Donationer till Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
kabilen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Donationer till Djurgården

Inlägg av kabilen »

leksand är en rik klubb och när de besöker Stockholm så blir det ofta mycket folk. Köp Tröjor=sovernier
taddis
Kontakt:

Inlägg av taddis »

grandstoff skrev:
Kojak skrev:Nästa person som gör mig mörkrädd...

Nog för att jag föredrar att man köper souvenirer framför att skänka pengar, men att härma Leksand och bara ha matchtröjor? Ska vi ta in höga hattar, måla våra ansikten och skaffa trumma på en gång?

Patetiskt!
Men tagga ner!
Det som är patetiskt är din överlägsna attityd mot alla som inte har samma åsikt som du. Berätta gärna vad som är så ofattbart fel i att bära matchtröja till matchen...
Ta nu ett djupt andetag och jobba på din anger management. :wink:
Jag håller med föregående skribent. Kojak (är det möjligen taget från TV-serien?) du tycks ha väldigt mycket ilska inom dig, ta ett chill pill och softa ner.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Johan Karlsson: Jag var iniativtagare till en sån här grej sommaren 07. Vad jag förstod kom det in ca 12-15.000 på kontot, vilket DIF hockey var väldigt tacksamma för. Man hade självklart önskat att vi fått in mer pengar. Det skrevs om det i tidningen Expressen och på Marie Hallmans blogg.

Det finns också nu ett sådant konto som någon öppnat där det är frivilligt att skänka och pengarna går, vad jag förstått, oavkortat till DIF hockey. Observera att det inte är jag som denna gång öppnat detta konto.
Det du ska göra är skänka pengar till detta konto, om du så vill: Bankgironummer 5201-2796 (bg) Märk insättningen med "Gåva"

Kojak: Jag hoppas att du inte syftar på mig i de människorna som tog kontakt med Expressen? Jag var iniativtagare och vad jag kommer ihåg så var du en av dem som var med mig i det som hände då.
För det andra, vad är det för fel om man vill skänka tio kronor till DIF hockey?
Ska man få kritik för att man hjälper klubben?
Nä, juste. Man kan ju lägga tio kronor på souvenirer. Eller så skänker man tio kronor som går oavkortat till DIF hockey.
Ha donation som ett femte eller sjätte alternativ. Om du nu inte är den människan som inte vill skänka pengar så är det okej för mig. Men då ska väl vi/dem som vill det få göra det. Vi kallar inte dig patetisk för att du inte skänker pengar.
Vi som gör det vill bara göra en god gärning. Tagga ner lite! Det är inte så att vi skänker pengar till Gnaget, utan till Djurgårdens IF.
Klubben i våra hjärtan...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Tazz

Inlägg av Tazz »

Kojak, du behöver kärlek. Ber om ursäkt om jag inte hade "full koll", men finns ett konto redan är det ju jättebra. Mitt andra inlägg....o kanske det sista.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Skulle vara interessant om man på något sett skulle kunna följa ett sådant konto.
Att man kan se hur mycket som kommer in de skulle nog motivera folk.
Som exempel en stapel som höjs ju mer pengar som kommer in,ungerfär som DIF fotboll har inför kommande hemma matcher så kan man succesivt följa hur många biljetter som är sålda.
IOR

Inlägg av IOR »

Insamlingar brukar aldrig ge mer pengar än att det räcker till några avslagna klubbor, varför? jo är man hardcorefan tycker man det är helt naturligt att lägga lite pengar i månaden till klubbens välmående. Men realistiskt hur många vill betala? skulle tippa på att dela användarna på det här forumet i 4 och sätt en 100 i månaden så kanske man närmar sig sanningen.

Skrammel insamlingar på matcher är inte heller direkt positivt då det ger intryck av ekonomisk svaghet i klubben i gemene mans ögon.

Håller nog med om att det bästa sättet om man vill supporta extra är att köpa extraplåtar och bjuda/ge bort, marginalerna på souvernier är nog inte så höga som folk tror.

