Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Torpedo Novgorod
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Torpedo Novgorod »

sthlm_dif skrev:Våra chanser att behålla Linkan ser ut att minska. Om 150 000 är ett seriöst bud från DIF, så är det skrattretande.
Varför är det skrattretandes? Bara för att Aftonbladet skriver att det är ett skambud?
Accepterade Linkan ett "oseriöst" bud förra gången då han accepterade samma lön?

Varför ska Linkan få helt plötsligt dubblera sin lön då han är 36? Känns som han försöker utnyttja sina rekord för att tjäna pengar, att inte DIF kan släppa honom för han är så stor nu.

Djurgården kommer ha samma spelarbudget, vilket betyder att isf måste man ta bort en stor summa från ev. nya spelare för att ge dom pengarna till Linkan istället.

Jag vill ha Linkan kvar, men inte till vilken lön som helst.
Affse

Inlägg av Affse »

Torpedo Novgorod skrev:
sthlm_dif skrev:Våra chanser att behålla Linkan ser ut att minska. Om 150 000 är ett seriöst bud från DIF, så är det skrattretande.
Varför är det skrattretandes? Bara för att Aftonbladet skriver att det är ett skambud?
Accepterade Linkan ett "oseriöst" bud förra gången då han accepterade samma lön?

Varför ska Linkan få helt plötsligt dubblera sin lön då han är 36? Känns som han försöker utnyttja sina rekord för att tjäna pengar, att inte DIF kan släppa honom för han är så stor nu.

Djurgården kommer ha samma spelarbudget, vilket betyder att isf måste man ta bort en stor summa från ev. nya spelare för att ge dom pengarna till Linkan istället.

Precis. Djurgården ska erbjuda Linkan en lön utifrån vad man tror att han kommer att bli värd nästkommande år och inte som någon sorts retroaktiv lönehöjning. Det finns också några faktorer som talar för att han inte kommer att producera lika mycket som under föregående år. Åldern är nämnd, Hardy kommer säkert heller inte ha samma tålamod med Linkan som tidigare tränare hade, sen tror jag också att Hardy kommer att låta andra spelare få en större roll till nästa år (på bekostnad på Linkan).
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Torpedo Novgorod skrev:

Det som är skrattretande är att Djurgården ens går ut med ett bud på 150 000 i månaden. Det betyder för mig att man inte vill behålla honom, för att alla vet att Linkan inte stannar i DIF för 150k/månaden. I Ryssland får han bra mycket mer, och lär avsluta sin karriär där om inte DIF inser sanningen, att andra elitserie klubbar som t.ex. LHC skulle ha betalat 300k/månaden utan tvekan för Bremberg.
Jag vill som du, ha kvar Linkan i DIF. Och min lönegräns går på ungefär 225k/månaden. Han är värd 200k enligt mig, med tanke på att Schneider förmodligen hade den lönen, eller mer än så.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bigge

Inlägg av Bigge »

fd skuggan skrev:
Bigge skrev:
Edin skrev:"Bremberg får skambud utav Dif - Trots poängrekord"

Detta ökade precis inte chansen att se Linkan i DIF nästa år, då de förolämpar honom genom att erbjuda honom ett skambud rent ut sagt.
Eeh...150.000 kr är verkligen inget skambud. Aftonbladet är helt ute och cyklar...
Det är ett VÄLDIGT generöst bud faktiskt. (Eftersom det säkert sträcker sig över flera säsonger än en, om jag får gissa)
Personligen tycker jag Linkan är ett geni, men det finns en gräns för hur mycket utrymme man ska lägga på en spelare som fyllt 35 och tolereras vara osynlig halva säsongen.

Om DIF skulle få för sig att ÖKA hans redan svinhöga lön, skulle jag isåfall tvivla på deras kompetens, men absolut inte i detta fall.
Han är ovärdelig i DAGENS Djurgården, men man måste se fråmåt också. Han kommer inte hålla samma klass hur länge som helst
Menade inte att 150k:-/månaden är en skitlön precis. Men skambud om man tror att man ska få Linkan att skriva på för den summan.
Sen kan ja hålla med dig, att man vet inte vad man får av Linkan nästa säsong heller.
Han har ju inte åldern på sin sida om man säger så.
Om de tänker skaffa en artist spelare även nästa år i samma kaliber som i år, så lägg hellre en del av den lönen på Linkan, och värva ingen artist spelare.
Tyckte inte Schnieder va kass, men han stack inte ut i mängden jämfört med ES andra backar.

