Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Pettson

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Pettson »

Kall-El skrev:Kanske kunde ersätta Ölvestad med Mackan?
Det blir väl dyrare med Mackan antar jag, men jag tänker mig Marcus som Ölvestad när han var som bäst. På ett lite annorlunda sätt men ändå samma: Tändvätska. Det är ändå med sorg i hjärtat man säger hej då till Ölvestad om det blir så. Om han vill vara kvar måste han acceptera en rejäl lönesäkning, tror jag. Ölvestad är ändå DIF!

Edit: Och att kaptens-c:et åker av.
Senast redigerad av Pettson den 2009-03-13 01:28:10, redigerad totalt 1 gånger.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Mackan gjorde 39 poäng senast han var här , varfär skulle han inte kunna göra något liknanade kommande säsong? Han lär ju inte ha brist på speltid i PP liksom.
Användarvisningsbild
Pettson

Inlägg av Pettson »

robin_dif skrev:Mackan gjorde 39 poäng senast han var här , varfär skulle han inte kunna göra något liknanade kommande säsong? Han lär ju inte ha brist på speltid i PP liksom.
Inte mig emot om han gör det. Jag menar att man borde värva för honom för att vara en slags härförare i laget. Inte poängkung, han är inte den spelaren. Det är Bremberg, t.ex. På Nilsson kan man inte ha den sortens förväntningar.

Fan, kolla blicken på det här kortet:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=728

Jag tänker på något jag hörde Petter Rönnquist säga i kanal 9 om när han första gången kom till den stora stolta klubben Djurgården: Det var ett lag som bara vägrade förlora två gånger!
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

Nu lär ju linkan dra till Ryssland http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... -till-cska
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Bjurre skrev:Nu lär ju linkan dra till Ryssland http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... -till-cska
Skälet till att man inte försökte värva Linkan under den gågna säsongen var det att man ansåg honom på tok för slö på isen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Jag tror inte att Linkan kommer att ändra sin spelstil för fem öre. Han kommer att se likadan ut på isen vart han än vänder.

Dags för denna tråden att kaxa upp sig lite? Det är cirka fyra platser kvar på forwardsplats, inte en spelare klar till förstakedjan. Så snackas det om Jonas Andersson hit och dit, kom igen nu =)! Fram med dom stora namnen!
Stadion

Inlägg av Stadion »

Vi_e_Djurgårn skrev:Jag tror inte att Linkan kommer att ändra sin spelstil för fem öre. Han kommer att se likadan ut på isen vart han än vänder.

Dags för denna tråden att kaxa upp sig lite? Det är cirka fyra platser kvar på forwardsplats, inte en spelare klar till förstakedjan. Så snackas det om Jonas Andersson hit och dit, kom igen nu =)! Fram med dom stora namnen!
Som?
Lucas

Inlägg av Lucas »

Det enda namnet vi har att leka med vad gäller forwards sidan är Mackan eftersom det varit så mycket snack om honom. Jag har inte hört några andra rykten, och det lär dröja ett tag.. Åtminstånde till ES är över. Visst att Frölunda värvar mitt under pågående säsong, men dom är svin, det vet vi. Rika svin som gör som dom vill. Väntar vi tålmodigt så kommer vi få se något/någon vi kommer kunna glädja oss åt nästa säsong.

Känslorna inför denna Silly Season är ungefär de samma som förra säsongen. Ett härligt men samtidigt nervöst pirr i magen som bara skriker efter Marcus Nilson och Tellqvist, bland andra.
Spicegold

Inlägg av Spicegold »

Josef Boumedienne,Stockholms-född med utgående kontrakt i Kärpät http://www.eliteprospects.com/player.php?player=708
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Det där Rysslandsryktet är år efter år ett lika säkert vårtecken som att Bajen torskar SM-finalen i bandy.

Bara hoppas det inte blir mer än ett rykte i år heller... Å andra sidan kan inte pundarna torska SM-finalen i år....huah... :?
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Lucas skrev:Det enda namnet vi har att leka med vad gäller forwards sidan är Mackan eftersom det varit så mycket snack om honom. Jag har inte hört några andra rykten, och det lär dröja ett tag.. Åtminstånde till ES är över. Visst att Frölunda värvar mitt under pågående säsong, men dom är svin, det vet vi. Rika svin som gör som dom vill. Väntar vi tålmodigt så kommer vi få se något/någon vi kommer kunna glädja oss åt nästa säsong.