//IOR
Kojak

Inlägg av Kojak »

IOR skrev:Insamlingar brukar aldrig ge mer pengar än att det räcker till några avslagna klubbor, varför? jo är man hardcorefan tycker man det är helt naturligt att lägga lite pengar i månaden till klubbens välmående. Men realistiskt hur många vill betala? skulle tippa på att dela användarna på det här forumet i 4 och sätt en 100 i månaden så kanske man närmar sig sanningen.

Skrammel insamlingar på matcher är inte heller direkt positivt då det ger intryck av ekonomisk svaghet i klubben i gemene mans ögon.

Håller nog med om att det bästa sättet om man vill supporta extra är att köpa extraplåtar och bjuda/ge bort, marginalerna på souvernier är nog inte så höga som folk tror.

//IOR
Äntligen någon som fattar!

Vet inte var jag ska börja. Många som talar direkt till mig. Men jag får väl göra det här till ett långt och tråkigt inlägg. Ber om ursäkt redan nu för det.
grandstoff skrev:

Nog för att jag föredrar att man köper souvenirer framför att skänka pengar, men att härma Leksand och bara ha matchtröjor? Ska vi ta in höga hattar, måla våra ansikten och skaffa trumma på en gång?

Patetiskt!
Men tagga ner!
Det som är patetiskt är din överlägsna attityd mot alla som inte har samma åsikt som du. Berätta gärna vad som är så ofattbart fel i att bära matchtröja till matchen...
Om jag har en överlägsen attityd så får det stå för er. Men jag blir irriterad över det som jag anser är rena bondefasoner, det vill säga, ett hav med matchtröjor, höga hattar, målade ansikten. Nu har det bara snackats om matchtröjor, men jag tycker det är att gå åt fel håll i våran supporterkultur. Vi är kända för att gå våran egna väg och inte följa andra. Varför skulle spelarna tagga till ännu mer av matchtröjor? De vet vilka deras supportrar är. Vi är bäst i Sverige! Varför ska vi då sänka oss med att ha matchtröjhav på Hovets kortsida bara för att Leksand gör så?

Skulle dock alla välja att komma med matchtröja så fine, bara man gör det av egen vilja. Att uppmana till det känns dock jävligt fel. Återigen, titta på vad vi har, vad våran stora klack har på sig? Det finns matchtröjor, men det finns annan klädsel. Alla har vad de vill kort sagt, bara man inte gör det för att följa ett gäng bönder i Leksand...
taddis skrev:
grandstoff skrev:

Patetiskt!
Men tagga ner!
Jag håller med föregående skribent. Kojak (är det möjligen taget från TV-serien?) du tycks ha väldigt mycket ilska inom dig, ta ett chill pill och softa ner.
Behöver jag egentligen svara? De som känner mig vet att jag blir förbannad på vissa saker, och ibland är jag en jävligt glad jävel. Du känner mig nog inte!
lilleman skrev:Johan Karlsson: Jag var iniativtagare till en sån här grej sommaren 07. Vad jag förstod kom det in ca 12-15.000 på kontot, vilket DIF hockey var väldigt tacksamma för. Man hade självklart önskat att vi fått in mer pengar. Det skrevs om det i tidningen Expressen och på Marie Hallmans blogg.

Det finns också nu ett sådant konto som någon öppnat där det är frivilligt att skänka och pengarna går, vad jag förstått, oavkortat till DIF hockey. Observera att det inte är jag som denna gång öppnat detta konto.
Det du ska göra är skänka pengar till detta konto, om du så vill: Bankgironummer 5201-2796 (bg) Märk insättningen med "Gåva"

