FredrikA skrev:Lucas skrev:Det enda namnet vi har att leka med vad gäller forwards sidan är Mackan eftersom det varit så mycket snack om honom. Jag har inte hört några andra rykten, och det lär dröja ett tag.. Åtminstånde till ES är över. Visst att Frölunda värvar mitt under pågående säsong, men dom är svin, det vet vi. Rika svin som gör som dom vill. Väntar vi tålmodigt så kommer vi få se något/någon vi kommer kunna glädja oss åt nästa säsong.
Känslorna inför denna Silly Season är ungefär de samma som förra säsongen. Ett härligt men samtidigt nervöst pirr i magen som bara skriker efter Marcus Nilson och Tellqvist, bland andra.
Tycker vi skall sluta och klaga på klubbarna som har mycket pengar. So what? Hade det varit vi som haft pengarna hade vi också värvat de stora namnen. Att vara hockeyspelare idag är ett yrke och då söker sig de flesta dit pengarna finns. Om jag fick dubbelt betalt på ett annat jobb än mitt nuvarande skulle jag inte tveka att tacka ja. Undantagen finns naturligtvis, som Otto och det skall vi var tacksamma för. Annars är klubbkänslan mest till för oss fans.
Klagar vet ja inte om jag gör direkt. Svårt att klaga på det liksom, det är som du säger, so what? Tycker mer att det är synd att vi inte har likadana ekonomiska förutsättningar. Tänk om vi hade haft en aning mer pengar. Då hade vi kunnat fortsätta våran Stockholms satsing, utöka junior satsningen, samt dra hem alla gamla DIFare.
Visst är det ett yrke, det har det varit ett tag nu. Men det som skiljer hockeyn nu jämfört med för säg 20 år sedan är att spelare med hjärta för klubben har försvunnit (nästan alla iaf), och istället får vi skåda "girigare" spelare som drar dit pengarna finns. Jag anklagar inte dom, för hade det varit så för mig t.ex. hade jag antagligen skitit i vart jag hamnade, det är väl pengarna som brukar styra i alla fall. Skillnaden är att jag inte har en massiv supporter skara som betalar min lön och stödjer mig match efter match etc.
Vi får tacka för undantagen, Otto är definitivt ett. Om Linkan stannar nu trots andra bud, tänker jag räkna in honom som en sådan.