Känslorna inför denna Silly Season är ungefär de samma som förra säsongen. Ett härligt men samtidigt nervöst pirr i magen som bara skriker efter Marcus Nilson och Tellqvist, bland andra.
Tycker vi skall sluta och klaga på klubbarna som har mycket pengar. So what? Hade det varit vi som haft pengarna hade vi också värvat de stora namnen. Att vara hockeyspelare idag är ett yrke och då söker sig de flesta dit pengarna finns. Om jag fick dubbelt betalt på ett annat jobb än mitt nuvarande skulle jag inte tveka att tacka ja. Undantagen finns naturligtvis, som Otto och det skall vi var tacksamma för. Annars är klubbkänslan mest till för oss fans.
Lucas

Inlägg av Lucas »

FredrikA skrev:
Lucas skrev:Det enda namnet vi har att leka med vad gäller forwards sidan är Mackan eftersom det varit så mycket snack om honom. Jag har inte hört några andra rykten, och det lär dröja ett tag.. Åtminstånde till ES är över. Visst att Frölunda värvar mitt under pågående säsong, men dom är svin, det vet vi. Rika svin som gör som dom vill. Väntar vi tålmodigt så kommer vi få se något/någon vi kommer kunna glädja oss åt nästa säsong.

Tycker vi skall sluta och klaga på klubbarna som har mycket pengar. So what? Hade det varit vi som haft pengarna hade vi också värvat de stora namnen. Att vara hockeyspelare idag är ett yrke och då söker sig de flesta dit pengarna finns. Om jag fick dubbelt betalt på ett annat jobb än mitt nuvarande skulle jag inte tveka att tacka ja. Undantagen finns naturligtvis, som Otto och det skall vi var tacksamma för. Annars är klubbkänslan mest till för oss fans.
Klagar vet ja inte om jag gör direkt. Svårt att klaga på det liksom, det är som du säger, so what? Tycker mer att det är synd att vi inte har likadana ekonomiska förutsättningar. Tänk om vi hade haft en aning mer pengar. Då hade vi kunnat fortsätta våran Stockholms satsing, utöka junior satsningen, samt dra hem alla gamla DIFare.

Visst är det ett yrke, det har det varit ett tag nu. Men det som skiljer hockeyn nu jämfört med för säg 20 år sedan är att spelare med hjärta för klubben har försvunnit (nästan alla iaf), och istället får vi skåda "girigare" spelare som drar dit pengarna finns. Jag anklagar inte dom, för hade det varit så för mig t.ex. hade jag antagligen skitit i vart jag hamnade, det är väl pengarna som brukar styra i alla fall. Skillnaden är att jag inte har en massiv supporter skara som betalar min lön och stödjer mig match efter match etc.

Vi får tacka för undantagen, Otto är definitivt ett. Om Linkan stannar nu trots andra bud, tänker jag räkna in honom som en sådan.
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Lucas skrev:
FredrikA skrev:

Klagar vet ja inte om jag gör direkt. Svårt att klaga på det liksom, det är som du säger, so what? Tycker mer att det är synd att vi inte har likadana ekonomiska förutsättningar. Tänk om vi hade haft en aning mer pengar. Då hade vi kunnat fortsätta våran Stockholms satsing, utöka junior satsningen, samt dra hem alla gamla DIFare.

Visst är det ett yrke, det har det varit ett tag nu. Men det som skiljer hockeyn nu jämfört med för säg 20 år sedan är att spelare med hjärta för klubben har försvunnit (nästan alla iaf), och istället får vi skåda "girigare" spelare som drar dit pengarna finns. Jag anklagar inte dom, för hade det varit så för mig t.ex. hade jag antagligen skitit i vart jag hamnade, det är väl pengarna som brukar styra i alla fall. Skillnaden är att jag inte har en massiv supporter skara som betalar min lön och stödjer mig match efter match etc.

Vi får tacka för undantagen, Otto är definitivt ett. Om Linkan stannar nu trots andra bud, tänker jag räkna in honom som en sådan.
Det jag hänger upp mig på är ordval som "Rika svin". Annars tror jag nog att vi ser på saken på samma sätt.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Helt underbart att Otto är klar för 2 år framåt!

Härliga Otto!
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Stadion skrev:Helt underbart att Otto är klar för 2 år framåt!

Härliga Otto!
Underbart :D

Rudslätt har förlängt med sin tyska klubb så ni kan sluta spekulera kring honom antar jag.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Låst