Kojak: Jag hoppas att du inte syftar på mig i de människorna som tog kontakt med Expressen? Jag var iniativtagare och vad jag kommer ihåg så var du en av dem som var med mig i det som hände då.
För det andra, vad är det för fel om man vill skänka tio kronor till DIF hockey?
Ska man få kritik för att man hjälper klubben?
Nä, juste. Man kan ju lägga tio kronor på souvenirer. Eller så skänker man tio kronor som går oavkortat till DIF hockey.
Ha donation som ett femte eller sjätte alternativ. Om du nu inte är den människan som inte vill skänka pengar så är det okej för mig. Men då ska väl vi/dem som vill det få göra det. Vi kallar inte dig patetisk för att du inte skänker pengar.
Vi som gör det vill bara göra en god gärning. Tagga ner lite! Det är inte så att vi skänker pengar till Gnaget, utan till Djurgårdens IF.
Klubben i våra hjärtan...
Det här blir nog det inlägg jag vill svara mest och bäst på.

Det jag skrev innan någon viss Mods ändrade det, var att en "liten grabb tog initiativet" och att en annan kontaktade media. Mods har av någon anledning ändrat mitt inlägg så att det ser ut som att två personer kontaktade media. För det första.. Varför skulle en elvaåring kontakta media? För jag har för mig att du var elva vid den här tidpunkten? Så korkad är jag inte att jag tror du skulle göra det. Att Mods valde att ändra mitt inlägg kan jag väl köpa eftersom jag påstod att den här andra personen var "sugen på att synas i media", fast jag använde andra ord.

Men det är jäkligt beklagligt att han ändrade det till att jag får det att låta som att två personer kontaktade media, för så var det inte!!!

När det gäller andra delen av ditt inlägg så vill jag påpeka att jo, jag hjälpte dig. Men jag sa till dig då på msn att det var fint tänkt, men jag tyckte det var fel sätt att hjälpa DIF, precis som jag tycker idag. Varför jag tycker det har jag ältat i sjukt många inlägg på det här forumet.

När det här sen uppmärksammades i media fick du lite panik och jag hjälpte dig igenom det. Svårare än så var det inte. Jag har alltid tyckt som jag gjort kring detta!
Tazz skrev:Kojak, du behöver kärlek. Ber om ursäkt om jag inte hade "full koll", men finns ett konto redan är det ju jättebra. Mitt andra inlägg....o kanske det sista.
Jag gifter mig inom en månad med vad jag hoppas blir mitt livs kärlek. Så tack för omtanken, men kärlek har jag på flera ställen!

Återigen! Jag ber om ursäkt över det här långa inlägget och jag HOPPAS att Mods ändrar mitt tidigare inlägg så att det blir mer verklighetsförankrat. Sen får den som finns bakom Mods gärna skicka ett pm till mig för jag vill väldigt gärna ha en större förklaring på ändringarna. Vad var personangrepp egentligen?

Mors!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Johan Karlsson
Kontakt:

Inlägg av Johan Karlsson »

Kojak skrev:
Tazz skrev:Tycker Johan Karlsson kom med ett utmärkt förslag. Eller varför inte, öppna ett konto och under ca 2 månader välkomna alla bidrag. Lämna sedan till vårt DIF. Jag vet många som skulle sätta in "en slant" .......många bäckar små. Men visst, någon måste ju driva "projektet". Ses på hovet //T
Skribentens första inlägg och jag är redan mördrädd...

Det FINNS ett konto för bidrag! Men det är, såvitt jag vet, jävligt få som använder det. Hade du bara kollat runt lite i forumet så hade du sett det! Det fanns två personer som drev det här "projektet" inför säsongen 2007/2008. [Två personer] kontaktade Expressen för att synas lite och mena på att "Supportrarna ska rädda DIF", och det stod hur ärofullt det var av supportrarna att skänka pengar för att rädda Djurgården...

För övrigt är det en USEL idé! Kan fortfarande inte fatta hur man kan välja det här framför alternativen. För att veta vad det är för alternativ jag snackar om, kolla tråden "Big Ben".

När kommer den här tråden slängas..?

