Lassila i Djurgårn nästa säsong?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Rautiainen

Lassila i Djurgårn nästa säsong?

Inlägg av Rautiainen »

Tycker Lassila visat otroligt svagt målvaktsspel på sistone.. släpper ju in flera puckar som absolut inte verkar otagbara, se bara mot färjestad senast och nu mot leksand!

Satsa på Mattias Andersson istället!!

Om inte Lassila höjer sig några snäpp tycker inte jag att man ska förlänga hans kontrakt tills nästa säsong!!

Dif mot slutspel 2006 :twisted:
Viking Hockey, behöver jag säga mer?
Användarvisningsbild
daja_lover

Hej

Inlägg av daja_lover »

Hellre Lassila än Andersson tycker jag om inte vi tar in Bjurling igen....

Nu blir ni väl: sluta snacka om Bjurling o så! MEN vi är flera som jag känner som vill ha tillbaka Bjurling...
Dif bruden
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Du är nog fan synsk för jag vill INTE ha tillbaka honom. Blir man sparkad av Hardy så...a..! Jag tycker att han var hyfsad när han spelade sista säsongen som ordinarie, och jag vet även att han hade de personligt tufft i slutspelet mot Frölunda, men nej!

Lassila kan övervägas, Andersson som andre keeper även nästa år men en ny förste målis? Plocka hem tellan! haha!
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

nej tack till börje bjudning han har aldrig hållt som första kepeer.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Frågan bör kan ställas så här.

Är Lassilla en bättre målvakt än Andersson?

Med största säkerhet ja.

Är han så mycket bättre än Andersson om man börjar jämföra lönekuvert, knappast om ni frågar mig.

Skulle nog vilja satsa vidare på Lassilla, men gärna till en lägre lön än vad han har nu. ( Kan tänka mig att han har rätt bra pröjs. )
Lädersliparen

Re: Lassila i Djurgårn nästa säsong?

Inlägg av Lädersliparen »

Rautiainen skrev:
Satsa på Mattias Andersson istället!!

Dif mot slutspel 2006 :twisted:
Gick ju inte så bra mot modo, när han fick chansen.
Användarvisningsbild
daja_lover

Satsa på Lassila

Inlägg av daja_lover »

Ja,jag håller med, satsa mer på Lassila än Andersson det håller jag med om..
Dif bruden
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag säger ut med båda. Ingen av dem spelar bra.

Det enda jag kan tänka mig är att behålla Andersson som andre keeper.
indek99

Inlägg av indek99 »

Vi har inte haft a riktig bra målvakt sedan Tellan stack till NHL! Jag vet inte hur mycket vi betala för Lassila. Men han är inte så stabil som man har hoppats på. Vad som irriterar mig mest är att det verkar som alla laget in serien har bättre målvakt än oss!!!! Har det någonting med backsidan att göra? Kanske....
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

kan inte vara lätt att vara målvakt bakom våra backar. Tycker Lassila varit helt okej, men inte mer. Han är väldigt ung och kan bli riktigt bra. Behåll honom gärna och så kan Daniel Larsson, som sägs vara aktuell, bli andremålvakt som står en 10 matcher.
Rautiainen

Inlägg av Rautiainen »

Självklart bara för att jag hade mina tankar åt att man skulle satsa på Mattias Andersson istället för Lassila vilket de också gjorde så spelar han totalt uruselt...

En målvakt måste ju kunna ta ett tamt slagskott en bit ut, utan folk framför!! Verkligen oroande med två lika slarviga målvakter :(

Med andra ord så tar jag väl på sätt och vis till baka det jag skrev förut men Lassila är inget "Första Keeper" material och den saken är klar!
Viking Hockey, behöver jag säga mer?
Användarvisningsbild
Zkar

Re: Hej

Inlägg av Zkar »

daja_lover skrev:Hellre Lassila än Andersson tycker jag om inte vi tar in Bjurling igen....

Nu blir ni väl: sluta snacka om Bjurling o så! MEN vi är flera som jag känner som vill ha tillbaka Bjurling...
Du gillar Bjurling, we get it, men han håller inte som första målvakt i Djurgår'n. Punkt slut.
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

JAg trodde att Lassila skulle vara bättre än va han har visat sig....

Bort me Lassila, det skulle var kul att få hem Tellan men det är nog rätt svårt..

Bjurling visst han var bra vissa matcher men Nej tack.....

Om vi inte får hem Tellan som vi inte kommer få så Det finns många bra målvakter som inte får chansen i sitt lag som kanske vill visa upp sig..åk och kolla på låvande målvakter...
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Om Teemu t.o.m. skulle råka ha den största lönen i laget så förtjänar han det. Enda spelarna jag egentligen kan tänka mig som mer värdefulla är väl Ölvestad och Linkan. Jag vet inte hur många matcher Lassila vunnit åt oss och flera matcher där han åtminstone hållit siffrorna nere.

Sen att han är i en svacka nu är inte så konstigt då resten av laget är väldigt lamt just nu. Tycker helt klart vi ska fortsätta satsa på Lassila och Andersson, i den ordningen.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Rash skrev:Om Teemu t.o.m. skulle råka ha den största lönen i laget så förtjänar han det. Enda spelarna jag egentligen kan tänka mig som mer värdefulla är väl Ölvestad och Linkan. Jag vet inte hur många matcher Lassila vunnit åt oss och flera matcher där han åtminstone hållit siffrorna nere.

Sen att han är i en svacka nu är inte så konstigt då resten av laget är väldigt lamt just nu. Tycker helt klart vi ska fortsätta satsa på Lassila och Andersson, i den ordningen.
Håller med!
Ingen seger utan offer
Skriv svar