Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
AnteKr
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/2 2009

Inlägg av AnteKr »

Lucas skrev:Då var det dags igen då, säsongens viktigaste match version 10 (vid det här lagret).

Jag FRUKTAR Lehtonen. Killen är som skapad för PP. Mål efter mål efter mål. Kontrollerar vi den aspekten är halva slaget vunnet.
Lehtonen spelar ej ikväll, han är hemma, sjuk :)
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

AnteKr skrev:
Lucas skrev:Då var det dags igen då, säsongens viktigaste match version 10 (vid det här lagret).

Jag FRUKTAR Lehtonen. Killen är som skapad för PP. Mål efter mål efter mål. Kontrollerar vi den aspekten är halva slaget vunnet.
Lehtonen spelar ej ikväll, han är hemma, sjuk :)
Det gillar vi :D

Tror på en jämn match som kommer svänga både en och två gånger. 5-4 till DIF.

Otto 2
Linkan
Anger
Figge
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

136_Djurgårdare skrev: Tror på en jämn match som kommer svänga både en och två gånger. 5-4 till DIF.
Finns inte en sportmössa att det blir 9 mål i denna match.
Med ett tätt & tight spelande Tik som motsåndare lär det snarare bli typ 2-1 eller 1-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Exakt. Jag tror att laget som får första målet vinner.

Har en dålig vibb idag tyvärr. Tror att vi kommer att mala på första halvan av matchen, Timrå sticker upp och gör 0-1 efter ett tveksamt målvaktsingripande. Sen spelas matchen av och Timrå sätter 0-2 i öppen kasse efter att vi inte ens varit nära.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Trots att jag är febersjuk så har jag nästan aldrig varit så här taggad inför en match den här säsongen.

Vinna eller försvinna, nu kör vi.

Challe Berglund håller på Djurgårn, glöm aldrig det.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
T Alexanderson
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av T Alexanderson »

sthlm_dif skrev:
eliaus skrev:Hur vet du de?xD
Challe Berglund är en man med ett fruktansvärt stort Djurgårds hjärta. Det är klart att det är han. Vem skulle det annars vara? Finns väl förövrigt inte allt för många Charles Berglund som är villiga att betala 3000kr för att bli medlem i DIF hockey.
Inte för att för att ifrågasätta Challes DIF-hjärta men att han har blivit ständig medlem beror med all sannolikhet på att han har varit med och vunnit SM-guld. Precis som tex Jonas Finn Olsson och Kyösti Karjalainen som också finns med bland de ständiga medlemmarna.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

T Alexanderson skrev:
sthlm_dif skrev:
eliaus skrev:Hur vet du de?xD
Challe Berglund är en man med ett fruktansvärt stort Djurgårds hjärta. Det är klart att det är han. Vem skulle det annars vara? Finns väl förövrigt inte allt för många Charles Berglund som är villiga att betala 3000kr för att bli medlem i DIF hockey.
Inte för att för att ifrågasätta Challes DIF-hjärta men att han har blivit ständig medlem beror med all sannolikhet på att han har varit med och vunnit SM-guld. Precis som tex Jonas Finn Olsson och Kyösti Karjalainen som också finns med bland de ständiga medlemmarna.
Ja, tyckte det verkade ganska uppenbart...

Någon som vet hur många plåtar som är sålda till kvällens drabbning? Blir det ungefär som mot Luleå senast?
Johan Karlsson
Kontakt:

Inlägg av Johan Karlsson »

Jag och 2 polare sätter oss i bilen nu och åker 22 mil för att kolla på denna match, kommer att vara där om 2 timmar, ska bli så jävla gött. Jag tror dif vinner med 4 - 2, sista i öppen kasse.

Alla till Hovet!!!
Djurgården i vått och torrt!
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Johan Karlsson skrev:Jag och 2 polare sätter oss i bilen nu och åker 22 mil för att kolla på denna match, kommer att vara där om 2 timmar, ska bli så jävla gött. Jag tror dif vinner med 4 - 2, sista i öppen kasse.

Alla till Hovet!!!
Det kallar Djurgårdsanda!!! :lol:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
T Alexanderson skrev:
sthlm_dif skrev: Challe Berglund är en man med ett fruktansvärt stort Djurgårds hjärta. Det är klart att det är han. Vem skulle det annars vara? Finns väl förövrigt inte allt för många Charles Berglund som är villiga att betala 3000kr för att bli medlem i DIF hockey.
Ja, tyckte det verkade ganska uppenbart...

Någon som vet hur många plåtar som är sålda till kvällens drabbning? Blir det ungefär som mot Luleå senast?
Difhockey.se igår morse: Redan nu är 5250 biljetter sålda till DIF-Timrå och över 6000 sålda till DIF-Färjetad.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev: Någon som vet hur många plåtar som är sålda till kvällens drabbning? Blir det ungefär som mot Luleå senast?
Difhockey.se igår morse: Redan nu är 5250 biljetter sålda till DIF-Timrå och över 6000 sålda till DIF-Färjetad.
Jo precis, men det var då det...

2.5 timmar kvar till nedsläpp. The plot thickens. Spänningen stiger. Adrenalinet rusar. Nu jävlar!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Matchen är huvudmatch på Canal Plus Sport 1 idag. :)

Jag tror på en seger med 3-1 idag. Falk, Josef och Anger gör målen.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Vågar inte ens gissa på hur det går i den här matchen. Senast trodde man allt var klart när Linkan gjorde 0-3..

Det är dock inget snack om att slutspel är mer eller mindre uteslutet vid förlust ikväll. Varken Färjestad eller Frölunda kommer att ge DIF någonting gratis, och Brynäs borta är allt annat än en enkel match.

Efter lockouten tar man ingenting for granted..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Dags att bege sig av till Hovet, våran borg!
Ses där!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Okej då är det dags att bege sig till mitt favoritställe. Hovet. Jag hoppas att det blir minst 6500 på läktaren och ett sjuhelsikes drag!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Skriv svar