Ngn som har koll på Khl och hur det går för Hannula?
Va inte han på väg hit eller rättare sagt hade famailj i Sthlm, kanske därför det ryktades om att han skulle till DIF.
Men fick ju inte gå till en annan klubb av hv71, just det året.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Haha, nu har dom ändrat hela artikeln! Tidigare stod det att Linkan lämnat ett bud och att DIF kontrat med 150.000 kronor per månad, nu står det helt plötsligt att Linkan inte lämnat något bud alls utan att DIF lämnat ett bud på långt över 200.000 kronor per månad.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4574614.ab

Det heter tydligen silly season av en anledning :lol:
IOR

Inlägg av IOR »

Tycker ibland folk verkar bli spattiga över lönenivåer, linkan @ 150k är egentligen helt sjukt billigt den karln har spelat för klubben, 300k är inte på någotsett onormalt för en spelare av hans kaliber. Linkan @ 300 vs. Hlavac @ 800 känns han fortfarande dyr?. Problemet är att Bremberg är inte lätt att ersätta, visst kan man hitta nått korn någonstans i t.ex ahl men satans vådlig chansning för att spara pengar.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Stambert skrev:Haha, nu har dom ändrat hela artikeln! Tidigare stod det att Linkan lämnat ett bud och att DIF kontrat med 150.000 kronor per månad, nu står det helt plötsligt att Linkan inte lämnat något bud alls utan att DIF lämnat ett bud på långt över 200.000 kronor per månad.

Ja precis. före ändringen va 150.000:- och inga bonusar nu helt plötsligt är det som du säger över 200.000:- och inklusive bonusar, och om Bremberg levererar som den två föregående säsongerna.

Ja AB ändrar story och fakta precis hur de vill för att sälja eller få folk att läsa skitet.
Trodde iofs lite på den artikeln eftersom det verkade som de hade pratat med Linkan efter DIF gett han ett bud.
man får nog avvakta tills DIF skriver på deras hemsida om han spelar för oss eller ej.

Va det inte Aftonbladet som bytte namn från Ding Ding värld?
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Stambert skrev:Haha, nu har dom ändrat hela artikeln! Tidigare stod det att Linkan lämnat ett bud och att DIF kontrat med 150.000 kronor per månad, nu står det helt plötsligt att Linkan inte lämnat något bud alls utan att DIF lämnat ett bud på långt över 200.000 kronor per månad.

Jo, jag uppmärksammade också detta. Har nu tröttnat lite på att Tomas Ros skriver om Bremberg med icke trovärdiga källor, så jag har skickat ett mail till honom angående detta. Ska bli kul att se om han svarar på mailet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Niklas Wikegård säger en hel del intressant om Bremberg och fler spelare med utgående kontrakt:
http://nyheter24.se/sport/blogg/niklas- ... ?blogId=10
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

DIF_Soldier skrev:Niklas Wikegård säger en hel del intressant om Bremberg och fler spelare med utgående kontrakt:
http://nyheter24.se/sport/blogg/niklas- ... ?blogId=10
VV gör reklam om att man ska stanna bilen när man pratar i mobilen, andra spelar in en film.... hmm ganska knepig den där ibland.
kungK2

Inlägg av kungK2 »

WK4 skrev:
kungK2 skrev:WK4, menar du att Linkan varit en smärre katastrof? Då har du fantastiskt höga krav på honom :)
Nu var det ju inte riktigt det jag skrev. Det jag skrev var att +/- har han varit en smärre katastrof. -8 kan aldrig vara okej hoppas jag att du håller med mig om.
Insåg det också :D Det är ju helt sant att det inte är så smickrande
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Tvillingarna abbot lämnar rögle..
1. Vilka skulle ni hellre se i DIF? Abbotbröderna eller Ahlströmbröderna?
2. Härlig kedja med abbot/ahströmbröderna tsm med linkan:D
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Har använt en liknande metod den Östgöten brukar använda för att spåna om lagbygget, resultatet går att läsa nedan:

Kod: Markera allt

30  Mark Owuya			 2xI (50)
39  Stefan Ridderwall	2xI (50)
41  Gustaf Wesslau		2xI (50)

3   David Printz		  5xI (125)
 4   Staffan Kronwall	 8xI (200)
 7   Andreas Holmqvist	6xI (150)
 8   Alexander Deilert	1xI (25)
10  Marcus Ragnarsson   10xI (250)
24  Niklas Andersson	 1xI (25)
33  Timmy Pettersson	 4xI (100)
36  Kim Lennhammer	   0xI (0)

9   Kristofer Ottosson  8xI (200)
14  Gabriel Landeskog	0xI (0)
17  Niklas Anger	     7xI (175)
18  Michael Holmqvist   6xI (150)
20  Christian Eklund	 4xI (100)
21  Andreas Engqvist    4xI (100)
23  Fredrik Bremberg    12xI (300)
26  Tim Eriksson	     4xI (100)
28  Carl Gustafsson	  1xI (25)
32  Marcus Krüger	    1xI (25)
37  Henrik Eriksson	  1xI (25)
40  Jacob Josefson      1xI (25)
44  Nicklas Danielsson  4xI (100)
51  Mika Hannula	     8xI (200)
76  Marcus Nilson	    8xI (225)
Observera att det är uppskattade löner.
Bild
Halford