// Mod: Personangrepp borta
Joo men det är lätt för dej att säga, skulle inte förvåna mej om du också bor i Sthlm, du vet att det finns dom som tex bor en bit utanför, så visst man kan köpa ett årskort, men då känns det ju bättre att sätta in 1200 på ett konto ist för att köpa ett kort men bara kunna komma på ett fåtal matcher. och sen så gapar platsen/stolen tom för att jag ej kan närvara. Har du ens funderat på det?

Johan
Djurgården i vått och torrt!
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Kojak skrev:Jag gifter mig inom en månad med vad jag hoppas blir mitt livs kärlek.
Gratulerar! :wink:

Jag ser inget fel i att stödja Djurgården och hur man gör det är upp till var och en. Jag tycker absolut att du (Kojak) har en bra poäng, men jag delar inte din syn i allt. Men skit samma. Jag tycker vi lägger ner diskussionen och lägger energin på annat. :)
Kojak

Inlägg av Kojak »

Johan Karlsson skrev:
Kojak skrev:
Tazz skrev:Tycker Johan Karlsson kom med ett utmärkt förslag. Eller varför inte, öppna ett konto och under ca 2 månader välkomna alla bidrag. Lämna sedan till vårt DIF. Jag vet många som skulle sätta in "en slant" .......många bäckar små. Men visst, någon måste ju driva "projektet". Ses på hovet //T
Skribentens första inlägg och jag är redan mördrädd...

Det FINNS ett konto för bidrag! Men det är, såvitt jag vet, jävligt få som använder det. Hade du bara kollat runt lite i forumet så hade du sett det! Det fanns två personer som drev det här "projektet" inför säsongen 2007/2008. [Två personer] kontaktade Expressen för att synas lite och mena på att "Supportrarna ska rädda DIF", och det stod hur ärofullt det var av supportrarna att skänka pengar för att rädda Djurgården...

För övrigt är det en USEL idé! Kan fortfarande inte fatta hur man kan välja det här framför alternativen. För att veta vad det är för alternativ jag snackar om, kolla tråden "Big Ben".

När kommer den här tråden slängas..?

// Mod: Personangrepp borta
Joo men det är lätt för dej att säga, skulle inte förvåna mej om du också bor i Sthlm, du vet att det finns dom som tex bor en bit utanför, så visst man kan köpa ett årskort, men då känns det ju bättre att sätta in 1200 på ett konto ist för att köpa ett kort men bara kunna komma på ett fåtal matcher. och sen så gapar platsen/stolen tom för att jag ej kan närvara. Har du ens funderat på det?

Johan
http://www.difhockey.se/shop
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Johan Karlsson
Kontakt:

Inlägg av Johan Karlsson »

Jag som skapade denna tråd ville att alla skulle kunna skriva vad dom ville/tyckte. Men jag visste inte att det var så många som tyckte illa om det, hade jag vetat det innan hade jag absolut inte startat denna tråd. Men jag ser hellre att dif håller sig över vattnet än att det blir som för Mif. Min första tanke, vad skulle livet vara utan mitt kära Djurgården, patetiskt, jaa kanske men låt så vara. Jag skulle göra allt för Djurgården. Jag kan tyvvär bara säga att skulle jag bo närmare så skulle det vara en annan 5:A.

Mvh Johan
Djurgården i vått och torrt!
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Kojak----> OM folk vill skänka pengar så ska väl dem få göra det utan att behöva höra på dina negativa tankar. Pengar till DIF är väl det viktigaste och kan väl omöjligt vara negativt på något sätt, sen hur de kommer in är väl i sig inte lika viktigt?

Förstår hur du tänker, men det ena behöver inte utesluta det andra ;)
lilleman

Inlägg av lilleman »

Kojak skrev:

Det här blir nog det inlägg jag vill svara mest och bäst på.

