fd skuggan skrev:Bigge skrev:Edin skrev:"Bremberg får skambud utav Dif - Trots poängrekord"
Detta ökade precis inte chansen att se Linkan i DIF nästa år, då de förolämpar honom genom att erbjuda honom ett skambud rent ut sagt.
Eeh...150.000 kr är verkligen inget skambud. Aftonbladet är helt ute och cyklar...
Det är ett VÄLDIGT generöst bud faktiskt. (Eftersom det säkert sträcker sig över flera säsonger än en, om jag får gissa)
Personligen tycker jag Linkan är ett geni, men det finns en gräns för hur mycket utrymme man ska lägga på en spelare som fyllt 35 och tolereras vara osynlig halva säsongen.
Om DIF skulle få för sig att ÖKA hans redan svinhöga lön, skulle jag isåfall tvivla på deras kompetens, men absolut inte i detta fall.
Han är ovärdelig i DAGENS Djurgården, men man måste se fråmåt också. Han kommer inte hålla samma klass hur länge som helst
Menade inte att 150k:-/månaden är en skitlön precis. Men skambud om man tror att man ska få Linkan att skriva på för den summan.
Sen kan ja hålla med dig, att man vet inte vad man får av Linkan nästa säsong heller.
Han har ju inte åldern på sin sida om man säger så.
Om de tänker skaffa en artist spelare även nästa år i samma kaliber som i år, så lägg hellre en del av den lönen på Linkan, och värva ingen artist spelare.
Tyckte inte Schnieder va kass, men han stack inte ut i mängden jämfört med ES andra backar.
Ngn som har koll på Khl och hur det går för Hannula?
Va inte han på väg hit eller rättare sagt hade famailj i Sthlm, kanske därför det ryktades om att han skulle till DIF.
Men fick ju inte gå till en annan klubb av hv71, just det året.