Inlägg av Halford »

sthlm_dif skrev:
Torpedo Novgorod skrev:

Det som är skrattretande är att Djurgården ens går ut med ett bud på 150 000 i månaden. Det betyder för mig att man inte vill behålla honom, för att alla vet att Linkan inte stannar i DIF för 150k/månaden. I Ryssland får han bra mycket mer, och lär avsluta sin karriär där om inte DIF inser sanningen, att andra elitserie klubbar som t.ex. LHC skulle ha betalat 300k/månaden utan tvekan för Bremberg.
Jag vill som du, ha kvar Linkan i DIF. Och min lönegräns går på ungefär 225k/månaden. Han är värd 200k enligt mig, med tanke på att Schneider förmodligen hade den lönen, eller mer än så.
Det är lite intressant ändå att se att vissa drar väldigt mycket slutsatser av vad som står i tidningar. Det kan vara en fördel att tänka efter lite innan man skriver något.

Den lönen som Linkan vill ha, är det inklusive sociala avgifter och skatt?

Den lönen som han blivit erbjuden, är den inklusive sociala avgifter och skatt?

Jag kan omöjligt tänka mig att Djurgården erbjudit Linkan ett kontraktsförslag som är sämre än tidigare och därför låter det orimligt att både sociala avgifter och skatt ska vara inräknat i det Djurgården erbjudit. Får han ut allt i handen så skulle den summan som Djurgården betalar vara över 500.000 vilket är ca 18 % av den totala budgeten. Skulle det vara den totala lönen skulle han endast få ut ca 45.000 (lite snabb överslagsberäkning). Väldigt stor skillnad på vad som ingår i den summan som redovisas och därför kan det vara en fördel att man tar reda på fakta som förmodligen endast Linkan och styrelsen har tagit del av.

Dessutom vet man ju aldrig vad det finns för bakomliggande kommunikation. Vi vet ju alla att Linkan vill gå till slutspel och att Djurgården ska satsa och därför kanske han kan gå med på att sänka lönen.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Therocket1 skrev:Har använt en liknande metod den Östgöten brukar använda för att spåna om lagbygget, resultatet går att läsa nedan:

Kod: Markera allt

30  Mark Owuya			 2xI (50)
39  Stefan Ridderwall	2xI (50)
41  Gustaf Wesslau		2xI (50)

3   David Printz		  5xI (125)
 4   Staffan Kronwall	 8xI (200)
 7   Andreas Holmqvist	6xI (150)
 8   Alexander Deilert	1xI (25)
10  Marcus Ragnarsson   10xI (250)
24  Niklas Andersson	 1xI (25)
33  Timmy Pettersson	 4xI (100)
36  Kim Lennhammer	   0xI (0)

9   Kristofer Ottosson  8xI (200)
14  Gabriel Landeskog	0xI (0)
17  Niklas Anger	     7xI (175)
18  Michael Holmqvist   6xI (150)
20  Christian Eklund	 4xI (100)
21  Andreas Engqvist    4xI (100)
23  Fredrik Bremberg    12xI (300)
26  Tim Eriksson	     4xI (100)
28  Carl Gustafsson	  1xI (25)
32  Marcus Krüger	    1xI (25)
37  Henrik Eriksson	  1xI (25)
40  Jacob Josefson      1xI (25)
44  Nicklas Danielsson  4xI (100)
51  Mika Hannula	     8xI (200)
76  Marcus Nilson	    8xI (225)
Observera att det är uppskattade löner.
Undrar om du räknade exklusive eller inklusive arbetsgivaravgifter på 31,4 procent?

Skillnaden ger mellan inklusive och exklusive är 43,7 mot 33,3 miljoner kronor. Är tveksam till att juniorerna har 25 000 kronor i lön inklusive arbetsgivaravgifter. Tror snarare att juniorerna har 25 000 kr exklusive arbetsgivaravgifter, något som ger en lönekostnad på 32 850 kr.

VIKTIGT (annat ämne)

Finansdepartementet är på väg att förändra skatten för artisspelare. Regeringens förslag är att klubbarna ska erlägga arbetsgivaravgifter även för artisspelare. Finansdepartementet höjer därför klubbarnas kostnader avsevärt, något som innebär att priset på svenska spelare går upp.

Räkna därför med att priset på Anger, Bremberg, Otto och Printz riskerar att bli högre än vad DIF har räknat med.
Låst