 2006-02-11 23:04:31, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Mattsson, Björck, Ryman...riktiga pajas-spelare.

De slår passningar som nån liten unge som precis lärt sig spela hockey, och det är riktigt pinsamt att se.
Att man ens tänkte tanken på att satsa på de nu när man har sett de är ju för mig helt jääääääävla ofattbart.
Knappt att de platsar i Allsvenskan med det där spelet.
Man minns ju att man läste om värvningen av Mattsson.
Han platsadei nte i Skellefteå oh fick sparken, då tar DIF upp honom till Elitserien, Varför då? Platsar man inte i Allsvenskan så platsar man väl ändå inte i Elitserien heller. Det säger sig självt!
Verkar vara lite inkompetenta personer som har hand om värvningarna.

Sen att det alla säger om att det var väntat att vi inte skulle gå till slutspel.
Det var ju DIF själva efter den hysteriska formen under Dec/Jan som gick ut och sa att vi nu kunde nå slutspel och gav supportrarna hopp.
Sådant ska man ju inte gå ut med om man har satt målet på att hålla sig kvar bara.
De gav oss lite falska förhoppningar.
De borde ha vetat att en svacka skulle komma så småning om men när DIF får en svacka nu för tiden så verkar det bli en RUGGIG svacka, 6-27 är skandal.

Riktigt dåligt av DIF!
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Klart som fan att vi förlorar match efter match när vi endast har EN spelare som vågar offra sig och kriga för laget:Ölvestad..
Den här säsongens upplaga av DIF hockey är nog det svagaste djurgårdslag i manna minne OAVSETT idrott..(Hanbollslaget eventuellt undantaget..)

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det är en gåta att inte fler spelare kan ta ansvar och visa vägen när det går tugnt..Falk,Eklund och Otto åker ju för fan och gömmer sig istället för att visa vägen..

Mycket har redan skrivits om vårt försvar eller kanske snarare bristen på försvar och med risk för att bli tjatig måste jag ändå tillägga en liten sak:
Hur usel hockeyspelare du än må vara så måste du som försvarsspelare ändå kunna MARKERA motståndren..
Inte ens det klarar uppenbarligen våra backar av..

Till sist:

Undrar om Tobbe Hysèn och Arneng kan åka griller...!?

Lagmoralen och kampviljan skulle fanimej fördubblas med dessa 2 i laget..

113 WHB
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

trist att hockeysäsongen skulle ta slut så tidigt ( bortsett från OS). De sista matcherna känns meningslösa nu. Måste vara svårt för spelarna att motivera sig att träna hårt under uppehållet när det mer eller mindre är klart atyt vi bara har 4 matcher kvar. Skönt ändå att vi hänger kvar.
indek99

Inlägg av indek99 »

Det är alltid lättare att klaga! Inte minst när det går dåligt för laget! Men vad hade vi förväntingar innan säsongen började egentligen? DIF har inte resurs nu o kan helt enkelt inte värva bättre o dyrare spelare! Jag är faktiskt njöd med säsongen som helhet! Även om det kunde ha gått bättre i slutet! Vad fan kan man göra? Hoppas bara att DIF kan få ordning på sin ekonomi o satsa mer inför nästan säsong! Det är inte alls säkert att det kommer att bli bättre då! Är jag pessimistisk? El bara realistisk?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Det som verkligen är skrämmande är att vi kommer få ett sämre lag nästa säsong rent "ekonomiskt". Vi gick ju knappast plus på denna.

Finns risk för att vi kan få kvala.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

kvala! så pessimistisk är inte ens jag. sen så har det väl låtit från DIF-håll att det ser ngt ljusare ut inför nästa säsong. DÅ kanske vi kan ta oss till slutspel-.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jag har följ DIF-hockey sedan säsongen 1982-1983 (gammal nu..)
Till er som är osäkra kan jag meddela att denna DIFupplaga 2005/2006 är den klart sämsta någonsin.
Ingen annan årgång är faktiskt i närheten.
Men det var ju ett medvetet val från DIFs sida, alla visste redan att i bästa fall missar vi slutspelet.
Man valde alltså att börja om innan man åkt ur Elitserien vilket är rätt så unikt.

Man kan tydligt se att den period i seriespelet där DIF plockat flest poäng är när det andra lagen kört lite serielunks-spel(visat upp ett halvhjärtat engagemang).
Däremot i seriestarten när alla var på tå, eller nu på slutet då det spelas om eventuella slutspelsplatser & alla lag tajtar till försvarsspelet & höjer sig ett snäpp, ja då tar DIF inte en enda poäng längre.

Känns som att man inte kommer längta ihjäl sig efter Oktober.
Nästa säsong kan bli ännu tyngre....
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

som vissa sa:

Kommer ni ihåg när vi satt innan säsongen och vissa sa:
åh det är bara att inrikta sig på kvala m.m

Nu har vi iallfall säkrat en ES plats!

Men håller med, finns inget Djurgårds hjärta i spelarna förutom kanske Ölvestad!
DIF har för dåligt lag de kan inte föra ett spel(tror nog inte de har ett eget spel heller som säcken säger att vi har)därför torskar de mot de sämre lagen, spelar iallafall bättre mot topp 4!
rated_x

Inlägg av rated_x »

Bigge skrev:som vissa sa:

Kommer ni ihåg när vi satt innan säsongen och vissa sa:
åh det är bara att inrikta sig på kvala m.m

Nu har vi iallfall säkrat en ES plats!!
vi behöver faktist 1 poäng till för att va helt säkra.. vinner ssk alla som e kvar har dom samma poäng
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Förstår att många här är besvikna och upprivna. Men detta resultat var väl ändå ganska väntat? Med tanke på att ekonomin ser ut som den gör så är inte jag förvånad iallafall.

Sedan måste ju vi supportrar ta ett ansvar också tycker jag. Så enkelt är det. Globen rymmer 13-14000 pers och det enda många av oss gör är att gnälla, istället för att fylla arenan och stötta laget. Det är mycket svagt! Det bor över 1 miljon människor i Stockholm och andelen djurgårdare som finns bland dem borde kunna fylla Globen flera gånger om. Varför inte vi DIF:are klarar det till skillnad mot tex Göteborgarna har jag inget svar på. Pinsamt är det iallafall.

Sedan är det ju självklart att vi fans måste kunna ställa vissa krav på laget också, men....Alla lag har svackor! Våran fina svit på 19 raka slutspel kan ju inte hålla för evigt! Det behöver man ju inte vara särskilt begåvad för att förstå.

Kör hårt och ge för tusan inte upp nu!!! Bättre tider kommer! Till dess måste vi hålla ut och stötta DIF nu när de behöver oss som mest!
Ingen seger utan offer
Skriv svar