Tycker Lassila visat otroligt svagt målvaktsspel på sistone.. släpper ju in flera puckar som absolut inte verkar otagbara, se bara mot färjestad senast och nu mot leksand!
Satsa på Mattias Andersson istället!!
Om inte Lassila höjer sig några snäpp tycker inte jag att man ska förlänga hans kontrakt tills nästa säsong!!
Du är nog fan synsk för jag vill INTE ha tillbaka honom. Blir man sparkad av Hardy så...a..! Jag tycker att han var hyfsad när han spelade sista säsongen som ordinarie, och jag vet även att han hade de personligt tufft i slutspelet mot Frölunda, men nej!
Lassila kan övervägas, Andersson som andre keeper även nästa år men en ny förste målis? Plocka hem tellan! haha!
Vi har inte haft a riktig bra målvakt sedan Tellan stack till NHL! Jag vet inte hur mycket vi betala för Lassila. Men han är inte så stabil som man har hoppats på. Vad som irriterar mig mest är att det verkar som alla laget in serien har bättre målvakt än oss!!!! Har det någonting med backsidan att göra? Kanske....
kan inte vara lätt att vara målvakt bakom våra backar. Tycker Lassila varit helt okej, men inte mer. Han är väldigt ung och kan bli riktigt bra. Behåll honom gärna och så kan Daniel Larsson, som sägs vara aktuell, bli andremålvakt som står en 10 matcher.
Självklart bara för att jag hade mina tankar åt att man skulle satsa på Mattias Andersson istället för Lassila vilket de också gjorde så spelar han totalt uruselt...
En målvakt måste ju kunna ta ett tamt slagskott en bit ut, utan folk framför!! Verkligen oroande med två lika slarviga målvakter
Med andra ord så tar jag väl på sätt och vis till baka det jag skrev förut men Lassila är inget "Första Keeper" material och den saken är klar!
JAg trodde att Lassila skulle vara bättre än va han har visat sig....
Bort me Lassila, det skulle var kul att få hem Tellan men det är nog rätt svårt..
Bjurling visst han var bra vissa matcher men Nej tack.....
Om vi inte får hem Tellan som vi inte kommer få så Det finns många bra målvakter som inte får chansen i sitt lag som kanske vill visa upp sig..åk och kolla på låvande målvakter...
Om Teemu t.o.m. skulle råka ha den största lönen i laget så förtjänar han det. Enda spelarna jag egentligen kan tänka mig som mer värdefulla är väl Ölvestad och Linkan. Jag vet inte hur många matcher Lassila vunnit åt oss och flera matcher där han åtminstone hållit siffrorna nere.
Sen att han är i en svacka nu är inte så konstigt då resten av laget är väldigt lamt just nu. Tycker helt klart vi ska fortsätta satsa på Lassila och Andersson, i den ordningen.
Rash skrev:Om Teemu t.o.m. skulle råka ha den största lönen i laget så förtjänar han det. Enda spelarna jag egentligen kan tänka mig som mer värdefulla är väl Ölvestad och Linkan. Jag vet inte hur många matcher Lassila vunnit åt oss och flera matcher där han åtminstone hållit siffrorna nere.
Sen att han är i en svacka nu är inte så konstigt då resten av laget är väldigt lamt just nu. Tycker helt klart vi ska fortsätta satsa på Lassila och Andersson, i den ordningen.