Det jag skrev innan någon viss Mods ändrade det, var att en "liten grabb tog initiativet" och att en annan kontaktade media. Mods har av någon anledning ändrat mitt inlägg så att det ser ut som att två personer kontaktade media. För det första.. Varför skulle en elvaåring kontakta media? För jag har för mig att du var elva vid den här tidpunkten? Så korkad är jag inte att jag tror du skulle göra det. Att Mods valde att ändra mitt inlägg kan jag väl köpa eftersom jag påstod att den här andra personen var "sugen på att synas i media", fast jag använde andra ord.

Men det är jäkligt beklagligt att han ändrade det till att jag får det att låta som att två personer kontaktade media, för så var det inte!!!

När det gäller andra delen av ditt inlägg så vill jag påpeka att jo, jag hjälpte dig. Men jag sa till dig då på msn att det var fint tänkt, men jag tyckte det var fel sätt att hjälpa DIF, precis som jag tycker idag. Varför jag tycker det har jag ältat i sjukt många inlägg på det här forumet.

När det här sen uppmärksammades i media fick du lite panik och jag hjälpte dig igenom det. Svårare än så var det inte. Jag har alltid tyckt som jag gjort kring detta!
Tazz skrev:Kojak, du behöver kärlek. Ber om ursäkt om jag inte hade "full koll", men finns ett konto redan är det ju jättebra. Mitt andra inlägg....o kanske det sista.
Jag gifter mig inom en månad med vad jag hoppas blir mitt livs kärlek. Så tack för omtanken, men kärlek har jag på flera ställen!

Återigen! Jag ber om ursäkt över det här långa inlägget och jag HOPPAS att Mods ändrar mitt tidigare inlägg så att det blir mer verklighetsförankrat. Sen får den som finns bakom Mods gärna skicka ett pm till mig för jag vill väldigt gärna ha en större förklaring på ändringarna. Vad var personangrepp egentligen?

Mors!
Tack för att du tog dig tiden att besvara mitt inlägg på ett trevligt sätt.
För din info så var jag inte elva, utan jag var tretton vid denna tidpunkt eftersom jag är 15 år idag men det är egentligen oväsentligt.

Vad jag försöker få fram är att vi inte säger att du är patetisk för att du väljer att inte skänka pengar, därför tycker jag att det är dumt att kalla oss patetiska.

Sedan vill jag också passa på att tacka dig för din hjälp vid denna tidpunkt som vi pratar om. Det uppskattas såhär i eftehand.
Däremot så märker jag att vi har olika åsikter om denna person som i ditt tycke är "mediakåt". Det är en annan story.

Jag vill också säga att jag accepterar din åsikt och kan i vissa delar hålla med dig, i vissa andra kan jag inte det.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Kojak

Inlägg av Kojak »

lilleman skrev: Sedan vill jag också passa på att tacka dig för din hjälp vid denna tidpunkt som vi pratar om. Det uppskattas såhär i eftehand.
Däremot så märker jag att vi har olika åsikter om denna person som i ditt tycke är "mediakåt". Det är en annan story.

Jag vill också säga att jag accepterar din åsikt och kan i vissa delar hålla med dig, i vissa andra kan jag inte det.
OK, ledsen att jag mindes fel angående din ålder.

En fråga dock.. Om du visste vad jag hade sagt till den här personen i det här inlägget innan Mod ändrade det, då måste du ha vetat att jag inte skrivit att du var en av två som kontaktade media?

Kan det vara så att personen själv som vi pratar om hann läsa vad jag skrev?

Det här inlägget ändras från ursprungsinlägget från denna rad. Detta för att jag blivit ombedd att ta vissa saker privat. Frågor så finns jag på PM. Jag väntar för övrigt fortfarande på ett PM från en Mod som ändrade i ett tidigare inlägg i denna tråd.
Senast redigerad av Kojak den 2009-02-03 22:43:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jag skulle uppskatta om samtliga skribenter kunde hålla sig till ämnet och är det någonting personligt så finns det smidigare sätt att kommunicera, t.ex. via PM, än att skylta på Djurgårdens IF Ishockeys officiella hemsida.

Tack på förhand!
Skriv svar